dagens Zzz
Lyckades slumra till precis innan passet, så något segt i kroppen.
Alla böjar med snabb vändning i topp, blev inte så mycket som jag hade hoppats på. Frontböjen var dock inte maxmax. Skyller på spånskyfflandet under dagens arbetspass.
Bänken var tuuung, skyller åter igen på spånskyfflandet, hade svårt att spänna ryggen.
Jo tack, hade inte planerat ett pebe i dubbeln så det var mycket glädjande. Kändes inte ens lika tungt som senaste singeln på 170 Postat via en mobil enhet
frontböj/bälte 2*2*100
2*110
1*120
1*130
1*135 resterande med kort vila 3*1*130 discoböj/bälte 2*130
bänk
2*3*60
2*80
2*90
1*100
1*105
1*110
1*115 resterande med kort vila 4*2*100
mark
3*2*60
3*100
2*140
1*160
1*180
raka mark 2*5*100
2*2*140
flyes
kangböj
2*2*60 bälte
3*2*80
death march
övrig stretch
discoböj/bälte
2*100
1*140
1*150
1*160
1*150
grillning på STK
dagens eftersnack
3 timmars misshandel av stel kropp. Som jag trodde så var sängliggande inte bästa för träningen. Möjligt att en del reps och set inte stämmer då jag bara kör med gubbminnet.
Frontböjen var oduglig och inget kändes rätt.
Bänken gick över förväntan och jag tror att specialarn jag håller på med fungerar som den ska, får börja om med den så fort minstingen kan komma hem.
Marken kändes värre än böjen, ville inte försöka tyngre då det bara var blä.
Så jag gav mig på det jag kände strulade, baksidan. Detta med raka mark, kangböj och death march.
Sedan avslutade jag med ännu en omgång böj, och då kändes den bra, tyvärr hade en del styrka försvunnit. Skulle göra fler reps på 150, men jag var helt enkelt slut i benen.
Grillandet var med vanliga gänget, och en jag inte träffat tidigare, Ladyinsane. Trevligt att träffas, hej hej.
Nu har jag förbaskat ont i mina höfter och röva.
I brist på egen träning så tycker jag att detta var bra gjort.
Citat:
What makes it special is that he has only back squatted 4 times in the last 3 months... and has only been front squatting 1 time per week. This is because of a hip problem that has been flaring up during squats. You have to have a lot of basic strength to put up a weight that is basically 600lbs even when you arent really training the squat...
rackbänk, stopp, 2 hål ner 3*100 1 hål ner
3*100
3*110
dagens långa frånvaro
Omg så klent och ynkligt. Hade jag räknat med men ändå tråkigt.
Rörligheten bra(*edith* höftböjare och framsida lår var stelt men påverkade inte så pass denna omgång) och inget ömmade eller kändes konstigt, bältet åkte på till bakböjen. Känns fortfarande som att kroppen inte vill spänna buken så mycket som går.
Tvungen att halvt börja om i rackbänken, var inte så tungt i händerna men musklerna var inte med på tyngre lyft. Kommer troligen snabbt tillbaka.