2010-11-24, 20:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Jag maxar nån gång ibland bara för att se ungefär vart maxet ligger nånstans bara. Tror att alla andra lyft jag gör + marklyften kan bli för mycket för ländryggen.
Tog 200x2 senast jag testade iaf, 3an failade på greppet, så jag klarar av att marka iaf.
|
Jo, det kan nog bli för mycket med all den knäböjen.
Det är ganska starkt. Det är synd när man begränsas av greppet, dock går det ganska snabbt att träna upp om man lägger ner tid på det.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2010-11-24, 20:13
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
yep!
Tror att tyngdlyftningen jag kommer börja lira nu kommer ge mig ganska bra styrka i marken.
|
|
|
2010-11-25, 19:19
|
|
|
dagens
ryck
jobbade mig upp till 55kg. Sen tyckte han som jag fick hjälp av att jag var för trött i skallen för att fortsätta  hehe. Men det kändes rätt bra iaf.
frontböj
115x1
100x2
100x2
100x2
comments: Jobbigt. Frontböjen var brutalt jobbig för rygg och handleder. Svårt att hålla som man ska haha.
|
|
|
2010-11-25, 21:40
|
|
Krillov
Reg.datum: Jun 2007
|
Grymt kul att du börjat med tyngdlyftning  Fick du nån vettig hjälp idag?
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2010-11-25, 21:43
|
|
|
d e najs
Jo då det fick jag. Fick hjälp av en medelåldersman typ som satt o kollade på alla som körde hehe... Fick till tekniken helt okej i rycket faktiskt tycker jag. Ska ned imorrn är det tänkt och köra lite mer ryck och stöt.
Parkerade vid gratisparkeringarna förresten. Liten bit att gå men det är värt!
|
|
|
2010-11-25, 21:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av thatkrillesshow
Grymt kul att du börjat med tyngdlyftning  Fick du nån vettig hjälp idag?
|
Att bli stoppad för att man börjar bli för trött i skallen eller så är typ bästa hjälpen man kan få. 
Man märker typ inte själv när det är nog för att det är mycket annat som blir dåligt innan man blir riktigt trött.
|
|
|
2010-11-25, 21:52
|
|
Krillov
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
d e najs
Jo då det fick jag. Fick hjälp av en medelåldersman typ som satt o kollade på alla som körde hehe... Fick till tekniken helt okej i rycket faktiskt tycker jag. Ska ned imorrn är det tänkt och köra lite mer ryck och stöt.
Parkerade vid gratisparkeringarna förresten. Liten bit att gå men det är värt!
|
Ok. Låter som Tony. Han är bra. Snaggat hår och glasögon?
Har du träffa Stefan än? Äldre man, veteran. Har massa rekord och medaljer på vm och os osv i veteranklassen. Brukar prata en del om det
Haha, bra det!
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Att bli stoppad för att man börjar bli för trött i skallen eller så är typ bästa hjälpen man kan få. 
Man märker typ inte själv när det är nog för att det är mycket annat som blir dåligt innan man blir riktigt trött.
|
Jepp, riktigt bra att ha tränare som vart med ett tag!
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2010-11-25, 22:04
|
|
|
mja glasögon hade han iaf
|
|
|
2010-11-26, 20:04
|
|
|
dagens
ryck
successivt ökande med dubblar typ. Ibland mer.
Till
70x1 PB!!!!!
clean & jerk
samma sak
75x1 PB!
Böj
145x1
130x2
130x2
comments: Hade problem att få in tekniken ibörjan i allt. Jag nöjde mig med 70 i rycket för att det kom jag överens med mig själv om innan.
Stöt gick åt helvete. Hur fan kan man bara stöta 75 
Böjen gick helt okej, 150 hade nog kommit. Med nya fina tekniken.
|
|
|
2010-11-26, 22:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Stöt gick åt helvete. Hur fan kan man bara stöta 75 
|
Va det inte precis det du gjorde då? Eller har jag missuppfattat clean & jerk. Bra pers iaf för du är väl rätt ny med dessa övningar dessutom. Skulle gärna se film på lite tunga lyft.
|
|
|
2010-11-26, 23:29
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Va det inte precis det du gjorde då? Eller har jag missuppfattat clean & jerk. Bra pers iaf för du är väl rätt ny med dessa övningar dessutom. Skulle gärna se film på lite tunga lyft.
|
Haha skämtar du?
Jo, jag tog 75kg i C&J. Men det är jävligt lite i förhållande till att jag tog 70kg i ryck. Jag pushpressar ju fan mer än 75 nästan :O
Kanske kan försöka ordna med det.
|
|
|
2010-11-27, 00:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Inte helt värdelöst alltså. 
Känner mig allt lite lite jagad.
|
|
|
2010-11-27, 11:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Haha skämtar du?
Jo, jag tog 75kg i C&J. Men det är jävligt lite i förhållande till att jag tog 70kg i ryck. Jag pushpressar ju fan mer än 75 nästan :O
Kanske kan försöka ordna med det.
|
Haha, la nog förmodligen betoningen helt fel när jag läste det du skrev. Jag fatta det som att du tyckte att det va omöjligt att stöta 75 inte att det va pissdåligt :P men nu när jag tänker på det så kör jag ju själv 70kg i militärpress och då borde man ju kunna stöta betydligt mer än så. Är inte så insatt i OL-lyft så kört väldigt lite ryck själv men 70kg är givetvis mycket bättre än 75kg i Cee&Jay :P. Borde nästan själv kunna ta dig i just den övningen men i övriga övningar ligger jag en bit bakom :P
Men du säger att du pushpressar mer, får man inte typ pushpressa i OL? Eller är det frivändningen du har problem med?
|
|
|
2010-11-27, 11:35
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Haha, la nog förmodligen betoningen helt fel när jag läste det du skrev. Jag fatta det som att du tyckte att det va omöjligt att stöta 75 inte att det va pissdåligt :P men nu när jag tänker på det så kör jag ju själv 70kg i militärpress och då borde man ju kunna stöta betydligt mer än så. Är inte så insatt i OL-lyft så kört väldigt lite ryck själv men 70kg är givetvis mycket bättre än 75kg i Cee&Jay :P. Borde nästan själv kunna ta dig i just den övningen men i övriga övningar ligger jag en bit bakom :P
Men du säger att du pushpressar mer, får man inte typ pushpressa i OL? Eller är det frivändningen du har problem med?
|
Oki
Frivändningen är inge problem. Det är ju att få upp stången från axlarna till raka armar med rätt teknik som det går piss i haha, överstöten. Får se hur det går idag.
Nope, man får inte pushpressa i OL. Så fort stången inte går upp på raka armar direkt så man måste eftertrycka lite blir det underkänt.
|
|
|
2010-11-27, 11:36
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Inte helt värdelöst alltså. 
Känner mig allt lite lite jagad.
|
Haha  75 i ryck och 85 i stöt idag då. Bara träna på!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:16.
|

|