Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-09, 13:26   #31561
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag kom bara inte på några bättre namn men det verkar som om konsensus är att de skiljer sig på något sätt annars skulle man inte ens tänka på att definiera det som olika faser.
Fast det var ju inte namnen jag undrade över. Jag undrar över vilka sidor du upplever att det är vanligt att man undanhåller och vidare, vad är det bättre att man visar på en gång? Varför är denna "ärliga" approach bättre?
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-09, 13:32   #31562
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
(inb4 sandra81 säger att du borde vägra honom sex i 3 år)
Nja.. inte tre år kanske men ett tag. reta honom lite extra sådär.
Gammal 2013-05-09, 13:34   #31563
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
Fast det var ju inte namnen jag undrade över. Jag undrar över vilka sidor du upplever att det är vanligt att man undanhåller och vidare, vad är det bättre att man visar på en gång? Varför är denna "ärliga" approach bättre?
Jag tycker att en "ärligare" approach sparar båda tid och "känslor". Vad man undanhåller, om något, varierar givetvis från person till person och situation till situation.

Du kan ju motivera varför det skulle vara bättre att pimpa upp sig speciellt eller kanske "undanhålla något" speciellt i början.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-09, 13:46   #31564
Trouble
Banned User

Citat:
Jag tycker att en "ärligare" approach sparar båda tid och "känslor". Vad man undanhåller, om något, varierar givetvis från person till person och situation till situation.

Du kan ju motivera varför det skulle vara bättre att pimpa upp sig speciellt eller kanske "undanhålla något" speciellt i början.
Jag förstår tyvärr inte helt inte utan exempel. Ska jag berätta om att jag blev mobbad i högstadiet, hade anorexia eller social fobi, har varit otrogen tidigare, att jag har komplex för att ingen velat ha mig på x månader, att jag alltid dumpat mina ex via sms, eller vad det nu kan vara? Ska jag ösa ur mig allt på första dejten eller bara svara ärligt på en ev. direkt fråga? Var går gränsen på ett ungefär och när och på vilket sätt ska man berätta? Är poängen bara att få ur sig allt och sedan kunna säga "Så, kan du fortfarande tänka dig att tycka om mig?".

Dels signalerar man ett intresse, dels blir man inte en party pooper under den trevliga första fasen i ett förhållande och dels så tycker jag att man ska få en chans att hinna lära känna varandra först. Det känns lite konstigt att slänga en massa baggage i ansiktet på den andre på en gång.
Gammal 2013-05-09, 13:50   #31565
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Jag tror du få fråga damer om exempel mellan hur saker skiljer sig

Jag tycker inte du behöver lägga ut allt baggage och det tror jag inte någon gör heller. Du kan säkert hitta lite historier och exempel här i tråden om hur beteendet har ändrat sig väldigt snabbt på olika sätt
Gammal 2013-05-09, 13:53   #31566
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:

Dels signalerar man ett intresse, dels blir man inte en party pooper under den trevliga första fasen i ett förhållande och dels så tycker jag att man ska få en chans att hinna lära känna varandra först. Det känns lite konstigt att slänga en massa baggage i ansiktet på den andre på en gång.
+1. De flesta (inte alla) bär på jobbiga grejer, neuroser, ångest, taskiga minnen och har fått sina törnar, men att verkligen häva ur sig all sin knäpphet i ärlighetens namn direkt när man lär känna någon....ja, då blir det nog forever alone.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-09, 13:55   #31567
Trouble
Banned User

Citat:
Jag tror du få fråga damer om exempel mellan hur saker skiljer sig

Jag tycker inte du behöver lägga ut allt baggage och det tror jag inte någon gör heller. Du kan säkert hitta lite historier och exempel här i tråden om hur beteendet har ändrat sig väldigt snabbt på olika sätt
Fast nu pratar jag med dig och om du har en åsikt i frågan så kan du väl lika gärna ta ett exempel ur huvudet som illustrerar hur du tänker?

Orkar tyvärr inte läsa igenom 2000 sidor
Gammal 2013-05-09, 13:56   #31568
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
+1. De flesta (inte alla) bär på jobbiga grejer, neuroser, ångest, taskiga minnen och har fått sina törnar, men att verkligen häva ur sig all sin knäpphet i ärlighetens namn direkt när man lär känna någon....ja, då blir det nog forever alone.
Ja precis antagligen så leder det nog till forever alone. Egentligen så borde det ju inte göra någon större skillnad dock.

Dvs det borde ju inte göra någon större skillnad vad man har gått genom som person, däremot kan det givetvis presenteras på ett sätt som inte är bra dvs out of context eller att man bara rabblar upp det, det skulle också verka konstigt.
Gammal 2013-05-09, 14:01   #31569
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Fast nu pratar jag med dig och om du har en åsikt i frågan så kan du väl lika gärna ta ett exempel ur huvudet som illustrerar hur du tänker?

Orkar tyvärr inte läsa igenom 2000 sidor
Hur jag tänker?

Det kan ju inte vara någon hemlighet för dig att killar säger och gör vad som krävs för att få till det med tjejer, sen varierar det mellan mottagare och avsändare vad som sägs och görs.

Notera att det är Trouble som fortsätter pressa på den här punkten och inte jag, precis som förrut. Det är dock jag som verkar "hakat upp mig på det" när han hela tiden ber mig "förklara", precis som det var när han ville pressa ur mig att "tjejer har det lättare".

Grundproblemen försvinner inte för att han eller andra frågar mig en gång till men jag tänker inte låtsas som att de inte finns för att han frågar en gång till.
Gammal 2013-05-09, 14:02   #31570
Trouble
Banned User

Citat:
Precis. Jag har ett ex som hade en del jobbiga saker i baggaget och om hon hade dragit upp det precis i början hade jag kanske aldrig fått chans se vilken fantastiskt underbar personlighet hon hade.

Citat:
Ja precis antagligen så leder det nog till forever alone. Egentligen så borde det ju inte göra någon större skillnad dock.

Dvs det borde ju inte göra någon större skillnad vad man har gått genom som person, däremot kan det givetvis presenteras på ett sätt som inte är bra dvs out of context eller att man bara rabblar upp det, det skulle också verka konstigt.
På samma vis som att det inte borde spela någon roll om man är ful eller inte, men ja... c'est la vie
Gammal 2013-05-09, 14:09   #31571
Trouble
Banned User

Citat:
Hur jag tänker?

Det kan ju inte vara någon hemlighet för dig att killar säger och gör vad som krävs för att få till det med tjejer, sen varierar det mellan mottagare och avsändare vad som sägs och görs.

Notera att det är Trouble som fortsätter pressa på den här punkten och inte jag, precis som förrut. Det är dock jag som verkar "hakat upp mig på det" när han hela tiden ber mig "förklara", precis som det var när han ville pressa ur mig att "tjejer har det lättare".

Grundproblemen försvinner inte för att han eller andra frågar mig en gång till men jag tänker inte låtsas som att de inte finns för att han frågar en gång till.
Jag får ju bara vaga och svävande svar? Inte så lätt när jag behöver gissa mig till vad du egentligen tycker.
Gammal 2013-05-09, 14:10   #31572
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Vad precis är det du vill veta så ska jag svara på det.

Jag tycker även att du är väldigt oärlig som försöker att pressa mig till att svara de "lulzsaker" du vill höra.
Gammal 2013-05-09, 14:15   #31573
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:

Du får avslöja din galenskap portionsvis, givetvis skall din framtida flickvän få lära känna dig på riktigt, men inte hela grejen direkt. Du börjar med att du är en charmig kille, med en rolig bitter galghumor och låter det sjunka in innan du berättar om din depression efter ditt förra förhållande, och lååångt innan du berättar om tex. "I watched a T-rex fight a triceratops on youtube and got the wierdest boner"

Inte hela galenskapen på en gång, en människa kan inte hantera ett livs ackumulerad ångest över en enda date.

Senast redigerad av filmjölk den 2013-05-09 klockan 14:16.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-09, 14:15   #31574
Trouble
Banned User

Se mina nyss skrivna inlägg, t.ex.?

Det där förstår jag dock inte alls, på vilket sätt är jag oärlig?
Gammal 2013-05-09, 14:16   #31575
Trouble
Banned User

Citat:
Du får avslöja din galenskap portionsvis, givetvis skall din framtida flickvän få lära känna dig på riktigt, men inte hela grejen direkt. Du börjar med att du är en charmig kille, med en rolig bitter galghumor och låter det sjunka in innan du berättar om din depression efter ditt förra förhållande, och lååångt innan du berättar om tex. "I watched Jurassic park and got the wierdest boner"

Inte hela galenskapen på en gång, en människa kan inte hantera ett livs ackumulerad ångest över en enda date.
Filmjölk

+1

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.