Du har haft en hel hög med skador genom tiderna verkar det som. Otur! Kan man kanske få en lista + vilken rehab som funkade?
Det har varit någon stor skada varenda år sedan 2008:
Aug 2008 - Urvridet knä
Okt 2009 - Avtrampat ledband i foten
Maj 2010 - Dubbla brutna stortår
Sept 2011 - Benhinneinflammation i underarmarna
Mars 2012 - Diskbuktning
April 2013 - Hamulusfraktur i handen
Det enda som gäller är att låta kroppen ta den tid den behöver för att läka. Hamulusfrakturen har, by far, varit den jobbigaste skadan och har fortfarande inte läkt ihop helt.
Skrämmande att det är värre än två brutna stortår, låter som en helt hemsk skada. Tråkig läsning f.ö.. hoppas verkligen du snart fixat handen och kan få en kontinuerlig träning utan jäkla skitskador!!
Vad var det där på ig? Löpning? Ska du med på en runda?
Ska man skylla på sl-träningen i ditt fall? Eller är det bara oflax? Man tycker ju ändå att det ganska "skonsamt" att träna lyftning i jämförelse med mycket annat.
Vet om väldigt många som skadat sig som fan i fotboll, handboll, innebandy eller hockey.
Och föräldrar som har tjejer, där hör man om knän som ryker all världens väg. Handboll på lite högre nivå är ingen lek om man är lite skadebenägen. Osv..
Skrämmande att det är värre än två brutna stortår, låter som en helt hemsk skada. Tråkig läsning f.ö.. hoppas verkligen du snart fixat handen och kan få en kontinuerlig träning utan jäkla skitskador!!
Vad var det där på ig? Löpning? Ska du med på en runda?
Det är ingen rolig läsning, nej. Frakturer i handen är svårläkta eftersom blodtillförseln är dålig och man ständigt belastar handen.
P.s Här springs inte mer än nödvändigt
Citat:
Ursprungligen postat av Adama
Ska man skylla på sl-träningen i ditt fall? Eller är det bara oflax? Man tycker ju ändå att det ganska "skonsamt" att träna lyftning i jämförelse med mycket annat.
Vet om väldigt många som skadat sig som fan i fotboll, handboll, innebandy eller hockey.
Och föräldrar som har tjejer, där hör man om knän som ryker all världens väg. Handboll på lite högre nivå är ingen lek om man är lite skadebenägen. Osv..
Men bra att du nöter på... tråkigt annars ju!
Jag skulle säga att det är en kombo. Mina diskar i ryggen pallar inte med knäböj riktigt (om det är tekniken eller muskulärt som orsakar vet jag inte), och benhinneinflammationen i underarmarna kom efter en lång period med tung klossbänk med bänktröja. Den övriga skiten skulle jag säga är ren, maximal otur. Jag menar, folk trampar snett och slänger tillbaka stången i marklyft hela tiden...
...men det är bara att nöta på. Kroppen är vekare än huvudet, och det är tur, för jag ger inte upp.
Mark, 2x185kg utan bälte, idag. Jag är osäker på om jag har dragit en tyngre tvåa i mark utan bälte de senaste 12 månaderna. Jag har för mig att jag har dragit 2x190kg med bälte, men jag ska låta det vara osagt. Ett bra pass oavsett.
Marklyft utan bälte
2 x 100kg
2 x 130kg
2 x 150kg
2 x 165kg
2 x 175kg
2 x 180kg
2 x 185kg