2013-05-06, 13:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vasstand
Förnedrad och förnedrad, först och främst är det ju fruktansvärt frustrerande och för det andra är det ju onekligen det tråkigaste man kan få sitta och lyssna på...
Fast den där bra vännen har ju uppenbarligen inte riktigt varit på samma sida, som en bra vän borde man då inte tycka att det är bäst att man skiljs åt då? Låter lite väl egoistiskt om du frågar mig...
|
De kan inte veta dina avsikter om du inte är tydlig med de. Klart de kan bli besvikna och sura om du har utgett dig för att vän när det endast har varit i syfte för att få mer sen.
Så det är fortfarande du som har utgivit dig för att vara något som du tydligen inte var. Om du tyckte att det var frustrerande och tråkigt att lyssna på så är det ju helt upp till dig att låta de få veta det.. men du har väl varit extra omtänksam och sympatisk i syfte att..?
|
|
|
2013-05-06, 13:31
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Det kan ju vara så att man träffar en trevlig person man gärna vill vara vän med, men som man inte känner något mer för. Om personen då inte vill ses längre så kan det kännas trist även om man inte vill vara ihop med personen.
Jag hade dock haft full förståelse för att personen inte ville ses längre, om den hade andra avsikter än vänskap och jag stod där och inte kände samma sak.
|
Skönt att höra att du hade haft full förståelse, synd att inte alla kan vara så bra!
Citat:
men du har väl varit extra omtänksam och sympatisk i syfte att..?
|
Jo absolut, men ibland ger det med sig (Eller som i det här fallet, inte) så man vet inte riktigt därför man spelar med lite på noterna i alla fall.
Och visst säger man ifrån  "Jag vill inte prata om det här just nu" eller "Det här är inte jag intresserad av och orkar inte lyssna på" har man ju fått säga ett antal gånger, men oftast tror de ju bara att man var trött "just då" så ibland kommer snackat tillbaks igen efter nån vecka...
Senast redigerad av Vasstand den 2013-05-06 klockan 13:35.
|
|
|
2013-05-06, 13:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Så det är fortfarande du som har utgivit dig för att vara något som du tydligen inte var. Om du tyckte att det var frustrerande och tråkigt att lyssna på så är det ju helt upp till dig att låta de få veta det.. men du har väl varit extra omtänksam och sympatisk i syfte att..?
|
Eller så är han omtänksam och sympatisk mot alla? Så är det iaf för mig lite, om någon vill prata om något lyssnar man väl på det, åtminstone till en viss gräns. Men har också lite vänproblem ibland så får väl börja säga till direkt
Senast redigerad av Drfg den 2013-05-06 klockan 13:36.
|
|
|
2013-05-06, 13:35
|
|
Registered User
|
Jag vet ju precis varför du gör det och jag förstår din frustration.
Det är ju såhär det ser ut dock och på många sätt så är ju damerna "ärligare" i sina uttryck, just för att de kan vara det. Simpel fråga om maktförhållanden.
|
|
|
2013-05-06, 13:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Drfg
Eller så är han omtänksam och sympatisk mot alla?
|
Nu har han ju delvis erkänt att det var med en baktanke men om så inte var fallet så borde han inte ha de problemen han har med att lyssna på det han får höra.
|
|
|
2013-05-06, 13:39
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Drfg
Eller så är han omtänksam och sympatisk mot alla? Så är det iaf för mig lite, om någon vill prata om något lyssnar man väl på det, åtminstone till en viss gräns. Men har också lite vänproblem ibland så får väl börja säga till direkt 
|
Jag lyssnar alltid men jag har gränser, blir det för mycket säger jag ifrån... vissa bladdrar ju på i flera timmar och då finns det roligare/bättre saker att göra på en förmiddag.
Sen är jag inte spec förtjust i känslan av att bli utnyttjad heller, men vem gillar det?
Senast redigerad av Vasstand den 2013-05-06 klockan 13:41.
|
|
|
2013-05-06, 13:45
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Förövrigt, blev det nån pizzadejt mellan Lellan och Whitefolks då?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2013-05-06, 13:50
|
|
Registered User
|
Nej hon tog ett benpass istället, helt rätt val imo
|
|
|
2013-05-06, 13:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag lyssnar alltid men jag har gränser, blir det för mycket säger jag ifrån... vissa bladdrar ju på i flera timmar och då finns det roligare/bättre saker att göra på en förmiddag.
Sen är jag inte spec förtjust i känslan av att bli utnyttjad heller, men vem gillar det?
|
Hur blir du utnyttjad? Det är vl dina förhoppningar om mer som grundar den känslan?
|
|
|
2013-05-06, 13:53
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Hur blir du utnyttjad? Det är vl dina förhoppningar om mer som grundar den känslan?
|
Jag fick den känslan bara, det kanske är fel men de kändes som att hon visste vad jag var ute efter, och att hon nästan kunde ana att jag nog skulle kunna gå rätt långt för det så hon spelade väl rätt friskt på det och tvingade mig stå ut med att höra mer skit än vanligt.
Svårtolkat, det är bara en gissning. Det går ju att luta sig mot någon, och sen går det att lägga sig mot någon...
|
|
|
2013-05-06, 13:53
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Freindzonediskussion igen? Vad är så negativt med det? Det är ju inte direkt ovanligt att ett par är vänner först, och sedan utvecklas vänskapen till något mer.
Jag tycker inte tex. Fia-Lotta skall försaka sin vänskap med Berra bara för att Berra är intresserad av mer. Det ligger isf på Berra, inte på Fia-Lotta.
|
|
|
2013-05-06, 13:55
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Freindzonediskussion igen? Vad är så negativt med det? Det är ju inte direkt ovanligt att ett par är vänner först, och sedan utvecklas vänskapen till något mer.
Jag tycker inte tex. Fia-Lotta skall försaka sin vänskap med Berra bara för att Berra är intresserad av mer. Det ligger isf på Berra, inte på Fia-Lotta.
|
Borde inte Fia-Lotta begripa att Berra tar skada av det? Att han ligger hemma i duschen med kallvattnet på och gråter? Att när Fia-Lotta pratar om hur hon träffade Leffe nere på macken i lördagskväll och sen drog ut och dansade med honom, så är det som att nån sticker knivar i Berras hjärta? Men att Berra bara biter ihop för att han tycker om henne så mycket?
Är man inte två om en vänskap? Eller är det automatiskt eftersom vi är män att vi ska dra skitlasset?
Senast redigerad av Vasstand den 2013-05-06 klockan 13:56.
|
|
|
2013-05-06, 13:59
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Borde inte Fia-Lotta begripa att Berra tar skada av det? Att han ligger hemma i duschen med kallvattnet på och gråter? Att när Fia-Lotta pratar om hur hon träffade Leffe nere på macken i lördagskväll och sen drog ut och dansade med honom, så är det som att nån sticker knivar i Berras hjärta? Men att Berra bara biter ihop för att han tycker om henne så mycket?
Är man inte två om en vänskap? Eller är det automatiskt eftersom vi är män att vi ska dra skitlasset?
|
Men det är väl upp till den som mår dåligt av ett förhållande, vänskap eller inte, att avsluta det eller dra upp reglerna.
2013-05-06, 14:08
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Men det är väl upp till den som mår dåligt av ett förhållande, vänskap eller inte, att avsluta det eller dra upp reglerna.
|
Jo klart, fast borde man inte som "vänner" märka och eller se på varandra att man inte mår bra? Det låter inte riktigt som en frisk relation överhuvudtaget.
|
|
|
2013-05-06, 14:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Jo klart, fast borde man inte som "vänner" märka och eller se på varandra att man inte mår bra? Det låter inte riktigt som en frisk relation överhuvudtaget.
|
Ok så varför skulle du vilja vara med en sådan person öht?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.
|

|