2008-08-13, 01:16
|
|
Mr.KlopFis
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Alltså, jag kan tillägga att min pojkvän nog också ser ut som en nazist rätt ofta, vilket inte gör honom till en nazist. Men det är kanske mer komplicerat att se ut som en nazist om man är med i SD än när man spelar i ett punkband. Jag säger alltså inte att Deciver för den skull är nazist, eller generellt ens ser ut som en nazist. Tyckte bara den skjortan+skorna såg lite nazi ut.
|
Fast om jag varit i decivers (kommer aldrig orka kolla hur hans nick stavas) kläder eller i decivers flickvänns kläder. Skulle jag också tröttna på att folk ska ge en pikar och antyda på skinheadnazihitler hejsvejs.
Men men. Sov gott
|
|
|
|
2008-08-13, 01:17
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Vilket var grymt larvigt, med tanke på att kläderna var från israel... 
|
Och det var nog jag som började. Betyder det att du hatar mig nu?
|
|
|
2008-08-13, 01:19
|
|
Mr.KlopFis
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
|
eh, ja?
LI's talare i denna tråd
|
|
|
|
2008-08-13, 01:20
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Det var då han la upp en bild på ett par kängor (?  )och en skjorta. Så börja folk snacka om nazzi hit och stalin dit.
|
Citat:
Haha, okej, du kanske inte villa kasta dig naken över honom då. Jag får ta tillbaks det.
Men visst är det klart man blir intresserad/nyfiken/whatever när man ser någon som man kanske har något gemensamt med. Sen sände du säkert dessa "signaler" helt omedvetet, och uppenbarligen utan något egentligt intresse av "den" sorten. Jag tyckte bara det såg en aning övertydligt ut. Ofta är det också så med tjejer att ni är antingen lite för övertydliga(och det här är kanske inte det allra bästa exemplet, men iaf) eller så är det helt omöjligt att tolka er.
Så, även om du får ta det här med glimten i ögat så kan det nog ändå behövas ett litet spel för kvinnor också. Om inte annat så är det ju nästan lite orättvist att ni tjejer får skratta åt killars spel, men som man känner man sig lite ensam och bortglömd när man inte läser om kvinnor som konspirerar och försöker få en i säng. Personligen känner jag mig nästan lite sårad. Fast bara nästan. 
|
Alltså, överdriver är vad jag gör, det är min grej liksom. Kul, tycker jag. Att låtsas att något är en stor grej.
Och det där med kvinnliga spel är ju helt uppenbart något som finns så det bara smäller om det. Jag trodde det var helt uppenbart. Herregud som vi konspirerar, smider planer, spelar roller, gör oss till, krumbuktar oss, osv osv. Men det stämmer iof också att vi är bra på att smeta ut oss på killarna för mycket och överanalysera, men det är ju först sen när man fångat honom. Ha ha, du skulle höra hur det låter när jag pratar med mina singel-tjej-kompisar. Det är ju inte mycket annat än smidande av karlasnärja-planer som det pratas om. Jo, analyser av karlar-på-tapetens underliga beteenden är ju också högst frekventa.
|
|
|
2008-08-13, 01:20
|
|
Banned User
|
Varför svarar du åt LI? Betyder det att du också hatar mig?
|
|
|
2008-08-13, 01:24
|
|
Hottie!
|
Citat:
Fast om jag varit i decivers (kommer aldrig orka kolla hur hans nick stavas) kläder eller i decivers flickvänns kläder. Skulle jag också tröttna på att folk ska ge en pikar och antyda på skinheadnazihitler hejsvejs.
Men men. Sov gott 
|
Sant. Men samtidigt får man ju ta skiten när man är helt öppen med sina väldigt kontroversiella åsikter. Jag kan blir trött på att folk skojar om/dissar min klädstil tex. men samtidigt så vet jag ju att jag kanske inte klär mig helt enligt konventionerna alltid, det är något jag står för och ju uppenbarligen skyltar med liksom. Då får man ju räkna med skit. Dålig liknelse kanske, men ni fattar.
|
|
|
2008-08-13, 01:27
|
|
Mr.KlopFis
|
Citat:
Varför svarar du åt LI? Betyder det att du också hatar mig?
|
Haha, nej. Vet ju knappt vem du är
Jag är bara övertrött och tycker jag är rolig som sitter här och försöker trigga igång lite catfight samtidigt som jag är snäll mot andy som har tjejproblem
|
|
|
|
2008-08-13, 01:28
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Sant. Men samtidigt får man ju ta skiten när man är helt öppen med sina väldigt kontroversiella åsikter. Jag kan blir trött på att folk skojar om/dissar min klädstil tex. men samtidigt så vet jag ju att jag kanske inte klär mig helt enligt konventionerna alltid, det är något jag står för och ju uppenbarligen skyltar med liksom. Då får man ju räkna med skit. Dålig liknelse kanske, men ni fattar.
|
Vafasen, SD, inte ND, cirka hälften av varenda tonåring har gått igenom samma tankar, så oerhört kontroversiella kan dom väll ändå inte anses vara? Det är ju inte som om han föreslår någon "En neger, en kula." policy.
Och ordvalet där var högst medvetet,
|
|
|
2008-08-13, 01:30
|
|
Starkare
|
Citat:
|
Haha nejje
Citat:
eh, ja?
LI's talare i denna tråd 
|
Du e knep hest
|
|
|
2008-08-13, 01:31
|
|
Hottie!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Vafasen, SD, inte ND, cirka hälften av varenda tonåring har gått igenom samma tankar, så oerhört kontroversiella kan dom väll ändå inte anses vara?
|
Han är väl ingen tonåring? Även om det säkert är vanligt så är det fortfarande kontroversiellt. Sen är det skillnad på att tänka saker och att gå med i ett parti och organisera sig kring dem. Men det kan kvitta, det var inte saken här.
|
|
|
2008-08-13, 01:33
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Vet inte ens varför jag skrev ett inlägg, var ju knappast vidare genomtänkt.
Nåja, jag har ingen egentlig åsikt i ämnet, men jag kan konstatera att vi lever i helt olika världar, SD har jag oerhört svårt att se som något starkt kontroversiellt. Dom är alldeles för light.
|
|
|
2008-08-13, 01:36
|
|
Mr.KlopFis
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Vet inte ens varför jag skrev ett inlägg
|
Du är Coowboy, du har hatten ! Behöver jag säga mera?
|
|
|
|
2008-08-13, 01:38
|
|
Banned User
|
Citat:
Alltså, överdriver är vad jag gör, det är min grej liksom. Kul, tycker jag. Att låtsas att något är en stor grej.
Och det där med kvinnliga spel är ju helt uppenbart något som finns så det bara smäller om det. Jag trodde det var helt uppenbart. Herregud som vi konspirerar, smider planer, spelar roller, gör oss till, krumbuktar oss, osv osv. Men det stämmer iof också att vi är bra på att smeta ut oss på killarna för mycket och överanalysera, men det är ju först sen när man fångat honom. Ha ha, du skulle höra hur det låter när jag pratar med mina singel-tjej-kompisar. Det är ju inte mycket annat än smidande av karlasnärja-planer som det pratas om. Jo, analyser av karlar-på-tapetens underliga beteenden är ju också högst frekventa.
|
Hehe, okej.
Jo, alltså, jag vet att ni tjejer håller på med sånt. Själva problemet, tror jag, är att om ni gjorde era tankegångar offentliga skulle alla kvinnor förlora sin rösträtt och låsas in på hispan.
Det är iaf uppfattningen jag fått av det lilla jag hört. Jag tror många tjejer skulle lyckas mycket bättre om de hade mer koll på hur killar funkar. Fast det är bara vad jag tror, och faktum är ju att många tjejer är jäkligt sluga och listiga.
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane
Haha nejje 
|
Skönt. Annars kan man aldrig sova lugn om man vet att det finns en kvinna där ute som hatar en.
|
|
|
2008-08-13, 01:40
|
|
Starkare
|
Citat:
Skönt. Annars kan man aldrig sova lugn om man vet att det finns en kvinna där ute som hatar en. 
|
Man kan ju knappast hata någon man inte känner, eller hur? Visst kan man bli irriterad, men inte mycket mer än så...
|
|
|
2008-08-13, 01:44
|
|
Hottie!
|
Citat:
Hehe, okej.
Jo, alltså, jag vet att ni tjejer håller på med sånt. Själva problemet, tror jag, är att om ni gjorde era tankegångar offentliga skulle alla kvinnor förlora sin rösträtt och låsas in på hispan.
Det är iaf uppfattningen jag fått av det lilla jag hört. Jag tror många tjejer skulle lyckas mycket bättre om de hade mer koll på hur killar funkar. Fast det är bara vad jag tror, och faktum är ju att många tjejer är jäkligt sluga och listiga.
|
Jag tror tjejer är mycket mer offentliga med sina tankegångar än killar. Det är därför ni tycker vi är intrigmakare, komplicerade, överanalyserande, när jag i själva verket tror att många killar klurar åtminstone lika mycket som tjejer, men inte pratar om det.
Och jag är rätt övertygad om att tjejer överlag begriper mer om hur killar funkar än vice versa. Just därför att vi frågar, analyserar och nöter.
Över lag tror jag vi är mer lika än vi tror, bara att vi hanterar saker på olika sätt och att folk uppfattar saker vi gör olika. Egentligen vill vi väl alla bara få ligga?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:20.
|

|