Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-04, 13:34   #3076
samsung
Registered User

samsungs avatar

Reg.datum: Aug 2007
20 kg på knappt ett halvår, ger nog inte mer muskelmassa än om du gått upp 7-10 och tagit de lite lugnt istället.
Gammal 2011-01-04, 13:34   #3077
Inge Enveten
Registered User

Inge Envetens avatar

Reg.datum: Mar 2008
Hursomhelst är 20 kg på 6 månader en väldigt hastig viktuppgång. Cirka 1500 kcal plus per dag är väldigt mycket. Det verkar tyvärr inte vara mycket muskler du lagt på dig heller men ett halvår är inte särskilt lång tid egentligen.

Se det från den ljusa sidan, nu är du en erfarenhet rikare i alla fall.

Vad känner du själv, är du nöjd? Vad hade du gjort annorlunda om något?
Inge Enveten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:38   #3078
Pzorz
Registered User

Pzorzs avatar

Reg.datum: May 2008
Jag personligen tycker att det ser mkt bättre ut nu än då. Sen att det kanske hade sett ännu bättre om du skulle ha gått upp 10kg istället för 20kg under samma period är en annan femma.

Senast redigerad av Pzorz den 2011-01-04 klockan 13:40.
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:44   #3079
Gabriel174
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av pzorz Visa inlägg
jag personligen tycker att det ser mkt bättre ut nu än då. Sen att det kanske hade sett ännu bättre om du skulle ha gått upp 10kg istället för 20kg under samma period är en annan femma.
+1
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:45   #3080
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174 Visa inlägg
+1
-1, jag tycker det ser värre ut att vara fet än smal. Men ta det som en lärdom och ta det mycket lugnare nästa gång, massa kommer inte med automatik genom kraftig överätning
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:51   #3081
apmannen
Registered User

Reg.datum: Dec 2010
Citat:
Ursprungligen postat av RockyBalboa Visa inlägg
Hursomhelst är 20 kg på 6 månader en väldigt hastig viktuppgång. Cirka 1500 kcal plus per dag är väldigt mycket. Det verkar tyvärr inte vara mycket muskler du lagt på dig heller men ett halvår är inte särskilt lång tid egentligen.

Se det från den ljusa sidan, nu är du en erfarenhet rikare i alla fall.

Vad känner du själv, är du nöjd? Vad hade du gjort annorlunda om något?
Borde tagit det något lugnare jo, var dock så jäkla trött på att se ut som man nyligen kommit ut ur ett koncentrationsläger. Är väl hyfsat nöjd, mycket starkare än jag var tidigare. Nog dags att börja deffa nu då lol

Bänk: 80 3 rep
Liggande tricepsextensions/skullcrushers: 50 kg 8 * 4 reps
Hantelcurl 2 20 kgs hantlar , 5 reps * 4
Chinups: 12 * 4
Sittande axelpress 40 kg 7 reps
Benpress: 150 eller så, gått över till benböj

Vet inte vilken armomkrets jag hade innan men nu är det iaf 38 cm.

Senast redigerad av apmannen den 2011-01-04 klockan 13:57.
apmannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:59   #3082
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Så så. Killen har insett att han gjort en missbedömning. Sjukt bra jobbat kan jag ändå tycka. För mig är det en bedrift att konsekvent ha klarat av att äta så mycket.

En deff på detta blir kalas. Kör hårt!

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 14:01   #3083
apmannen
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Så så. Killen har insett att han gjort en missbedömning. Sjukt bra jobbat kan jag ändå tycka. För mig är det en bedrift att konsekvent ha klarat av att äta så mycket.

En deff på detta blir kalas. Kör hårt!
Hahah, det har blivit en hel del pasta och ris.

Nu bär det mot iväg för att träna ben, ska också passa på att mäta mitt kroppsfett.. gulp
Gammal 2011-01-04, 15:51   #3084
Ego
Registered User

Egos avatar

Bjuder på denna, några veckor gammal :-)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Priset.jpg (85.0 KB, 785 visningar)
Gammal 2011-01-04, 16:30   #3085
Forqie
Dr pepper? Dr pepper

Forqies avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Ego Visa inlägg
Bjuder på denna, några veckor gammal :-)
wow, Hur mycket differerade vikterna mellan bilderna?
Forqie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:01   #3086
Gabriel174
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
-1, jag tycker det ser värre ut att vara fet än smal. Men ta det som en lärdom och ta det mycket lugnare nästa gång, massa kommer inte med automatik genom kraftig överätning
Men herregud, vad fan snackar du om? Du/ni försöker få det att framstå som att han ser ut som en elefant, herregud. 90% av Kolomedlemmarna som ska deffa ser ungefär ut som han gör nu. Visserligen behövde han inte gå upp så mycket som han gjorde nu, men att kalla honom för fet, det tycker jag inte att man bör göra. Vidare tycker jag definitivt att det ser mycket bättre ut nu än innan. Det kunde ha sett ännu bättre ut, antagligen, men att det ser värre ut nu håller jag inte med om.

avd: Herregud.

Nu slutar jag gå OfT kthxbye

Ego-> Ljus och pump (?) spelar självklart in, men det ser onekligen mycket bättre ut nu än innan! GJ
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.

Senast redigerad av Gabriel174 den 2011-01-04 klockan 17:08.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:13   #3087
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av apmannen Visa inlägg

Vet inte vilken armomkrets jag hade innan men nu är det iaf 38 cm.
Sen deffar du ner dig till bra form så mäter dom 32

Vi är många som gjort samma misstag som dig, jag hade nog gjort av med minst 10kg fett och sedan börjat om på lagom överskott, annars hamnar du bara i en ond cirkel där du blir fetare och fetare.

Men trivs du med den form du har nu så kör på.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:17   #3088
Brickhead
Registered User

Brickheads avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Men herregud, vad fan snackar du om? Du/ni försöker få det att framstå som att han ser ut som en elefant, herregud. 90% av Kolomedlemmarna som ska deffa ser ungefär ut som han gör nu. Visserligen behövde han inte gå upp så mycket som han gjorde nu, men att kalla honom för fet, det tycker jag inte att man bör göra. Vidare tycker jag definitivt att det ser mycket bättre ut nu än innan. Det kunde ha sett ännu bättre ut, antagligen, men att det ser värre ut nu håller jag inte med om.
+1

Jag tycker du ser bättre ut nu!

lycka till med fortsatta träning
Brickhead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:29   #3089
Ristretto
Risotto

Ristrettos avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:

avd: Herregud.

Nu slutar jag gå OfT kthxbye
Detta är ju något som jag tycker är rätt illa på forumet. Många säger att har man över 15% är man fet. Visst, man kan ha det som riktmärke för sig själv om man tycker det känns bra. Men, att börja slänga ur sig sådana uttalanden lite överallt på forumet ger ju lätt en vriden bild av vad som är normalt för människor som nyss börjat träna, börjat gå ner i vikt eller liknande.
Gammal 2011-01-04, 18:05   #3090
apmannen
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Sen deffar du ner dig till bra form så mäter dom 32

Vi är många som gjort samma misstag som dig, jag hade nog gjort av med minst 10kg fett och sedan börjat om på lagom överskott, annars hamnar du bara i en ond cirkel där du blir fetare och fetare.

Men trivs du med den form du har nu så kör på.

Så får det bli! Det är bara att bita i det sura äpplet. Måste säga att det var en väldans tur jag postade här så att jag inte fortsatte. Ska bli skönt att gå ner några kilon (och billigare)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42.