Citat:
Ursprungligen postat av Ungrim
Vad äter du efter invägningen? Något speciellt?
|
Favoriten är makaronilåda. Med ketchup.
Det brukar bli en shake med vätskeersättande (sportdryckstabletter) och kreatin ca 750 ml.
Ifall jag har fått hålla tillbaka med vätska och inte har druckit så tar jag också mina vitaminer (multivitamin + c-vitamin 500 mg) + omega3 vid det här tillfället.
En rågsmörgås, med skinka, ägg, ost.
En protein / kolhydratsshake (vanligt vassle + druvsocker) ca 500 ml.
Någon energidricka ca 300 ml för koffeinet.
En del nötter / chips samt en del godis.
= en massa kolhydrater, snabba som långsamma, en del fett, en del protein. Massa vätska. Sedan blir det väl en snus eller två.

(och säkert 4-5 gånger springande för att uträtta behov på en kort stund).
Ett varningens ord om någon testar på det här. Ifall man är tömd på vätska och glykogen så kan magen slå totalt bakut. Ett sätt att slippa det är att inta vätskan ljummen.
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H
Wtf * mini Det mest irrelevanta av alla värden * grr* : D
Själv skulle jag aldrig redovisa ett kvällsvärde, men kan säga att vi snuddar 1000 grams gränsen : cool:
|
Ooohlala!

Du har dock fördelen att få gå upp något kilo, jag min stackare måste ju ner.. Själv ber jag till alla gudar jag aldrig trott på att jag inte tappar allt för mycket styrka på det här nu. Idag kändes det bra i alla fall - mycket vila som är hemligheten tydligen.

Jag måste dock erkänna att jag redan är glykogentömd nu, fast långt ifrån salt/vätsketömd. Tror mig kunna ta mig ner till 104 kg på fredag kväll om jag kapar saltet och vätskan. Det gör jag dock inte ännu. Först om det krävs närmare tävlingen.