2025-04-17, 19:16
|
|
Lyfter tunga pixlar
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Förutom Nintendo så spelar barn inte olika spel nu, det är Roblox, Minecraft, Fortnight och thats it. Trippel A och årliga uppdateringar av spelserier kommer att försvinna. Det är helt irrelevant för den generation som växer upp nu.
|
Marknadsdatat håller med dig.
|
|
|
2025-04-20, 21:38
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Spelar igenom The Last Of Us Part 2 nu inför säsong 2 av serien. Det är lika långdraget och ointressant som jag kommer ihåg det från första vändan. Actionscenerna väger upp, men de är alldeles för tydligt telegraferade och det är endast ett par-tre stycken som varit riktigt nerviga. Storyn är... ointressant och man bryr sig inte så mycket om karaktärerna, särskilt under första halvan av spelet. Allt är såklart övertydligt berättat och försöker ge oss spelare de rätta svaren, istället för att låta oss fundera själva, som i första spelet. Jag förstår all kritik som det här spelet har fått.
|
|
2025-04-22, 11:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2023
|
Citat:
Ursprungligen postat av Prsson
Kommer beställa från Tyskland, löjligt dyrt och köpa den här.
|
Avbokade min förhandsbokning. Bergsala fular med sitt monopol.
|
|
|
2025-04-22, 15:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av WiltTheStilt2
Avbokade min förhandsbokning. Bergsala fular med sitt monopol.
|
Ja helt omotiverat att betala 1500-2000kr extra för ingenting
|
|
|
2025-04-22, 15:06
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Hmm vad tror ni om Oblivion remastered?
Har spelat och klarat Daggerfall och Morrowind, och spelat Skyrim(annat kom ivägen så släppte det spelet). Aldrig spelat Oblivion.
|
|
2025-04-23, 21:43
|
|
Nope! Chuck Testa
Reg.datum: Sep 2011
|
Har spelat en del FF7 Rebirth nu, och kan meddela att ni hade fel. Om man vill ha en remake på FF7, så är det Rebirth man ska spela. Enligt ChatGPT sträcker sig Rebirth till Norther cave, så spelet är långt. Det är mycket nostalgi, mycket nytt. Städerna är stora, Kalm hade typ 8 hus i originalet, det är en hel stad i Rebirth. Det är olika stadsdelar med olika vibes, inte generiskt uppbyggt med copy paste av samma byggnader över hela staden som Far Cry till exempel. Det finns massor att göra i städerna, side quests, mini games, osv. Helt klart ett bra spel, inte alls som del 1 som var rätt så generiskt och enspårigt (vilket även originalet är i början i Midgar).
|
|
|
2025-04-23, 21:49
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
Hmm vad tror ni om Oblivion remastered?
Har spelat och klarat Daggerfall och Morrowind, och spelat Skyrim(annat kom ivägen så släppte det spelet). Aldrig spelat Oblivion.
|
Oblivion är bäst, och kör igenom skyrim också för bövelen och dess dlc
|
|
|
|
2025-04-24, 07:50
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette
Oblivion är bäst, och kör igenom skyrim också för bövelen och dess dlc 
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette
Och det ser inget vidare ut. Blekt och mobilspels-vibes
|
Jag får lite mixade signaler chief. Go or no go!?!
|
|
2025-04-24, 08:18
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Ah, originalet är värt en genomspelning, rullar fint i 60fps. Men remastered är säkert värt det också, för storyn och uppdragen. Testa och se vad du tycker
|
|
|
|
2025-05-03, 05:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2014
|
Ganska roligt att det skrivs om Oblivion remastern på den här sidan i den här tråden medan på första sidan nämns originalet som var aktuellt då! Var tog tiden vägen? Nåväl, velar fortfarande fram och tillbaka om det är värt att köpa eller inte, spelade faktiskt aldrig originalet mer än när jag testade det hos en kompis ett par gånger. Vill verkligen att det ska vara toppmodernt, inte bara grafiken utan stridssystemet också, annars är jag inte intresserad. Nån som har lirat som kan ge lite input?
|
|
|
2025-05-03, 07:51
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelhunken
Ganska roligt att det skrivs om Oblivion remastern på den här sidan i den här tråden medan på första sidan nämns originalet som var aktuellt då! Var tog tiden vägen? Nåväl, velar fortfarande fram och tillbaka om det är värt att köpa eller inte, spelade faktiskt aldrig originalet mer än när jag testade det hos en kompis ett par gånger. Vill verkligen att det ska vara toppmodernt, inte bara grafiken utan stridssystemet också, annars är jag inte intresserad. Nån som har lirat som kan ge lite input?
|
Oblivion ingår i Microsoft PC Game Pass, 10 kr för 14 dagar(sedan 119 kr/mån löpande om du inte avbryter prenumerationen i tid). Samt så ingår Oblivion i Xbox Game Pass Ultimate för 185 kr/mån om du lirar på Xbox Series X/S(+PC).
För att sedan slippa ha en massa launchers installerade på dumburken bara för att kunna starta upp spel, som man givetvis redan har betalat för likt ovan^, så kan man även införskaffa valfri VPN, förslagsvis #1 svenska Mullvad VPN för ~50 riksdaler & tanka dom ifrån t.ex. 1337x med https://www.qbittorrent.org/
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
Senast redigerad av r3mpuh den 2025-05-03 klockan 08:01.
|
|
|
2025-05-03, 10:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2021
|
Behöver väl knappast VPN för att ladda ner torrents i Sverige, spel bör man dessutom ladda direkt från fitgirl eller liknande distr.
GOG Galaxy smidigt annars.
|
|
|
2025-05-03, 20:46
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey
Behöver väl knappast VPN för att ladda ner torrents i Sverige, spel bör man dessutom ladda direkt från fitgirl eller liknande distr.
GOG Galaxy smidigt annars.
|
Så segt att installera fitgirl repacks, men fitgirl uploads finns på 1337x med. Föredrar DODI repacks. xP
Glöm inte ha Ublock Origin installerat i webbläsaren, rent allmänt.
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
|
|
|
2025-05-05, 19:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2025-05-10, 10:34
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Switch 2 går att boka via Nintendo nu utan invite, en aktiv onlinesub behövs dock, man kan köpa 3mån för 80:- man kan också gå ihop 8 pers o dela på en sub om man är så snål.
Tyskland, Irland är väl vad som gäller.
Landar på cirka 5550:- inkl MKW fraktat och klart.
Frågor? Fråga på.
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:12.
|

|