Jag undrar hur bra det är med ryggresningar och träna ländryggen när man brottas med mycket svank?
Jag svankar enl. mig själv väldigt mycket och har allmänt dålig hållning pga. dålig bukstyrka och stela höftböjare och allt som fäster runt omkring
Mitt svankande finns ju därmed i allt jag gör och jag måste verkligen ta i och hålla på för att hålla hållningen i schack när jag utför övningar.
När jag kör frontböjar (vilket jag fått för mig är bättre än vanliga böjar eftersom jag är både svankryggad och stel i hamstring

) så får jag känningar på en liten muskel inne mellan de små höftknölar/gropar över skinkorna. Dessutom blir jag väldigt trött i korsryggen efter tunga övningar/hela träningspass. Är det då bra att köra ryggresningar och träna ländryggen? känns som den blir överansträngd och är ofta hård.
Jag försöker lyda alla råd om att inte stretcha hamstring och röven utan koncentrerar mig på höftböjarna och framsida lår. Dessutom får jag sträcka på ryggen åt alla möjliga håll för att komma åt ömma och stela punkter. När jag går så försöker jag trycka fram bäckenet och suga in magen och bak med axlarna för att hålla en bättra hållning, men klarar liksom bara av en liten stund, sedan är man trött som fan
Kan ju tillägga att jag kör ju stela marklyft och andra övningar som tar på ryggen. Kanske räcker det?
Vet inte om det finns någon ordning i mitt inlägg. Hoppas någon reder ut det och har något råd. Jag är 193cm så men svank på det så ser det ju ut som en gående banan