Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-12, 16:50   #286
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87 Visa inlägg
Vilken kult jacka och vilket hårsvall. Växer det vilt nu när du är uppe i vildmarken?
Hehehehe, jag har inte klippt mig sen PDOL... Men håret växer dåligt. Studentlivet.
Gammal 2010-04-12, 16:51   #287
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
Awesome! Fy fan va snö xD

Ba millisar också
Ja men senaste veckan har säkert 2 dm tinat bort... och här i Ume är det inte kvar så jävla mycket snö, så förhoppningsvis är den snart borta!

Militärpressarna går sakta uppåt, borde vara starkare i dem tycker jag men är det tyvärr inte... än.
Gammal 2010-04-12, 16:54   #288
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Morgonvikt v.15: 84.7 kg (-0.3 kg)

Tappat lite... Förra veckan åts det kaloribomb efter kaloribomb typ, denna vecka har varit lite nyttigare. Ätit en hel del GI som morsan kör med, gott och nyttigt... Men ligger ändock relativt stadigt på ~85 kg. Helt ok.

Bröst/biceps senare ikväll, ska försöka ladda duktigt och svinga höga vikter... Plus avsluta med rodd för att få in lite kondition. Tycker det känns rimligt.

Tröck.
Gammal 2010-04-12, 22:22   #289
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Bröst/biceps, drack en protte före och tog ett koffeinpiller... veckans roligaste pass, även om jag hatar biceps.

Bänkpress

1x4 60 kg
2x3 92.5 kg - inga problem PB
1x3 95 kg - kändes grymt bra PB

Lutande hantelpress

1x5 36 kg - för tungt, tog fel hantlar igen... fick lite hjälp på några reps
2x6 33.5 kg - inga problem, gick hur bra som helst

Sittande crossover

1x10 70 kg - för lätt
4x8 80 kg - gick bra, tungt på sista set... men kanske inte bästa övningsvalet

EZ-curl

1x6 37.5 - lätt
2x5 37.5 kg - tröttnade grymt fort, blev mer och mer sving... bröt typ ryggen på sista reps sista setet kassa biceps, små och svaga

Hantelcurl

1x5 18.5 kg - för tungt, blev för mkt sving
1x7 16 kg - inga problem
1x6 16 kg - helt ok

Kände mig lite småseg på gymmet men väl där gick det sjukt bra, PB i bänken för tredje raka passet, grymt kul och bra för motivationen. Detta pass är överlägset det jag har bäst fokus och tryck på, lite dåligt så ska försöka skärpa till mig i övriga pass med... Siktar på 4or på 95 kg nästa pass, hoppas det inte är för högt siktat. Lutande kanske 3or/4or på 36 kg. Borde kört dips men var rätt sliten i axlar av de tunga vikterna, rotator imorrn. Tog relativt bra ändå crossovern, blev 5 set då det bara blev 3 bröstövningar.

Biceps kass, har svårt att öka, finns typ inga raka stänger så blir tyvärr EZ-stången som jag inte gillar något vidare... Har svårt att öka i styrka men kändes som att hantelcurlen är på g iaf. Blev bara två övningar då jag var sliten i höger underarm sen bowling i lördags

Nästa pass imorgon tisdag, blir ben + rotator.

Tröck!
Gammal 2010-04-13, 09:06   #290
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Glömde skriva upp att jag körde rodd 1 km efter passet, måste få in lite kondis. Fin tanke men nog hade de varit bättre springa igår och köra rodd idag efter benpasset istället... Fail.
Gammal 2010-04-13, 10:26   #291
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Känner mig ganska sliten i axlar, underarmar och handleder sedan passet igår... Drygt. Påbörjade även en kreatinkur i samband med frukosten, så blir ladda i 4-5 dagar se om kroppen lyckas binda upp nå vätska... Köra på det några veckor sen sluta försöka gå ner nåt kilo.

Ben/vad/rotator körs inom någon timme, ska försöka hinna lite skola innan det.
Gammal 2010-04-13, 10:37   #292
Numse
Registered User

Numses avatar

Reg.datum: Jan 2010
Skriv gärna ner hur kreatinet påverkar dig. Vikt, styrka, magbesvär e.t.c. Ska förmodligen också påbörja en kur, men inte förrän till semestern.
Gammal 2010-04-13, 10:47   #293
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
Skriv gärna ner hur kreatinet påverkar dig. Vikt, styrka, magbesvär e.t.c. Ska förmodligen också påbörja en kur, men inte förrän till semestern.
Will do sire!
Gammal 2010-04-13, 16:35   #294
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Ben idag, rätt tidigt... Käkade frukost/lunch runt 11, gymmet runt 1. Ben/vader/rotator på schemat.

Cykel

Uppvärmning 5 minuter - varit dålig på att värma upp inför benpass innan

Knäböj

1x5 60 kg
3x5 80 kg - lite snålt med set... halvtungt, svag. Höjning nästa till 85 kg.

Benpress

1x8 100 kg
2x5 150 kg - tungt, skönt att trycka ut ordentligt, fin pump i lår

Hacksquat

2x6 45 kg - teknikträning
1x6 55 kg - gick bra, skönt att gå riktigt djupt sen sega sig uppåt...

Liggande lårcurl

1x12 25 kg - för lätt
2x6 30 kg - bra kontakt
2x8 30 kg - utökade lite... kör jag mer än 30 kg i denna så spänner jag bara vaderna och känner ingenting i baksida lår, kasst.

Rotatorcuffar

2 set insida
2 set utsida

Helt okej pass, däremot måste volymen på benpassen dras upp, det är på tok för lite övningar och set... Testade att köra böj med en sneddad planka under fötterna istället för viktplattor och det fungerade bra, kunde stå lite smalare och behövde inte peka "tio-i-två" med fötterna.... Så framgång. Rotator sög sjukt bra i mina småslitna axlar.

Imorrn blir det ett längre löppass i lugnt tempo, se vad flåset och benhinnorna klarar av.

Tröck.
Gammal 2010-04-13, 18:27   #295
chrille87
fyller snart 88

chrille87s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Hacksquat - vill ha

Rekomendera gymmet i piteå + pris per träning
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 19:06   #296
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
Hacksquat - vill ha

Rekomendera gymmet i piteå + pris per träning
Hacksquat, är de så jävla ösigt? Knappt kört den men tyckte inte den tog så bra, jag kände inte av det på samma sätt som om jag mosar i benpressen. Men då körde jag å andra sidan väldigt lätt i squaten.

Nu var detta i Umeå på IKSU, men de har Hacksquat på Korpen vet jag. På Step In med... Vet inte om Gym1 däremot, de har stora hantlar iaf

Eller hur tänkte du?
Gammal 2010-04-13, 19:11   #297
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Blev less mitt skägg igår, så rakade bort det, såg ut som 12 bast ungefär. Sedan så var det så jävla varmt idag så gick inte ens ha mössa på sig, så då blev jag less mitt hårsvall och rakade bort det med. Ser numera ut som 9 bast... Tog några äckliga toabilder som pricken över i:et Dagsformen på ca 85 kg, spänner magen på första bilden och försöker få ut latsen på andra bilden. Samt suga in magen.

Bild 101.jpg

Bild 106.jpg
Gammal 2010-04-13, 19:21   #298
chrille87
fyller snart 88

chrille87s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Hacksquat, är de så jävla ösigt? Knappt kört den men tyckte inte den tog så bra, jag kände inte av det på samma sätt som om jag mosar i benpressen. Men då körde jag å andra sidan väldigt lätt i squaten.

Nu var detta i Umeå på IKSU, men de har Hacksquat på Korpen vet jag. På Step In med... Vet inte om Gym1 däremot, de har stora hantlar iaf

Eller hur tänkte du?
aha då vet jag. jag är kär i hacksquat, framsida lår killer!! bra bilder förresten du är ju trimmad, nu är det bara börja bygga lite mer massa!!
Gammal 2010-04-13, 21:09   #299
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Citat:
aha då vet jag. jag är kär i hacksquat, framsida lår killer!! bra bilder förresten du är ju trimmad, nu är det bara börja bygga lite mer massa!!
Tycker du? Hur pass djupt går du i hacksquaten när du känner så bra i framsida lår? Jag gick jävlat i botten men tog ingenting, fast päronvikter. Får testa framöver.

Trimmad? Har aldrig varit fetare, du ska se hur mycket bukfetma jag har egentligen... Ska försöka jobba in mer massa men jag har ju egentligen tänkt att gå ner något kilo nu fram till sommaren... Hmmm.

Edit. Trimmat äro mitt huvud

Senast redigerad av davvvan den 2010-04-13 klockan 21:13.
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 21:12   #300
chrille87
fyller snart 88

chrille87s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Tycker du? Hur pass djupt går du i hacksquaten när du känner så bra i framsida lår? Jag gick jävlat i botten men tog ingenting, fast päronvikter. Får testa framöver.

Trimmad? Har aldrig varit fetare, du ska se hur mycket bukfetma jag har egentligen... Ska försöka jobba in mer massa men jag har ju egentligen tänkt att gå ner något kilo nu fram till sommaren... Hmmm.
Kanske är olika lutning men jag bromsar ju neråt ordentligt. Men självklart träffar det ju hela benen då man pressar uppåt också. Hahah ja inte fan är det där nån vikt, synliga magrutor och revben trots en hårig bringa

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:57.