Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-10, 21:14   #16
krilleh
Banned User

krillehs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Köp hem 2hg godis då. Och sen en två liter light cola på det så lär du bli nöjd och det är ändå itne så överdrivet mycket kalorier. Personligen så blir jag mätt efter 1-2 hg godis så onödigt att köpa mkt bara för att.
krilleh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 21:25   #17
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
4hg blandgodis är väl runt 1300kcaL.
Låt säga att du ligger runt -500kcal om dagen. Vilket du går ner 0,5 kilo i veckan på.
Så kommer du ligga på -2200kcal istället för -3500kcal den veckan.
Så om man ser på deffen veckovis så kommer du minska ca 0,3kg i vikt den veckan.
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 21:47   #18
kahn
Registered User

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av iingenalls Visa inlägg
Jo, jag får göra det. Läsa igenom igen, alltså.

Jag är medveten om att man kan unna sig godis o så även om man håller på att gå ner i vikt. Det gjorde jag, och det funkade ändå.
Men om vi säger så här : Jag har en viktig grej på torsdag, som jag gärna vill vara smal på. Jag känner mig smal just nu. Jag är jättesugen på godis och har inte käkat det på tre veckor, så jag vill köpa och äta det nu. Det jag är rädd för är att jag ännu kommer ha de överflödiga kilona / kilot kvar på torsdag och känna mig tjock. Det vill jag inte.
Har jag rätt när jag tror att jag kommer ha kvar dem? Kan man kompensera godisätandet på något vis genom att te.x. äta mindre eller träna mer imorron?
Du kan inte tala om konsekvenserna av en godispåse i termer av kilon...

Om vi antar att att du nu ligger i kaloribalans, att all överskottsenergi bildar kroppsfett samt att godis innehåller ca. 300 kcal/100g skulle du behöva trycka i dig lite dryg 23 hg godis för att gå upp ett kilo. (7000 kcal/kg kroppsfett, 7000/300=23,333...).

Du behöver allså inte oroa dig över att se tjock ut på torsdag för att du vill ha lite godis nu. Ät du din påse och njut!
kahn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:46.