Citat:
Ursprungligen postat av iingenalls
Jo, jag får göra det. Läsa igenom igen, alltså.
Jag är medveten om att man kan unna sig godis o så även om man håller på att gå ner i vikt. Det gjorde jag, och det funkade ändå.
Men om vi säger så här : Jag har en viktig grej på torsdag, som jag gärna vill vara smal på. Jag känner mig smal just nu. Jag är jättesugen på godis och har inte käkat det på tre veckor, så jag vill köpa och äta det nu. Det jag är rädd för är att jag ännu kommer ha de överflödiga kilona / kilot kvar på torsdag och känna mig tjock. Det vill jag inte.
Har jag rätt när jag tror att jag kommer ha kvar dem? Kan man kompensera godisätandet på något vis genom att te.x. äta mindre eller träna mer imorron?
|
Du kan inte tala om konsekvenserna av en godispåse i termer av kilon...
Om vi antar att att du nu ligger i kaloribalans, att all överskottsenergi bildar kroppsfett samt att godis innehåller ca. 300 kcal/100g skulle du behöva trycka i dig lite dryg 23 hg godis för att gå upp ett kilo. (7000 kcal/kg kroppsfett, 7000/300=23,333...).
Du behöver allså inte oroa dig över att se tjock ut på torsdag för att du vill ha lite godis nu. Ät du din påse och njut!