lite uppdatering lite mer frågor.
skar ner på kolisarna i fredags eftersom jag inte känner att jag går ner i vikt av att ligga så högt på kolisarna.
Så här ser schemat ut.
vanlig dag
upp vid kvart i 8 morgonprommis. 60-90 min
frukost vid halv 10 bestående av 1dl havregryn 1dl proviva 10g kreatin i gröten mivitotal och en matsked rapsolja. 42gram whey 80 protte
lunch runt halv 1. keso 250 g 1 matsked rapsolja
mellanmål runt 3 42 gram whey en amtsked rapsolja
middag keso 250g mivitotal en matsked rapsolja
klockan 9 gainer eller 42g whey 80 beroende om det är gym eller spring dag. en matsked rapsolja
inna läggdags runt 11 en kesella med 2 äggvitor lite fun light.
När jag kör protein på spring dagarna så ligger jag runt 2130kcal
enligt hälsovakten och när jag kört gym och tar gainer ligger jag på 2270kcal.
När jag springer så gör jag det på eftermiddagen så om jag känner mig fräsh så tar jag kvälls promenad.
Så ser upplägget ut nu. Hur det än är möjligt så har jag gått upp i vikt men antagligen är detta vatten väger 86 kg nu ungefär. *litar inte på vågarna de säger olika varje dag. Men om jag tittar på kroppen så ser den lite mindre ut.
Ok ett problem är att magen mår inte så jäkla bra av allt pulver och all keso (koffeinet på morgonen är inte heller någon hit) så finns det någonting som man kan käka som binder upp maten och man blir hård av kcal fritt då helst

.
Kände att denna veckan när jag drog ner ca 400kcal på linser hur matt jag blev på träningen är det normalt vid sånt här lågt kolhydrats intag.
När jag tar promenaderna så går jag i ett elljusspår (stavning) som har bra grus som är skönt för mina stackars benhinnor. Men problemet är att det är backigt som fan så pulsen rusar ju upp i 150 väldigt ofta. Jag snittar runt 130 oftast är det bra eller ska jag höja eller sänka vart ajg vill ligga runt omkring?
Om det är någon som har tips på andra proteinrika vegetariska alternativ som inte innehåller soja så är jag öppen för förslag.
Tack på förhand MVH Marcus.

längtar till hösten