Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-10, 17:27   #16
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Egentligen spelar det ingen roll med såna här trådar. Det kommer ändå komma en nybörjare snart och kläcka ur sig nåt i stil med:

"jag har drömt att min gympalärare på lågstadiet sa att lite ont i halsen inte gjorde nåt, så därför tänker jag träna ändå"
Vad smidigt att man bara kan länka in addressen till denna sida då, så slipper man skriva onödigt långa inlägg
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 20:10   #17
Three pigs
Banned User

Three pigss avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Best of..
+1
Three pigs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 13:05   #18
Mazr
Odens son

Mazrs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Jag har dock en liten fundering. Jag har alltså inte ont i halsen, utan jag får lite slem ibland och när jag andas med näsan känns det ovanligt friskt och kallt nere i halsen. Det känns lite irriterande att inte veta hur jag ska göra då jag alltså inte har ont i halsen, utan bara producerar lite slem ibland och har en konstig frisk känsla i näsan när jag andas. Speciellt utomhus...

Hur ska jag göra?
Mazr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 13:29   #19
grimfish
Registered User

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Mazr Visa inlägg
Jag har dock en liten fundering. Jag har alltså inte ont i halsen, utan jag får lite slem ibland och när jag andas med näsan känns det ovanligt friskt och kallt nere i halsen. Det känns lite irriterande att inte veta hur jag ska göra då jag alltså inte har ont i halsen, utan bara producerar lite slem ibland och har en konstig frisk känsla i näsan när jag andas. Speciellt utomhus...

Hur ska jag göra?
Du kan träna om det känns bra och inte känns som om det är en förkylning på gång. Om du har haft slemmet i över ett dygn talar det mesta för att du inte har någon förkylning på gång.
grimfish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 13:32   #20
Mazr
Odens son

Mazrs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av grimfish Visa inlägg
Du kan träna om det känns bra och inte känns som om det är en förkylning på gång. Om du har haft slemmet i över ett dygn talar det mesta för att du inte har någon förkylning på gång.
Tusen tack
Mazr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-13, 10:59   #21
First
Registered User

Reg.datum: Oct 2008
När man varit sjuk ett längre tag (3+ dagar) börjar det gärna krypa i kroppen och man vill ta sig iväg till gymmet fastän man fortfarande inte är frisk. Jag pratar nu om förkylning/lätt feber och andra mindre allvarliga sjukdomar.

Om vi bortser från risken att drabbas av otrevligheter när man tränar pga sjukdomen, kommer träningspasset vara till nytta?
Eftersom att kroppen är sjuk kanske den prioriterar "Bli frisk" framför "Bygg muskler från senaste passet", och därför kommer passet man nyss gjorde ej vara till nytta fysiskt och dessutom kommer det förlänga tiden det tar att bli frisk.

Nån som har koll på om det stämmer att träning under förkylning/liknande inte för med sig något bra även om man klarar av passet?
First är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-13, 11:13   #22
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Den här tråden borde sticky:as imo.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-13, 17:07   #23
Hejnomax
Registered User

Hejnomaxs avatar

Reg.datum: May 2008
Tränade med halsont - det blev långvarigt - la av helt i 2 år
Hejnomax är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.