Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-23, 14:08   #16
Madde88
Registered User

Reg.datum: May 2006
Pizza är väl inte så mycket onyttigare än annan man.. i alla fall inte om man gör den själv.. jag brukar göra en deg på vatten, fullkornsvetemjöl, vetemjöl special, lite jäst, surdeg och salt.. på den degen kan man baka matbröd, baguetter, pizzor m.m. gott och nyttigt...

sen har man tomatsås, och de pålägg man vill ha.. ost, skinka m.m.

eller så gör man köttfärssås och toppar med ost och ketchup! det är det abosolut godaste och det är nyttigt oxå..

så enligt mig kan pizza vara väldigt bra mat det kanske mer beror på mängden man äter..
Madde88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 15:55   #17
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Madde88 Visa inlägg
Pizza är väl inte så mycket onyttigare än annan man.. i alla fall inte om man gör den själv.. jag brukar göra en deg på vatten, fullkornsvetemjöl, vetemjöl special, lite jäst, surdeg och salt.. på den degen kan man baka matbröd, baguetter, pizzor m.m. gott och nyttigt...

sen har man tomatsås, och de pålägg man vill ha.. ost, skinka m.m.

eller så gör man köttfärssås och toppar med ost och ketchup! det är det abosolut godaste och det är nyttigt oxå..

så enligt mig kan pizza vara väldigt bra mat det kanske mer beror på mängden man äter..
japp! inge fel på brödet tycker jag. Dock så brukar pizzor ha enorma mängder fett från ost, kött osv vilket ökar kcal-mängden rejält.
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 16:00   #18
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus Visa inlägg
japp! inge fel på brödet tycker jag. Dock så brukar pizzor ha enorma mängder fett från ost, kött osv vilket ökar kcal-mängden rejält.
Nä var för sej innehåller ju inte en pizz direkt onyttiga ingredienser det är snarare mängden och kombinationen av alla dessa som gör pizzan till en kalori/insulinbomb. Visst vitt bröd är inte nåt man dör av men i en normalstor pizza är det extremt mycke vit deg, ost i sej är inget fel men även där är proportionerna väl stora vilket bidrar till väldigt mycke fett å väldigt mycke salt.

En pizza är egentligen inte nånting annat än en väldigt stor varm ostmacka som man har på diverse ingredienser. Inget att basera kosten på som sagt, men inget man dör av att äta nån gång ibland om man känner för de.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 16:17   #19
Fartman
Registered User!

Fartmans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Pizza kan vara ett mycket fint inslag i en annars välordnat kost. Som exempel; jag tröck en super calzone igår och idag blev det ökningar i bänken

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:37.