2007-01-08, 15:36
|
|
pot of tea? (_)IO
Reg.datum: Sep 2003
|
Kan bara säga att jag sitter i samma sits. Börjar om en vecka, och allt jag vet är att det är 120mil dit. Det känns rätt långt.
Lycka till med studierna iaf.
|
2007-01-08, 16:09
|
|
Tar mig fram...
Reg.datum: Oct 2005
|
Läser dietist 5:e terminen. I början är det en del matlagning kompat med kemi och fysiologi/näringslära, men från 3:e terminen och framåt så blir det mer och mer nutrition och lite djupare fysiologi och senare dietetik med sjukdomslära. Enligt mig en riktigt rolig utbildning.
they install Windows."
– Anonymous
|
|
|
2007-01-08, 17:52
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Apos78
Läser dietist 5:e terminen. I början är det en del matlagning kompat med kemi och fysiologi/näringslära, men från 3:e terminen och framåt så blir det mer och mer nutrition och lite djupare fysiologi och senare dietetik med sjukdomslära. Enligt mig en riktigt rolig utbildning.
|
Låter faktiskt skitbra, siktar du på magisterexamen?
2007-01-08, 19:16
|
|
Ölkonnässör
|
Nåja, jag får jaga sushihak när jag kommer upp
2007-01-08, 22:47
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
Ta med dig stövlar och paraply.
|
2007-01-09, 01:34
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
Ta med dig stövlar och paraply.
|
Jag som hoppats att det skulle vara lite kallare norröver
2007-01-09, 01:58
|
|
Registered User!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
|
Ta med hela jävla regnstället. Förbannade pissväder är vad som råder.. all snö har regnat bort nu typ. Jag trodde också att det skulle bli lite vinter trots allt, men när jag körde ner i torsdags natt så byttes det tunga snöfallet ut (någonstans söder om Skellefteå) till ett jävla regn. Jävla skitstad.
|
2007-01-09, 07:09
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
|
Just nu är det nog inte kallt någonstans ... Det är absurt att träffa folk söderifrån och få höra "Jamen uppe hos er, där har ni väl snö och vinter i alla fall ..." och så bor man i ett jäkla akvarium.
F.ö är Umeå en trevlig stad.
|
|
|
2007-01-09, 09:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Man kan äta sushi på Universitetet också, dvs "skolmatsalen" där lärare och studenter äter. Om den är bra vet jag inte, men den ser iaf ok ut.
|
|
|
2007-01-09, 10:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
F.ö är Umeå en trevlig stad.
|
Nog är Umeå en bra stad, men den optimala staden finns 13 mil norrut! *whistle*
|
|
|
2007-01-09, 11:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Ersboda ligger helt åt helvete fel - du kommer bli rätt isolerad. Så fort du kan bör du söka dig mer centralt till något av ghettona - t ex Ålidhem. Efter att du bott på Ålidhem kommer du att börja känna som om du bor i ett ekorrhjul eller "trinity" - universitetet, systembolaget och IKSU.
|
2007-01-09, 11:57
|
|
Registered User!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snafu
Ersboda ligger helt åt helvete fel - du kommer bli rätt isolerad. Så fort du kan bör du söka dig mer centralt till något av ghettona - t ex Ålidhem. Efter att du bott på Ålidhem kommer du att börja känna som om du bor i ett ekorrhjul eller "trinity" - universitetet, systembolaget och IKSU.
|
Haha, känner igen det där med ekorrhjul.. fast jag har tom blivit så jävla lat att folkölssupandet fått ett rejält uppsving.. orka ta sig ända bort till bolaget liksom...
|
2007-01-09, 12:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman
Haha, känner igen det där med ekorrhjul.. fast jag har tom blivit så jävla lat att folkölssupandet fått ett rejält uppsving.. orka ta sig ända bort till bolaget liksom...
|
Jag lobbade inaktivt för ett systembolag på Ålidhem. Mer sprit till studenterna!
|
2007-01-09, 13:19
|
|
Ölkonnässör
|
Jo, jag funderade på Ålidhem, men det var omöjligt att få en lägenhet där med mina ködagar, och jag vill inte dela kök med 12 andra, så koridor går bort.
Ev att jag tar ett rum på tunnelbacken till termin 2. för det är färre per koridor. men då saknar rummen dusch
2007-01-09, 13:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Jo, jag funderade på Ålidhem, men det var omöjligt att få en lägenhet där med mina ködagar, och jag vill inte dela kök med 12 andra, så koridor går bort.
Ev att jag tar ett rum på tunnelbacken till termin 2. för det är färre per koridor. men då saknar rummen dusch 
|
Tunnelbacken ligger jäkla bra till iofs. Som jag minns det, nog för att jag nog var på festhumör varje gång jag var där så var standarden lägre än på t ex Ålidhem - då tänker jag på själva standarden i sig - inte det faktum att rummen inte har egen dusch. Dock så finns det några rum där som har egna duschar men de är nog ganska ovanliga tror jag. Jag hade en polare som hyrde två rum alldeles själv och hade typ...dusch på toaletten men den duschen var liksom...man drog ut den ovanför tvättstället eller hur fasen det nu fungerade. Summa summarum - tunnelbacken har bra läge men inte så bra standard.
Jag har stått i bostadens kö i 7 år nu - men jag har väl inga direkta planer på att flytta tillbaka. Jag kanske till och med skulle få rum där på...vad heter det nu....Ålidhöjd. Eller det kanske var lätt. Ålidhöjd ligger precis mellan Iksu och Ålidhem, nästan ännu bättre läge än Tunnelbacken. Har du kollar Berghem förresten? Ligger precis bredvid universitetet, rätt schyssta husfester där...
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:06.
|

|