Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-31, 10:32   #16
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Varför ska man reagera öht över en "verbal eller skriven attack"?
Det ska man inte, men sparkar någon på en öm punkt kanske man reagerar ändå.
Gammal 2006-12-31, 10:33   #17
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!

sissas avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Man tjänar ju inget på att hetsa upp sig för att någon annan har ett behov av att "såra" en.

Förlorar man något då på att bli tex ledsen?
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 10:34   #18
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Det ska man inte, men sparkar någon på en öm punkt kanske man reagerar ändå.
Varför det? Är man medveten om sina "svaga" sidor så kan ju en kommentar aldrig bli annat än ett konstaterande.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 10:35   #19
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Förlorar man något då på att bli tex ledsen?
Varför ska man bli ledsen?
Gammal 2006-12-31, 10:36   #20
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Gammal 2006-12-31, 10:38   #21
sissa

sissas avatar

Citat:
Varför ska man bli ledsen?

Jag vet inte varför man ska bli ledsen, men jag ser det som högst mänskligt att man ibland (vissa oftare och i större utsträckning än andra) blir ledsen, arg, rörd, glad osv. Gör inte du det?

Men den bakomliggande meningen (om det finns någon) med att bli ledsen känner jag inte till. Kanske att det är extra gött sedan när man blir glad?
Gammal 2006-12-31, 10:39   #22
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
Jag vet inte varför man ska bli ledsen, men jag ser det som högst mänskligt att man ibland (vissa oftare och i större utsträckning än andra) blir ledsen, arg, rörd, glad osv. Gör inte du det?

Men den bakomliggande meningen (om det finns någon) med att bli ledsen känner jag inte till. Kanske att det är extra gött sedan när man blir glad?
Klart det är mänskligt att bli ledsen, men det betyder ju inte att det finns en anledning till att ta åt sig av verbala påhopp.
Gammal 2006-12-31, 10:40   #23
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Sen när slutade man bestämma över sig själv?
Alltså som sagt, jag har inga problem för jag slänger inte ut personliga saker som folk kan attackera mig på, och om jag skulle slänga ut personliga saker så är det människor som jag aldrig träffat och därmed inte sätter nå värde på deras åsikter om mig. Men om det vore någon man berätta speciella saker för som sedan bara försöker såra en så skulle jag kanske ta illa upp.

Sen att bestämma, det spelar ingen roll om du (kanske inte DU då) har bestämt dig för att inte bli sårad, om någon sitter på information som verkligen kan såra dig nere i själen, eller om du redan är ledsen så är jag jävligt säker på att du kan bli ledsen om någon klämmer på din ömma punkt. Självklart tror jag att mängden "ledsen" man kan bli från Internet är liten jämfört med om personer skulle göra samma sak på stan.

Det är liksom svårt att när man väl läser det någon sagt och bara bortse det genom att säga "jag ska inte bry mig".

Som, aldrig varit ett problem för mig.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 10:41   #24
Hades
-

Hadess avatar

Reg.datum: Nov 2002
Det handlar nog till stor del om hur mycket man bryr sig om vad andra tycker om en. Har man mycket god självkänsla är andras åsikter inte så viktiga. De flesta söker bekräftelse i en eller annan form, och när man får negativ bekräftelse istället för positiv så är det inte så konstigt att man blir sårad.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 10:42   #25
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Varför det? Är man medveten om sina "svaga" sidor så kan ju en kommentar aldrig bli annat än ett konstaterande.
Men det är ju sällan så kliniskt. Gissningsvis är det värre om man nu vet om sina svaga sidor (det är ett ganska märkligt begrepp på komplex man har) och någon trampar just på en av dem. Om det är något man är omedveten om eller inte håller med om kan man ju slå bort det.

Nåväl, jag lämnar diskussionen här. Jag svarade på ursprungsfrågan tidigare.
Gammal 2006-12-31, 10:42   #26
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Alltså som sagt, jag har inga problem för jag slänger inte ut personliga saker som folk kan attackera mig på, och om jag skulle slänga ut personliga saker så är det människor som jag aldrig träffat och därmed inte sätter nå värde på deras åsikter om mig. Men om det vore någon man berätta speciella saker för som sedan bara försöker såra en så skulle jag kanske ta illa upp.

Sen att bestämma, det spelar ingen roll om du (kanske inte DU då) har bestämt dig för att inte bli sårad, om någon sitter på information som verkligen kan såra dig nere i själen, eller om du redan är ledsen så är jag jävligt säker på att du kan bli ledsen om någon klämmer på din ömma punkt. Självklart tror jag att mängden "ledsen" man kan bli från Internet är liten jämfört med om personer skulle göra samma sak på stan.
Du missar poängen. Det är upp till dig att bestämma hur du ska hantera det som sker, oavsett vad folk säger. Varför skulle man vilja ta åt sig när det inte kommer att komma något positivt av det?
Gammal 2006-12-31, 10:46   #27
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hades Visa inlägg
De flesta söker bekräftelse i en eller annan form, och när man får negativ bekräftelse istället för positiv så är det inte så konstigt att man blir sårad.
Det är konstigt eftersom att man inte tjänar något på att bli sårad.
Gammal 2006-12-31, 10:47   #28
sissa

sissas avatar

Citat:
Klart det är mänskligt att bli ledsen, men det betyder ju inte att det finns en anledning till att ta åt sig av verbala påhopp.
Ingen blir väl ledsen utan anledning?
Gammal 2006-12-31, 10:48   #29
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Reg.datum: Jan 2002
Grundregeln måste ju ändå vara att inte skriva saker anonymt som man inte skulle säga öga mot öga. Inte heller skriva inför flera hundra personer vad man inte skulle kunna säga i ett större sällskap. Och att behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-31, 10:49   #30
sissa

sissas avatar

Citat:
Du missar poängen. Det är upp till dig att bestämma hur du ska hantera det som sker, oavsett vad folk säger. Varför skulle man vilja ta åt sig när det inte kommer att komma något positivt av det?

Jag tror inte på en sån indelning helt ärligt. Att liksom gå efter nån filosofi att för att få ett bra liv; ägna dig bara åt bra saker och känn bara bra känslor!
( Vad nu det är) Nej, man behöver inte medvetet slänga sig in i massor med destruktivitet och undra varför livet inte känns gott, men lite av varje tror jag berikar.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:12.