2006-10-18, 13:41
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dumleman
Ja jag är nog lite för förankrad i verkligheten för att försöka mig på något dylikt!
|
För att förklara snällt. Det finns nog många människor som drömmer om att våga göra något. Må det vara starta ett glasskiosk, hoppa av skolan och bli DJ eller flytta till Sibirien. Men man vågar inte, man har press från föräldrar, kompisar och man blir övertygad att man inte klarar det.
|
|
|
2006-10-18, 14:39
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2003
|
|
|
|
2006-10-18, 14:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Det är inte direkt så att talskrivare utesluter saker om dig, när dom hjälper dig skriva.
|
Ja det förstår ju jag också. ;F
|
|
|
2006-10-18, 14:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ja jag är nog lite för förankrad i verkligheten för att försöka mig på något dylikt!
|
Eller så ser du inte möjligheterna och saknar mod. ;F
|
|
|
2006-10-18, 15:10
|
|
Löjligt internskämt
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
|
Din typ behövs med, men du kommer aldrig att ta Nobelpriset.
|
|
|
2006-10-18, 15:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
För att förklara snällt. Det finns nog många människor som drömmer om att våga göra något. Må det vara starta ett glasskiosk, hoppa av skolan och bli DJ eller flytta till Sibirien. Men man vågar inte, man har press från föräldrar, kompisar och man blir övertygad att man inte klarar det.
|
Jag håller med. Till skillnad mot vad Blank säger, så är detta talet riktat mot folk som ännu inte riktigt har vågat. Vi som redan gör det som känns rätt till vardags upplever nog lätt det här talet som pretentiöst skitsnack. Men för den som behöver bli lite peppad är det säkert intressant.
För övrigt är det lite kul att se att Steve Jobs uppmanar folk att gå sin egen väg... Och Dumleman är den enda som gör det genom att skratta åt honom *fniss*
|
2006-10-18, 20:33
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Jag håller med. Till skillnad mot vad Blank säger, så är detta talet riktat mot folk som ännu inte riktigt har vågat. Vi som redan gör det som känns rätt till vardags upplever nog lätt det här talet som pretentiöst skitsnack. Men för den som behöver bli lite peppad är det säkert intressant.
|
Jag skrev att det riktar sig till sådana som följer sin intuition, vilket inkluderar de som ännu inte riktat har vågat. Att Svenne Svensson sitter vid kaffebordet i radhuslängan och tycker att det Steve säger är pretentiös dynga, är föga förvånande. Som Muskelbyggaren skrev, människor som du och Dumleman behövs också i ett samhälle, men det är inte ni som driver utvecklingen framåt.
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
För övrigt är det lite kul att se att Steve Jobs uppmanar folk att gå sin egen väg... Och Dumleman är den enda som gör det genom att skratta åt honom *fniss* 
|
Det du skriver stämmer inte. Att leva slentrianmässigt och skratta åt de som vågar drömma är inte vad Steve menar med att gå sin egen väg.
|
|
|
2006-10-18, 20:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Väldigt bra tal, om än för mig lite skrämmande i och med att jag kanske väljer/har gjort val för att blidka andra.
Det är svårt att veta vad jag vill.
Edit. Men samtidigt väldigt motiverande i och med att talets konklusion innebär att du ska bortse från andras tyckande om dig själv för att själv bli tillfredsställd. Det är motiverande för att jag får göra vad jag vill utan fördömande, det är ju helt enkelt min lycka/tillfredsställelse det handlar om.
Senast redigerad av Grisen den 2006-10-18 klockan 20:41.
|
|
|
2006-10-18, 21:07
|
|
pot of tea? (_)IO
Reg.datum: Sep 2003
|
Bra indeed.  Tänkvärt och han slängde sig inte med en massa onödigt krångliga ord eller uttryck.
|
2006-10-18, 21:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Jag skrev att det riktar sig till sådana som följer sin intuition, vilket inkluderar de som ännu inte riktat har vågat. Att Svenne Svensson sitter vid kaffebordet i radhuslängan och tycker att det Steve säger är pretentiös dynga, är föga förvånande. Som Muskelbyggaren skrev, människor som du och Dumleman behövs också i ett samhälle, men det är inte ni som driver utvecklingen framåt.
Det du skriver stämmer inte. Att leva slentrianmässigt och skratta åt de som vågar drömma är inte vad Steve menar med att gå sin egen väg.
|
Vad vet du om vad jag gör? Det är lustigt att du antar att jag inte driver utvecklingen framåt bara för att jag tycker att Steve Jobs håller ett pretentiöst tal.
Men whatever, detta är en meningslös diskussion hur som hellst. Jag behöver inte lyssna på Steve Jobs om jag inte vill, du får göra det hur mycket du vill.
|
2006-10-18, 21:26
|
|
ett tuff text
Reg.datum: Feb 2005
|
Löjtnant Blank Vill du förklara vad Steve Jobs vill påverka med sitt tal? Vill han få fler att försöka fånga drömmen, hoppa av skolan och göra det de tycker är roligt/inbillar sig vara bra på? Jag tycker att "Stay Hungry. Stay Foolish." ger uttryck för just detta. Många kommer att få mardrömmar. Hur stor andel av de som försöker fånga drömmen och hoppar av skolan/jobbet är det som verkligen lyckas livnära sig på det de drömmer om? Behövs det verkligen fler sådana?
Eller vill han något helt annat med sitt tal, typ visa sin förträfflighet och förbättra sin image och därmed (om möjligt) bli än mer dyrkad och efterfrågad?
|
2006-10-18, 21:37
|
|
pot of tea? (_)IO
|
Citat:
Löjtnant Blank Vill du förklara vad Steve Jobs vill påverka med sitt tal? Vill han få fler att försöka fånga drömmen, hoppa av skolan och göra det de tycker är roligt/inbillar sig vara bra på? Jag tycker att "Stay Hungry. Stay Foolish." ger uttryck för just detta. Många kommer att få mardrömmar. Hur stor andel av de som försöker fånga drömmen och hoppar av skolan/jobbet är det som verkligen lyckas livnära sig på det de drömmer om? Behövs det verkligen fler sådana?
Eller vill han något helt annat med sitt tal, typ visa sin förträfflighet och förbättra sin image och därmed (om möjligt) bli än mer dyrkad och efterfrågad?
|
Lite sent för dem att hoppa av skolan och klart man ska följa sina drömmar även om det kan innebära att säga upp sig från ett tråkigt, men stabilt jobb. Jag tycker iaf. att han fick fram ett par saker som kan göra livet roligare.
|
2006-10-18, 21:40
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Riktigt bra tal. Tänkvärt och shit.
|
Blivande recensent ffs
Talet låter bra, ska kolla när jag inte är så sömnig.
Senast redigerad av egge den 2006-10-18 klockan 21:43.
|
|
|
2006-10-18, 21:50
|
|
pot of tea? (_)IO
|
Citat:
Ursprungligen postat av egge
Blivande recensent ffs
Talet låter bra, ska kolla när jag inte är så sömnig.
|
Det var bättre i skriven form.
|
2006-10-18, 21:53
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mago
Det var bättre i skriven form. 
|
Kolla på texten
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.
|

|