Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Har du eller har du haft en konstig syn på mat?
Ja, det har jag. 26 27.08%
Jag har haft 29 30.21%
Nej, det tror jag inte. 36 37.50%
Osäker 5 5.21%
Antal röster: 96. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-18, 23:05   #16
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe_H
Vart är det enkla svarsalternativet Nej. ?
Därför att det handlar om en bedömning av sig själv. Det finns nog en del som tvärsäkert säger nej fast de inte borde. Därför satte jag alternativet "Nej, det tror jag inte".
Gammal 2006-08-18, 23:06   #17
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus
jag har ofta dåligt samvete för vad ja äter kan t.om bli sur på mig själv om ja äter en banan eller brödskiva för mkt...

har svårt att äta "en bit choklad", blir oftast enorma mängder och sen kommer det sjukt dåliga samvetet...
Känner igen det från min period av kraftig viktnedgång. Det är otäckt hur man kan tänka ibland.
Gammal 2006-08-18, 23:12   #18
myggan
mot 100 pannor

myggans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Vet inte vart definitionen går, men jag kan få ganska så mycket ångest om jag slarvar med maten en hel dag.

Aldrig att jag äter onyttigt eller fel utan för att jag helt enkelt inte äter tillräckligt.

Äter jag bara 3 mål på en dag så kan jag ligga och fundera på varför jag åt så lite, fast jag mår egentligen aldrig riktigt dåligt över det så jag ligger väl på gränsen.

Äter i stort sett alltid efter schema och aldrig efter att jag är hungrig.
För mig är mat mer ett nödvändigt ont. Hade hellre levt utan att någonsin behöva tillföra kroppen näring.
myggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-18, 23:14   #19
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Åt ofantliga mängder tills jag nästan mådde dåligt nästan varje mål i 8 månaders tid. Detta kombinerat med styrketräning 3/ggr i veckan och handbollsträning 4-6 ggr i veckan gjorde att jag gick upp ca 1 kg i månaden, lite mindre.

Fick en rätt konstig syn på mat och jag åt precis allt, men höll mig ändå nyttig och beställde 2 st kycklingsallad på pizzerian istället. Åt hela tiden, hade mellanmål med mig jämt osv.

Det var en erfarnenhet, det var jobbigt men värt det

Nu äter jag i min mening mer normalt. I mina kompisars ögon är jag fortfarande alltid hungrig och äter massor och konstiga saker som kvarg.
Gammal 2006-08-18, 23:19   #20
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Nej.

Det konstiga är väl möjligen att jag inte är så brydd i mat. Kunde glömma bort att äta när jag inte tränade och var följaktligen spinkig, gick upp lite i vikt när jag fick som vana att fixa kvällsmål. Åt tills jag var mätt och tänkte inte mer på det.

Nu om jag missar en måltid eller äter lite - jaha jag blir inte tjock iaf. Om jag råkar svulla nåt enormt till lunch eller käkar lite godis - jaha nu kan jag träna mycket. Inte mer med det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-19, 00:01   #21
Sebbe_H
Registered User

Sebbe_Hs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles
Därför att det handlar om en bedömning av sig själv. Det finns nog en del som tvärsäkert säger nej fast de inte borde. Därför satte jag alternativet "Nej, det tror jag inte".
Jag kan spiksäkert svara nej, för jag äter vafan jag vill.
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:06.