Citat:
|
Ursprungligen postat av muffe85
om du väger 106kg, kille, o tränar hårt, torde ditt Kaloribehov ligga på runt 3500(minst) om dagen. mitt ligger på 4000 men jag tränar mycket badminton oxå)... men iaf.
Om du har ett kaloribehov på 3500 o ska stoppar i dig 1300 så har du ett underskott på 2200Kcal
Om du skulle stoppa i dig 1800 har du ett underskott på 1700Kcal
Nu kan ditt dagliga kaloribehov ligga på lägre eller högre än 3500, det är en gissning, men en gissning jag tror stämmer rätt så bra.
Men hur som helst, hur hade du tänkt ha några som helst muskler kvar efter säg 2 månader om du ligger på ett underskott på 2200Kcal om dagen? :P
bara en tanke....
Jag väger 106kg, 20 år, 185cm lång, och jag trycker i mig 3200Kcal om dagen och ändå går jag ned knappt ett kilo i veckan ---> fett.
Vad ger det att tappa 15kg på 2 månader om 8kg är muskler?
det är väl bättre att tappa 15kg på 4-5 månader och tappa något kilo muskler istället..? lätt värt.
muskler tar ju åratal att bygga. fett går fort att få bort, även om man deffar långsamt.
|
Intressant ju.
Vi väger ungefär lika mycket.
Och det skiljer så mycket i energi?
Hur mycket tränar du?
Min vecka ser ut som följande:
Mån: stepup pass 45 min
Tis: 45min jogg .. på kvällen styrke pass rygg, nacke
Ons: 15 min uppvärming 30 min HIIT pass
Tor : Styrketräning armar, axlar 30 min HIIT
Fre: bodypump 45 min
Lör: Vila eventuellt en lång promenad
Sön: 45 min jogg på kvällen styrke pass ben, bröst
Enligt
http://www.scientificpsychic.com/fitness/diet.html
Skulle jag ligga på 1998 kcal om dan..
Jag drog av 500 för att det skulle hända något..
Än så länge så har jag inte tappat något i styrka, inte heller har måtten på armar, ben, bröst (där man har lite fett) minskat nämnvärt. Midjan har blivit 8cm mindre dock.
Hur kan det skilja så mycket?
Jag har dock ett stillasittande jobb.
Så mellan passen bränns det snudd på 0 här