2006-01-04, 20:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Visst känner man sig lite tryggare, men när det väl gäller sitter allt i huvudet...
|
2006-01-04, 20:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Visserligen är jag väl betydligt starkare nu jämfört med när jag inte styrketränade men mitt främsta försvar sitter fortfarande i att jag springer ifrån eventuella angripare.
|
|
|
2006-01-04, 20:02
|
|
Grand Dreadlord Extraordinaire
Reg.datum: Oct 2005
|
Näää. Enligt min erfarenhet så vinns 'slagsmål' av...
1. De som är flest
eller
2. Den som är mest brutal
Inte den som är starkast. Fast styrka skadar nog inte.
Tror jag. Det är mer än 20 år sedan jag slog på någon...
|
2006-01-04, 20:04
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Jag kände mig säkrare från och med högstadiet och senare... (Då jag kände att "I was Teh MAN" inom de arter jag tränade).
Först och främst psyket!
Sedan kommer fysiska attribut som teknik, styrka etc..
Allt är relativt, men det har först och främst att göra med självförstroende.
En person som är tre äpplen hög kan känna sig enormt säker, allt hänger på det mentala.
Självklart får vissa mer självförtroende med size, andra med mer teknik etc
It's a mind thing.
|
|
|
2006-01-04, 20:09
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Jag minns inte ens ett liv utan styrketräning, men jag har sett tillräckligt många med uskler få spö av folk utan muskler för att se det på ett lite annorlunda sätt.
allan
|
|
|
2006-01-04, 20:13
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Jag minns inte ens ett liv utan styrketräning, men jag har sett tillräckligt många med uskler få spö av folk utan muskler för att se det på ett lite annorlunda sätt.
allan
|
Visst, men säkrare är man nog i det avseendet att folk som är ute och letar bråk går troligtvis inte på den som väger 100 kilo när det står en kille på 80 kilo bredvid.
|
|
|
2006-01-04, 20:14
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snake
Visst, men säkrare är man nog i det avseendet att folk som är ute och letar bråk går troligtvis inte på den som väger 100 kilo när det står en kille på 80 kilo bredvid.
|
Så finns det dom också som tror de får mer "street cred" och "respekt" om man tar ner den större liraren.
|
|
|
2006-01-04, 20:14
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
allan
|
Ja, men om vi säger såhär. Lars Johan 25år gammal, 75kg tung och 180lång, stillasittande jobb, börjar styrketräna. Drar 100 i mark, 90 i böj och trycker upp 70 i bänk. Efter flera års slitande väger han nu 100kg i okej form, markvikter som 230kg+ är inte något problem. Han _borde_ väl nu vara svårare att "spöa upp" än innan han började träna. Samma psyke, samma teknik och vi antar att han har ungefär samma snabbhet.
|
|
|
2006-01-04, 20:15
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Om man varit riktigt klen(som jag) och är uhm lite mindre klen så kan man nog känna större skillnad. Jag gör det iallfall. Inte för det skulle spela någon roll om man skulle höra "Eyy, har du cigg, mobil, din mamma!" av en stor grupp eller jag skulle inte ens ha en chans i slagsmål mot en ensam person förmodligen. Jag är nog rätt kass på det.
Men ändå, att ha växt lite och tro att man kan iallfall stå på benen efter en liten knuff ger lite trygghetskänsla.
|
|
|
2006-01-04, 20:16
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ungtuppen
Ja, men om vi säger såhär. Lars Johan 25år gammal, 75kg tung och 180lång, stillasittande jobb, börjar styrketräna. Drar 100 i mark, 90 i böj och trycker upp 70 i bänk. Efter flera års slitande väger han nu 100kg i okej form, markvikter som 230kg+ är inte något problem. Han _borde_ väl nu vara svårare att "spöa upp" än innan han började träna. Samma psyke, samma teknik och vi antar att han har ungefär samma snabbhet.
|
I detta fall så är det ju bättre för Lars. Det skadar aldrig att vara starkare.
Han har ju dessutom samma psyke etc...
Poängen är, det har å göra med den mentala biten, självförtroendet etc
Hade han haft identiskt självförstroende innan (dvs inte växt med sizen) så spelar det ju ingen roll. Han känner ju att han kan göra lika bra ifrån sig oavsett.
|
|
|
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Folk som tror det handlar om size kommer alltid att få spö. Folk som vill mucka - och som är nåt att verkligen vara skraj för - backar inte för lite hydda. Däremot har de en enastående radar för att slänga sig på snubben som inte har tåga nog att stå emot. Och det är inget man kan lyfta sig till. Tyvärr.
allan
|
|
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2003
|
Säkrare ja men inte pga träningen. (iof sig inte vuxit mycket  )
Jag förlitar mig på min inställning "nån ska dö o det är inte jag" problemet är att det förr eller senare kan sluta med fängelse.
|
|
|
2006-01-04, 20:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
jag brukar bli så skogstokig att folk backar, dom gjorde det när jag var tjugo kilo lättare och dom borde göra d nu... fast då kanske det inte handlar om dom elakste av elakingar iofs
|
|
|
2006-01-04, 20:31
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Att ha lite mer muskler och styrka skadar inte, tvärtom, såvida det mentala är bra också! Det är väl det enda jag kan tillägga.
Självförtroende och att kunna känna att man vet hur man skall agera.
Vissa får som sagt ökat självförtroende med olika saker, konkreta muskler, size i allmänhet, snabbhet, teknik, erfarenhet. Bänka mer vettefasiken...
Själv kan jag bara säga att mitt självförtroende sköt upp till skyarna efter jag tränat lite kamp som yngre.
Kan förmodligen ha hänt samma sak om jag tränat styrke vid den tiden och fått resultat.
Självförtroende kan dock vara en lömsk lirare, efter ett par setbacks kan den sjunka enormt!
Kolla tex på Crocop efter ett par förluster..
|
|
|
2006-01-04, 20:52
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Nej, jag har alltid kännt att jag kan stå emot då någon vill något.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.
|

|