Citat:
Ursprungligen postat av Nina Lätt
He, he. Ja, du är bara avundsjuk. Den är alltid lika bra. Kanske något man skulle börja använda själv. Det sabbar hela diskussionen.
Jag vet inte om jag tror på den brittiska studien. Jag skulle snarare tro att det har med våra hormoner att göra. Vi är lite mer omhändertagande. Sen är det självkänslan och den inre styrkan som avgör om det blir någon relation med en sådan kille, och hur lång den i så fall blir. Det är inte helt lätt att vara tjej heller, med tanke på hur många killar det finns som aktivt försöker lura tjejer. Själv förstår jag inte vad killarna får ut av en sådan relation. Det ligger väl någon osäkerhet bakom det också.
|
Den brittiska studien fick också kritik för att vara lite för generell och svårbevisad.
Vad får killar ut av en sådan relation: Sex, sex, sex, en tjej som gör vad han vill, eftersom hon har lågt självförtroende och självkänsla så är hon lätt att kontrollera (låter nästan som perfekta relationen för män).
Hormoner och hormoner, här är det nog mer psykologiska faktorer som spelar in.
Jag har en till "teori" (älskar mina teorier) vilket går något åt hållet: Tjejer har svåra att inse att de begått ett misstag. De har svårare att "Wooppps, killen är ett svin, OK, jag har legat med honom en gång, dags att ge upp". Ungefär att de vägrar att ändra sin första uppfattning om en person. - Nu är ju detta helt utan studier, men det är min cyniska uppfattning. Tjejer har också som jag frågat hållt med om att det stämmer, hur de vägrar inse att de gjort ett misstag, felbedömt en kille.
Finns gott om tjejer som försöker lura oss killar också
Personligen så märker jag (enligt mig själv) jävligt snabbt om någon är falsk (framförallt killar) om de är players, osv... Men jag märker också enligt det där testet om man fejkler 19/20... Verkar dock som tjejer generellt är sämre på att "genomskåda" personer... Men det är ju klart, inte fan börjar killar snacka med tjejer på krogen för de vill ha en kompis, eller föra intressant disskussioner med tjejen angåendes Aristoteles syn på livet. Borde vara ganska klart från början att en kille börjar prata med en tjej för han vill komma innaför byxorna, men dock verkar det inte som att tjejer tänker på det, iaf inte aktivt.
- Har inga bevis eller något för detta heller, men är bara min "empiriska data" som lett mig till dessa slutsatser...
Om man använder sig av evolutionen så får man komma ihåg att den har har två sidor som måste passa med varandra. Typ otrohet skapades inte bara av ena partner.