2005-11-22, 02:01
|
|
Jag kan en rolig historia.....
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
NK avtäckte sin julskyltning igår och då är det väl jul?
Fast Krampus missade det när han hade sin promenadrunda förbi där. Det var för tidigt
|
Haha jag hade håll precis där... Var koncentrerad ju
F.ö diggar jag inte Jul speciellt...
Sekulariserad komersiell högtid som skjuter självmordsstatistiken till årlig toppnotering.. 
Tanken att man samlas är ju fin i sig - Men personligen hatar jag repriserna av krystat beteende år efter år efter år....
Släktingar som man har noll och inget gemensamt med kör samma artighetsfrågor om jobb, bil och boende, å enda lösningen har varit att ta till spriten för att plocka bort trycket från pinsamheterna och överförväntningarnas årliga samlingsdag....
Tacka fan för att man jobbar....
|
|
|
|
2005-11-22, 02:05
|
|
no1bootybuilder
Reg.datum: Mar 2003
|
Tråkigt med sådana släktingar.
Jag har alltid förknippat julen med roliga resor till släkten i Norge.
Nuförtiden firas julen hemma i Karlstad, men det är fortfarande en trevig ocvh glad tid.
Tråkigt är det dock med alla självmord och deprimerade tankar runt julen.
För mig börjar väl julen runt advent. Jag gillar att ta fram julsakerna och nu har jag äntligen ett hus färdigt att sätta upp dem i.
|
2005-11-22, 02:24
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av no1fitness
Tråkigt med sådana släktingar.
Jag har alltid förknippat julen med roliga resor till släkten i Norge.
Nuförtiden firas julen hemma i Karlstad, men det är fortfarande en trevig ocvh glad tid.
Tråkigt är det dock med alla självmord och deprimerade tankar runt julen.
För mig börjar väl julen runt advent. Jag gillar att ta fram julsakerna och nu har jag äntligen ett hus färdigt att sätta upp dem i. 
|
Nu ska jag inte sabba julen för dig eftersom du förknippar den med possitiva saker.. Men:
Om man kollar i denna tråden på de få inlägg som finns så verkar det som om vi firar traditioner enbart för att det är tradition...
Jesus födelse skiter jag personligen högaktingsfullt fullständigt i, ty honom hava intet gjort ngt för mig.... Cool snubbe med fint budskap, men ack så fel det blev när man avnände hans namn för att beättiga övergrepp som var den totala motsattsen för hans lära..
Sen att en fosforberikad läskedryck har gett standard för den överviktige man med förkärlek till renar som tycks vara varje tidningsköpande familjefars fetisch en gång om året, är ett sanna beviset för att vi ägs av komersialismen. OWNED MOFOS!
Det som får mig att skratta inombords är att satanistiska symboler som julbocken får ha så stort inflytande över våra traditioner.
Förutom att Luciatågen ser ut som ett Ku-Klux-Klan möte och den förbannade lutfisken luktar som av otvättat underliv, är det på det hela taget ganska komiskt hur "Jul" i Sverige kommit att bli ett misch-masch av hedniska, kristna, sataniska och komersiella riter...
Julen är ond fan i mig. Armageddon is here!
|
|
|
|
2005-11-22, 02:29
|
|
no1bootybuilder
|
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus
Nu ska jag inte sabba julen för dig eftersom du förknippar den med possitiva saker.. Men:
Om man kollar i denna tråden på de få inlägg som finns så verkar det som om vi firar traditioner enbart för att det är tradition...
Jesus födelse skiter jag personligen högaktingsfullt fullständigt i, ty honom hava intet gjort ngt för mig.... Cool snubbe med fint budskap, men ack så fel det blev när man avnände hans namn för att beättiga övergrepp som var den totala motsattsen för hans lära..
Sen att en fosforberikad läskedryck har gett standard för den överviktige man med förkärlek till renar som tycks vara varje tidningsköpande familjefars fetisch en gång om året, är ett sanna beviset för att vi ägs av komersialismen. OWNED MOFOS!
Det som får mig att skratta inombords är att satanistiska symboler som julbocken får ha så stort inflytande över våra traditioner.
Förutom att Luciatågen ser ut som ett Ku-Klux-Klan möte och den förbannade lutfisken luktar som av otvättat underliv, är det på det hela taget ganska komiskt hur "Jul" i Sverige kommit att bli ett misch-masch av hedniska, kristna, sataniska och komersiella riter...
Julen är ond fan i mig. Armageddon is here! 
|
Du är fan i mig inte positivt lagd till julen...Men du väljer dina ord bra och det är intressant att läsa det du skriver.
Jag firar inte julen i sig med Jesus och det där, men jag firar med familjen och äter gott och blir fet. Det är typ vad julen är för mig.
|
2005-11-22, 02:37
|
|
|
Citat:
Du är fan i mig inte positivt lagd till julen...Men du väljer dina ord bra och det är intressant att läsa det du skriver.
Jag firar inte julen i sig med Jesus och det där, men jag firar med familjen och äter gott och blir fet. Det är typ vad julen är för mig. 
|
Baha! Frosseri kan jag ägna mig åt utan att avsätta en högtid för det!
Ge mig EN anledning till att fira jul som inte springer ur Jesus, köpa saker, äta jäst fisk eller för att det är så mysigt med tradition!
I DARE YOU! I DOUBLE DARE YOU MOTHERFUKKA!!!  (  )
|
|
|
|
2005-11-22, 02:42
|
|
no1bootybuilder
|
Citat:
Baha! Frosseri kan jag ägna mig åt utan att avsätta en högtid för det!
Ge mig EN anledning till att fira jul som inte springer ur Jesus, köpa saker, äta jäst fisk eller för att det är så mysigt med tradition!
I DARE YOU! I DOUBLE DARE YOU MOTHERFUKKA!!!  (  )
|
Jag använder julen som en uräkt att få äta. Så stäm mig ( översatt från engelska.)
Kommer inte på någon anledning nu, men jag ska nog komma på någon för jag hatar att inte ha rätt !
Jag tycker julen i sig är mysig, men inte traditionen. Den skiter jag fullständigt i.
Kom till Karlstad och fira jul med mig så ska du se att du ändrar uppfattning.
|
2005-11-22, 06:09
|
|
groovie
Reg.datum: Jan 2003
|
Krampus :
Jag ska jobba på julafton, kväll t.om. Så når ni tittar på Kalle Anka då matar jag någon, eller byter en blöja eller två.
Kommer hem 21:30, sen blir det väl att fira jul med råttorna då
|
|
|
2005-11-22, 08:34
|
|
På uppgång
Reg.datum: Sep 2004
|
ca en vecka innan jul-afton brukar jag få lite jul kännsla, allt före det känns bara "för tidigt". Men om man jobbar dagarna före, efer och kanske även den 24:e så får jag aldrig riktig jul-kännsla.
Men i år ska jag va ledig så då blir det JUL.
|
|
|
2005-11-22, 08:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
När julsmilysarna kommer upp på swec
2005-11-22, 08:38
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av bluelight
När julsmilysarna kommer upp på swec 
|
Scarey, skulle just posta det
2005-11-22, 08:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Jag gissar att Blomsterslottet i Skellefteå julpyntade för nån månad sen. Dom burkar... ehm... vara pionjärer på det området.
|
|
|
2005-11-22, 18:27
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av puppas
Krampus :
Jag ska jobba på julafton, kväll t.om. Så når ni tittar på Kalle Anka då matar jag någon, eller byter en blöja eller två.
Kommer hem 21:30, sen blir det väl att fira jul med råttorna då 
|
Jag ska till Anna Bergli och Marcus.
Vi ska dricka obscena mängder Coca-Cola, ha en ätardag som skulle kunna stoppa svälten i ett mindre land i Afrika, dansa oss till trans runt ett träd som de tagit in inomhus och funkar inte det så kommer vi garanterat att hamna i hypnos av den där teckande serien som spelas om och om igen varje år, för den är så monoton att räkna stjärnor framstår som stimulerande.....
Jag funderar på att peneterara julbocken och fejka orgasm, bara för att göra ngt över det ordinära.. Vem vet, kanske blir det en T.R.A.D.I.T.I.O.N...
|
|
|
|
2005-11-22, 18:33
|
|
Banned
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Jag använder julen som en uräkt att få äta. Så stäm mig ( översatt från engelska.)
Kommer inte på någon anledning nu, men jag ska nog komma på någon för jag hatar att inte ha rätt !
Jag tycker julen i sig är mysig, men inte traditionen. Den skiter jag fullständigt i.
Kom till Karlstad och fira jul med mig så ska du se att du ändrar uppfattning. 
|
Vart i karlstad tränar du? Carlstad Training Center?
|
|
|
2005-11-23, 17:17
|
|
no1bootybuilder
|
Citat:
Ursprungligen postat av datorjaevel
Vart i karlstad tränar du? Carlstad Training Center?
|
Nej, jag tränar på SATS.
Carlstad Training Center är det gymetpå Universitetet ?
|
2005-11-23, 17:21
|
|
no1bootybuilder
|
Citat:
Jag ska till Anna Bergli och Marcus.
Vi ska dricka obscena mängder Coca-Cola, ha en ätardag som skulle kunna stoppa svälten i ett mindre land i Afrika, dansa oss till trans runt ett träd som de tagit in inomhus och funkar inte det så kommer vi garanterat att hamna i hypnos av den där teckande serien som spelas om och om igen varje år, för den är så monoton att räkna stjärnor framstår som stimulerande.....
Jag funderar på att peneterara julbocken och fejka orgasm, bara för att göra ngt över det ordinära.. Vem vet, kanske blir det en T.R.A.D.I.T.I.O.N... 
|
Cola dricker jag bara om det är light förstås. Ätardagen låter perfekt.
Jag har inga träd inomhus, men du kan få dansa runt kaminen om du vill.
Den tecknade serien spelade min lillebror in på video för många år sedan och jag har sett den fler gånger än vad man klarar av.
Någon julbock har vi inte heller men du hittar nog något att penetrera ute i skogen hos oss.  Annars så kanske Lasse får sig en överraskning bakifrån av våra hundar. För som du kanske sett bildbevis på så är de lite lagda åt andra hållet...
It's a deal ! Låter som den bästa julen någonsin.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:38.
|

|