Citat:
Ursprungligen postat av jean-wim
Är det när du kör ett pass med instruktör som du inte blir ens anfådd? Vrid på motsåndet ordenligt så kommer det nog ska du se. Försök spänna fast dig ordentligt med fötterna och dra upp såväl som tryck ner pedalerna så aktiverar du betydligt fler muskler. Och variera från stående till sittande med olika positioner. Även inbitna tävlingscyklister kan få rejäl träning av ett spinningpass (de drar bara på motståndet).
Och skaffa en pulsklocka så kan du jämföra olika cardioövningar med varandra. Polar har en ny snygg dammodell som inte är så dyr.
|
jag har en pulsklocka. Det var då jag märkte den stora skillnaden.
jag tror jag har kommit på varför jag inte ligger på hög puls konstant när jag spinnar. Det är att dom kör en låt och då kan jag köra på och sist kom jag upp i 150 sen är låten slut då saktar man ner och kan dricka och så. Vips är min puls nere i 120 igen. Sen ska man börja cykla igen och det tar ett tag för mig att få upp pulsen. Men jag får ta det som det är och försöka förbättra mig och se det som ok träning ändå. Bra variation.
Visst är det så med motståndet men bäst är det när jag får cykla på i högre tempo men då följer jag inte instruktören. Problemet med stort motstånd är att det tar så mycket på benmusklerna och om jag som idag ska springa och har spinnat igår är jag rädd för att musklerna inte ska palla med båda. Men det får jag väl ta med tiden. Jag ser det som en lärningsperiod helt enkelt där jag förbränner åtminstånde ngt under tiden.