2004-12-30, 13:44
|
|
|
Ge mig kebap och öl
Reg.datum: Jun 2003
|
Idag blev det lite armar.
Körde först några set uppvärmning med hantelcurl. Sen när jag provade ett uppvärmningsset med skivstångscurl. Ajaj. Jävla skit vänster handled, gick inte att köra så fick bli hantlar bicce passet igenom.
Hantelcurl.
17.5 x 5, PB  , 3
15 x 8, 6
Scottcurl
12.5 x 10, 8 , 6 också PB men beror enbart pga jag brukar köra scottcurlen sist.
Hammercurl sittande.
15 x 7, 6, 5
Triccar:
Provade på smalbänk seriöst idag.
50 x 7, 5, 4
Inga större vikter direkt. Kändes dock inte lika mkt i triccarna som jag trodde. Mest med tanke på hur vissa här inne avgudar smalbänk.
DISCO!!!
Pushdown:
60 x 9, 8, 6
Dips:
9, 7, 5
Alles.
|
|
|
|
2004-12-30, 19:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Hårt pass, du är starkare i hantelcurlen men jag ångar fram som en vägvält  eller inte
|
|
|
2004-12-30, 22:25
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Big_Vik
Hårt pass, du är starkare i hantelcurlen men jag ångar fram som en vägvält  eller inte 
|
Du har ju gått om mig i bänken.
Bara för min journal har blivit en sticky i en månad måste jag berätta vad jag roat mig med i dag. Efter att ha kört ett litet armpass på förmiddagen så åkte jag till Linköping senare på eftermiddagen. Bla för att min Mp3-spelare inte gick att starta, visade sig att knapplåset var intryckt. Jävla idiot (jag allstå).
Efter lite annat så närmade sig hemfärden varpå min bror nämner att det lukter skumt i bilen och rutorna immar igen. Lukten var Glykol och kylarvattnet har spruckit, nån slang eller liknande. Jag kan inget om bilar. Fick stanna 4 ggr att fylla på kylarvatten, be om vatten på en pizzeria och hos en privatperson. Fick en 1.5 l flaska på macken på herrbeta och köpa en ficklampa, låg såklart ingen i bilen. Bilresan hem tog 1 timma mer än normalt, vilken går på ca 40 min normalt. Såg inte mkt alls genom rutan, pga glykolen eller nåt som läckte. Och satte man på fläkten stankt det glykol i hela bilen, och rök. Rök gjorde det ändå på sätt och vis. Var när vi var hemma skithungrig.  Lite katabolt sådär. Så en solskens historia i decembermörkret.
|
|
|
|
2005-01-01, 02:04
|
|
|
Registered User
|
Glykol, jag vet hur det är, och hur sånt luktar!! *blää*
Gott nytt träningsår!
|
|
|
2005-01-01, 13:02
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Big_Vik
Glykol, jag vet hur det är, och hur sånt luktar!! *blää*
Gott nytt träningsår! 
|
Var värmelementet som hade spruckit/gått sönder, som drivs av kylvattnet. Kul...
Detsamma!!
Synd gymmet har stängt idag.  Men har huvudvärk så är nog lika bra ändå. Imorrn blir det utlovat PB i böjen, då ska jag upp på 70. Har jag bestämt.
|
|
|
|
2005-01-01, 17:43
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Det har blivit en väldans ökning på views:en men knappt ingen som skriver.
|
|
|
|
2005-01-02, 18:09
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Bendag idag. Började med benpress.
Efter ca 4 set uppvärmning.
180 x 12 lätt
190 x 9, (var här gymmets med hatade person då benpressen är en populär maskin  ) 8.
Här tänkte jag köra knäböj och ta 70 men sen blev gymmets enda powerrack upptagen.  Så fortsatte.
200 x 4
190 x 7, 6
Benspark
45 x 10, 9, ("Its high reppin´, and I love it"  ) 8, 7 avsluta med dropset.
Lite fjolligt för framsida men men...
Baksida lår.
liggande bencurl
45 x 4 PB
40 x 6, 5, 4
sittande
56 x 7, 6
52 x 8
Stående vadpress.
100 x 11, 10
110 x 8, 7
100 x 8
Notera gärna att bensparken och liggande bencurlen är av äldra modell, vikterna är jävligt tunga trots de inte är stora.
Kanske kommer på nåt mer att skriva sen i kväll.
|
|
|
|
2005-01-03, 19:30
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Bröst axlar idag. Mycket folk på gymmet.
Bänkpress. Gick helt åt helvete idag, vet inte varför men var inte direkt överkul att cykla dit med extrem motvind och blodsmak i munnen. Hade inge tryck eller nåt.
70 x 5, 6, 3
Dock tog det goda över och passet blev ändå bra tillslut.
snedhantelpress
27.5 x 5 PB
25 x 8, 6
Flyes
15 x 8, 8, 7
Hantelpress axlar
17.5 x 8
20 x 3
17.5 x 6
Hantellyft åt sidan
10 x 4 tung 10:a  småhantlarna var upptagna
10 x 8 lätt 10:a
10 x 4 tung 10:a igen
baksida axel i cable crossen
15 x 5
12.5 x 7, 6
Nu ska jag programmera programmeringsuppgiftshelvetet (kanske hoppar av kursen, hehe) och sen tillaga lite kyckling.
|
|
|
|
2005-01-03, 19:34
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Förresten laddade upp den här bilden i samband med en annan grej, jag har tagit bilden, från Geiranger fjorden i somras. Själv stod jag på m/s Trollfjord och båten på bilden är m/s Royal Princess.
|
|
|
|
2005-01-03, 19:40
|
|
|
Registered User
|
Kör på hårt som kommer resultatet, bra bänk, men kanske lite dåligt stykeförhållande mellan den och knäböjen!
Lycka till!
Föresten varför blev din journal "sticky" för?
|
|
|
2005-01-03, 20:25
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av X-Change
Kör på hårt som kommer resultatet, bra bänk, men kanske lite dåligt stykeförhållande mellan den och knäböjen!
Lycka till!
Föresten varför blev din journal "sticky" för? 
|
Jo, minst sagt. Tror jag är lite feg i böjen, så fort stilen blir lite dålig så lägger jag av med setet, skumt nog. Skyller på det (är iaf en orsak)
Jag vann z_bumbis julpyssel där man skulle gissa antalet nalle puh björnar i hans hylla.
|
|
|
|
2005-01-05, 15:10
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
I förmiddags blev det rygg.
Körde chins som första övning, som det ska vara. Måste köra den annars kommer jag på några månader ta ca 2 st. Gick inge vidare idag.
kroppsvikt x 8, 7, 5
hantelrodd, kommer kanske köra med 35:orna nästa gång. Iaf inte med 30, var lätt
30 x 10
32.5 x 8, 6
Kabelrodd
60 x 10 lätt
70 x 6, 5 tungt
Avslutade med lite latsdrag, rakstång för att prova på den i slutet på passet och kändes
70 x 6, 5 , 4
Lite slarvig teknik och inga höga vikter dock.
Ryggresningar och mage. Ska börja köra crunches (stavning?) i CC inom en snar framtid också. Har hittills kört med magmaskinerna som finns.
Ska lägga ner mer tid på uppvärmning på ryggdagen hädanefter.
|
|
|
|
2005-01-06, 18:53
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Lite armar. Provade på skivstångscurl med eZ-stång. Funkade mycket bra, tog som fan. Min nya favvo övning.
curl med eZ-stång. vikt utan stång, har ingen aning vad den ligger på.
20 x 10 lätt
30 x 5, 4
25 x 7
Hantelcurl. hantelvikt.
15 x 8, 6, 5
scottcurl.
12,5 x 9, 7, 5 Var inte så länge sen jag körde med 10:an på dessa rep. Ökar nånting iaf.
Triccar
smalbänk. Mina handleder gjorde ont som fna idag på denna övning, måste göra nåt åt det.
50 x 8
55 x 4
50 x 5
Inte failura la av pga handledsont.
Dips. Inte så bra.
kroppsvikt.
9, 7, 6
Pushdowns. Provade på ett nytt superhandtag, trodde det skulle vara fettballt, men var inte riktigt det.
55 x 12
60 x 7, 6
Sen snacka jag skit med en polare i några minuter innan jag drog.
|
|
|
|
2005-01-06, 18:55
|
|
|
Ge mig kebap och öl
|
Royal Princess ska måla skorstenen gul på båten ovan. Urk!
|
Senast redigerad av Kebab-Arne den 2005-01-06 klockan 18:58.
|
|
|
2005-01-06, 19:54
|
|
|
Registered User
|
Skulle tippa på 8 kg= 38 =  fina biceps. Jobba triceps mer, men jag gillade ändå pushdownsen och dipsen
Du som är Star med sticky, vilken anser du är din bästa respektive sämsta muskelgrupp?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:37.
|

|