Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-10, 15:55   #16
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Rätt kul gjort

ang. Jehovas så finnas det alla olika typer även bland dem, vissa är hur coola som helst andra är jävligt påfrestande.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 15:56   #17
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by spas

Om du trodde att du hade hittat meningen med livet och "den rätta vägen" vilket sklle då vara mest moraliskt fel? Att försöka sprida ditt budskap till andra eller att låsa in dig och vara nöjd med att du vet nått vi andra bara kan grubbla över?
Grejen är den att de har inga som helst belägg för deras "rätta väg". Det är därför jag stör mig på dem. Ok om de hade några som helst bevis att deras väg är rätt. De lurar folk. Helt enkelt.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 16:01   #18
spas
Registered User

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by Yankeee

Grejen är den att de har inga som helst belägg för deras "rätta väg". Det är därför jag stör mig på dem. Ok om de hade några som helst bevis att deras väg är rätt. De lurar folk. Helt enkelt.
De flesta religiösa inriktingar handlar om tro inte bevisade fakta.

Självklart kan jag också tycka att det är kul med en ändrad skylt det jag vänder mig mot är att det är allmänt accepterat att bete sig kasst mot och förakta folk som tycker anorlunda än en själv när de enda argument man har är att de stör när de ringer på en gång om året och de är så insnöade på sitt.
Gammal 2004-06-10, 16:08   #19
watertouch
Här står det nåt vitsigt...

watertouchs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Vad är det för likheter mellan "pungen" och "jehovas vittnen"?

Båda bankar på utanför men få aldrig komma in

He is the Painkiller.... He is the Threadkiller!!! AAAHHH!
watertouch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 16:23   #20
Wilson
Registered User

Reg.datum: Feb 2003
Klart jehovas vittne kan vara hur trevliga som helst..... jag känner folk som är det och jag har absolut inget emot att dem tror på det dem tror på.
Däremot är jag emot själva sekten. Jag gillar inte religioner överhuvudtaget och absolut inte jehovas vittne.
Wilson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 16:26   #21
s_himself
Registered User

s_himselfs avatar

Reg.datum: Apr 2004
hahahaha
Gammal 2004-06-10, 16:41   #22
hobbitar
Banned

hobbitars avatar

Jehovas

Det enda som jag tycker är riktigt sjukt med Jehovas religion är att man inte får ta emot blod från en annan person eftersom man då blir "oren".

Jag menar, tänk om det är deras egna 5 åriga barn som måste få blod för att överleva?
hobbitar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 19:16   #23
raZmus
Registered User

raZmuss avatar

Så länge jag inte går runt och predikar för dem att de inte ska tro, tycker jag inte de behöver gå runt och predika för mig att jag ska tro. Iallafall inte i mitt hem.
Gammal 2004-06-10, 20:33   #24
HenrY
Registered User

HenrYs avatar

Anledningen till att jag inte gillar Jehovas är att vissa av deras åsikter och tro, är helt sjukt enligt min åsikt!
Jag har en kompis som är Jehova, han är skit sjysst oså...Men den där sekten, ger jag inte mycket för!!
Fan killen har en gång försökt "Frälst" mej
Men han har berättat mycket, så jag kan en del iaf om religionen, och jag gillar den iaf inte...

Mvh
HenrY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 20:48   #25
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Originally posted by bolio

Knackar dom på dörr för att vara snälla? Hitler och Stalin gjorde ju också det dom gjorde för att dom trodde att det var rätt, jag tycker att det är ett rätt dåligt argument. All props till killarna/tjejerna som förstörde deras skylt. Inte för att jag bryr mig om Jehovas Vittnen speciellt mycket, utan för att det var kul gjort.
Så du håller alltså me Hitler kan vi säga, för hade det varit en moské så hade ju det där varit ett rasistdåd enligt media och du tycker det är kul? Jehovas är också en folkgrupp
Gammal 2004-06-10, 21:24   #26
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Offtopic, men jag har en förre detta jehovas, grymt fin o skön

Hennes farmor skicka hennes pappa på mig mm, blev typ biljakt o grejor, fifan, det var dagar det
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 21:31   #27
HenrY
Registered User

HenrYs avatar

Citat:
Originally posted by Lasse Kongo

Hennes farmor skicka hennes pappa på mig mm, blev typ biljakt o grejor, fifan, det var dagar det
Aa, asså dom är ju stenhårda på att man inte ska ha sex innan giftermål!
Så jag förstod att dom jagade dej, antagligen blev det inte så kul för flickan hlr..
Hur gick det för dej??

Mvh
HenrY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 21:34   #28
yxmannen
Pluggar till seriemördare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:

Det där låter seriöst som en story jag vill höra mer av, bakgrundsfakta? Berätta mer!? Var det ett enkelt projekt eller fick du jobba på det? Jehovas, det låter som en utmaning!
yxmannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 21:44   #29
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Originally posted by yxmannen

Det där låter seriöst som en story jag vill höra mer av, bakgrundsfakta? Berätta mer!? Var det ett enkelt projekt eller fick du jobba på det? Jehovas, det låter som en utmaning!
Som ja skrev så var hon en förre detta, men resten av hennes familj var jehöööva.

Vi jobba på samma jobb, vi skicka lite mail på jobbet, kåta upp varandra hångla lite här o där på jobbet, sen sov vi över hos en gemensam väninna, den "råka" glida in på morgon när hon fingra lite där nere (shajt hon va helvild)

Hon hade varit gift i 10 år, 2 barn, dumpa jehovasmannen flytta från kåken o fixa en egen lya så vi skulle kunna ses (typ bli ihop), då balla ja ur, blev för mkt för mig så ja ville inte ses mer haha.

Ang biljaken, när hon fortfarande bodde i den stora kåken o ja var o hälsa på när mannen var o jobba så såg hennes farmor det som bodde över vägen, ringde hennes farsa som hota med det mesta, men ja skratta, dåren kom!

Ja hoppa in i min rostiga Saab 900 o åkte, dåren åkte efter, ja åkte ifrån!

Ja var bara 18 bast då, när ja kom hem på kvällen så stod farsan o högg ved, då säger han "Har du gått o blivit kyrklig"

Fatta va ja skämdes fan, liten håla, saker sprids fort

Sådärja, vill ni veta mer galna saker i mitt liv, säg till haha.
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-10, 21:49   #30
Action
Registered User

Reg.datum: Nov 2002
Citat:

Som ja skrev så var hon en förre detta, men resten av hennes familj var jehöööva.

Vi jobba på samma jobb, vi skicka lite mail på jobbet, kåta upp varandra hångla lite här o där på jobbet, sen sov vi över hos en gemensam väninna, den "råka" glida in på morgon när hon fingra lite där nere (shajt hon va helvild)

Hon hade varit gift i 10 år, 2 barn, dumpa jehovasmannen flytta från kåken o fixa en egen lya så vi skulle kunna ses (typ bli ihop), då balla ja ur, blev för mkt för mig så ja ville inte ses mer haha.

Ang biljaken, när hon fortfarande bodde i den stora kåken o ja var o hälsa på när mannen var o jobba så såg hennes farmor det som bodde över vägen, ringde hennes farsa som hota med det mesta, men ja skratta, dåren kom!

Ja hoppa in i min rostiga Saab 900 o åkte, dåren åkte efter, ja åkte ifrån!

Ja var bara 18 bast då, när ja kom hem på kvällen så stod farsan o högg ved, då säger han "Har du gått o blivit kyrklig"

Fatta va ja skämdes fan, liten håla, saker sprids fort

Sådärja, vill ni veta mer galna saker i mitt liv, säg till haha.
Dagens skratt.. Farsan dins kommentar var bäst...
Action är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.