Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Skulle uppskatta om du delade lite anekdoter!
Kommer folk oombett fram och berättar hur fult / snyggt de tycker det är?
|
Har aldrig hänt mig i verkligheten. Men om det skulle hända att någon tror att man är kastlös så skulle det ju signalera att det är en ganska efterbliven människa som man inte behöver bry sig om
Det har hänt att man har sett att vissa äldre är tveksamt inställda till en, men om man vet hur man beter sig respektfullt och korrekt mot äldre så gör det nästan får en "chock" och sen blir väldigt gemytliga. Sen är det vissa äldre som är genuint intresserade och börjar ställa massa frågor om dem, vad betyder den, varför gjorde du den, vilken är din favorit, etc vilket är förvånande och kul.
Sen vet jag inte om det är på grund av det eller något annat men kriminella och annat liknande folk verkar slappna av ganska fort runtomkring en. De kanske tror att man är likadan. Däremot så verkar vissa "hipsters" med superfina konstverk till tatueringar se ner på en, varför vet jag inte.
Tycker jag överlag får ett väldigt positivt bemötande av folk, så tatueringar kan knappast spela någon roll. De som man tror ska reagera illa, riktigt fint folk i åldern 45-65, har egentligen en djup förkärlek för raggare och annat om man är trevlig och rolig (eller om de fått i sig ett glas) och de kommer väldigt bra överens.