Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-12-15, 18:54   #16
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Hur känns det att ha trögt blod?
Vet inte riktigt. Som att vara en gummibjörn kanske.
Får iaf en känsla av att mitt blod är som rödvinssås.
Gammal 2020-12-15, 19:26   #17
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Är du även hungrig på morgonen? Jag äter just nu mycket kalorier på eftermiddag samt kvälld å jag är vrålhungrig då. Är inte hungrig på morgonen och tänker att det därför är onödigt att trycka i mig kalorier vilket lämnar mindre till senare. Att jag inte är hungrig på morgonen kanske just är för att jag äter mycket sent dock?
Nej jag är inte hungrig på morgonen, så det krävs ju mindre för att man ska bli nöjd och då slipper man ju bli vrålhungrig senare på dagen istället.

Grejen med periodisk fasta är ju att det är lättare att hantera hunger när man inte äter, men äter man bara på kvällen (och då ska man äta ganska mycket) så kan man lätt övergå i hetsätning för kroppen kommer att vilja kompensera till slut - jag tror faktiskt det är bättre att sprida ut intaget över dagen för långvarig mättnad.

Nu när jag kör varannandagsfasta har jag dock börjat bli hungrig på morgonen.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-15, 19:42   #18
exevision
Registered User

exevisions avatar

Reg.datum: Jan 2011
Sista målet för dagen försöker jag äta runt 20:00.
Äter även de flesta kalorier mellan 17:00 - 20:00. Äter jag mycket tidigare på dagen så blir jag seg på jobbet och på träningen. Lättare att ha samma rutin dagligen för mig.
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-16, 08:00   #19
Bandid0
Registered User

Reg.datum: Aug 2013

Bål-ben-ration uppvisade ju inga enorma skillnader, men hade högst grad av statistisk signifikans av alla saker de jämförde.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-21, 14:04   #20
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER

MrMuggelSnuggels avatar

Reg.datum: May 2010
Jag har ätit majoriteten av mina måltider sent på kvällen. Dagarna är egentligen bara kaffe, en frukt, någon paprika och kanske en smoothie på EAA och lite andra pulver (vetegräs, moringa, spirulina osv).

Trivs med det. Men problemet är, precis som någon nämnde, att det lätt kan leda till hetsätning om du inte vet hur du kontrollerar dig.

Kan lätt bli som att du öppnar upp "mat-porten" och bara äter, äter, äter utan att bli mätt.

Plus, eftersom du inte ätit på hela dagen så tänker din inre lilla demon "du har inte ätit på hela dagen. Men du har tränat. Så du behöver se till så att du inte blir undernärd. Och du behöver fylla på så du orkar träna imorgon också" Varvid det är lätt att glufsa i sig allt som finns.

Är man benägen att falla in för det här tror jag man ska undvika att äta allt på kvällen.

Ett annat problem är förstås hur du kan bli gaaaalet svettig och varm precis innnan du ska sova om du äter majoriteten av dina kalorier sent. Så det kan störa och rubba sömnen.
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:53.