Jag stör mig i allmänhet på att folk bryr sig om problem och saker som de inte kan påverka, klimatet exempelvis är ju långt förbi att svensson ska byta glödlampa eller cykla till jobbet utan nu ligger det ju på en nivå över det.
Politik är samma sak, vi röstar vart fjärde år och vår röst är ganska betydelselös då i stort sett alla partier tycker samma sak i 95% av alla frågor. Decemberöverenskommelsen är ett bra bevis på att det inte spelar så stor roll om du röstar S eller M eller MP eller FP os.v.
Samma sak med integrationsfrågorna, det är också något som styrs långt över vad vi här i Sverige kan påverka då det hela är toppstyrt från Bryssel. En röst på SD kommer inte minska invandringen, inte ens om SD blev största parti skulle de kunna påverka det nämnvärt.
Jag är helt övertygad om att vi här i Sverige har det så pass bra så vi måste hitta på en massa ursäkter att få gnälla och klaga på när man förr hade krig, svält, elände och kyla att gnälla över så går vi idag alla runt vadderade i tjocka jackor och 200 år av fred. Det är därför Finland/Danmark är annorlunda...
Det blir istid om 3000 år i alla fall, eller innan dess slår väl en komet ner så vi kan alla vara lugna för saker och ting kommer lösa sig i alla fall