Citat:
Ursprungligen postat av Cooks
Också nyfiken på detta, varför är det ingen som gjort/gör det?
|
Oftast är det svårt att hitta dörren, alternativt få tag i personen bakom
Citat:
Ursprungligen postat av kaer
Det gör mig riktigt irriterad att polisen verkar vara otrolig trög på såna här ärenden, fast de har email, kontonummer och namn så gör de i princip ingenting.
Det är ju bara att åka och hämta personen, direkt mer eller mindre, det skulle ju säkert förhindra att samma person hinner gör många fler bedrägerier innan polisen ingriper.
|
Jag blev av med byggnadsställning för 200 papp. Hittade den några veckor senare på ett bygge 5km från solna polisstation.
Jag gav polisen information om stölden, information om materialet som går att identifiera via serienummer och färgmarkering.
Gav polisen uppställningsplatsen för min ställning, information om företaget som hade ställningen och jobbet, deras lageradress, hemadress till han som driver företaget och hans målvakt
Jag erbjöd mig även följa med patrull ut för att assistera med identifieringen och peka ut serienummer, men de verkar ha tappat bollen eftersom det blev nedlagt mer än fyra gånger under perioden om två månader.
De skickade ut en patrull som konstaterade att en ställning fanns på plats, men ingen identifiering skedde då, men jag har givit polisen bilder med GEO-data som bekräftar att min ställning stod på den platsen vid det datum den firman utförde ett jobb.
När de väl skulle identifiera ställningen tre veckor senare var den borta.
Jag håller på JO anmäla hela händelsen för polisen sköter inte sitt jobb, men tyvärr lär det inte ge någon effekt.
Tyvärr måste man hela tiden ha i åtanke att man får lösa denna typ av problematik själv pga svenska polisväsendet är i dagsläget ett fiasko.
Vem som tappat bollen vet jag inte men det är antagligen regeringen.