Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-22, 19:58   #16
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Ja, men det är det värt.
+1 (om det funkar)
Hellre ett halvår som zombie än ett halvår i tortyr :P
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 08:42   #17
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Reg.datum: Feb 2013
Nu lagt mig till med loratadin och sprayen flutikason (som lustigt nog luktar liljekonvalj). Ögondroppar mot klådan saknas dock. Blir att återvända.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-05, 09:32   #18
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Hallå. För ett par år sen började pollen orsaka allergiska reaktioner hos mig, och många andra.

Vad gör ni åt eländet? I perioder snorar jag som ett dagisbarn och kliar ögon till förtvivlan. Medicin som rekommenderas?

Sen en vecka äter jag en tablett Cetrizin Actavis 10mg varje dag. Hjälper, men bara till 50%.
Ibland måste jag ta två piller.

Jag skäms inte alls som de andra över att säga att jag inte vet det jag inte vet.
Att det bara hjälper till 50% är för att allergin redan dragit igång innan du hann börja med pillrena.

Nästa år får du se till att börja i april så att du hunnit bygga upp ett skydd och är redo att stå emot när allergisäsongen börjar attackera.

Själv har jag alltid haft bra mediciner och börjat i god tid. Det var så pass att jag inte hade symptom öht på flera år, och jag liksom glömde lite att jag var allergisk. Så ett år glömde jag börja och allergieländet brakade loss som aldrig förr. Jag blev helt sänkt, och med den svaga kroppen drog jag på mig massa förkylningar och influensa osv, varvat med allergi of doom. Medicinen jag började med då dämpade det hela, men det blev ju inte bra förrän sommaren var över.
Numer är jag alltid noga med att ta min medicin för att inte hamna i det det där försvarslösa läget med min kropp igen! Det blir aerius piller, nasonex i näsan, flutide diskus inhalator, och tilavist droppar i ögonen. Bra grejjer!
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:53.