Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-15, 02:30   #16
mallis
Banned User

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Jag kan också göra så med min mage och den ser ut såhär: http://oi49.tinypic.com/69hl6p.jpg

Tycker du jag har mycket fett?
Men du är kille
.. Jag vill ha tajta lågmidjade jeans med tajt linne utan Att ha en liten mage
mallis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 02:40   #17
sumialic
Banned User

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av mallis Visa inlägg
Men du är kille
.. Jag vill ha tajta lågmidjade jeans med tajt linne utan Att ha en liten mage
Men vad förstår du inte? Du kan inte uppnå det du vill. Det är OMÖJLIGT.

Eller så får du faktiskt lägga upp en bild på din mage så vi kan få se det där fettet.........
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 02:52   #18
sumialic
Banned User

Reg.datum: Mar 2009
Och vadå jag är kille? Du svarade inte på om du tyckte jag hade mycket fett eller inte. Vad drar du själv för slutsatser av att jag har synliga magrutor och kan göra så med min mage som personen på bilden?
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 02:57   #19
mallis
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Och vadå jag är kille? Du svarade inte på om du tyckte jag hade mycket fett eller inte. Vad drar du själv för slutsatser av att jag har synliga magrutor och kan göra så med min mage som personen på bilden?
Ok.. Men om jag ska ligga överskott, kan jag äta det där och resten snask på helger?
Gammal 2012-12-15, 05:39   #20
massakay
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Citat:
Frukost
Mandarin
Va! En mandarin till frukost??? Min tvååring äter 10 gånger mer till frukost. Jag tyckte du sa att du ville ha en jävla sexig kropp. Tycker det mer liknar anorektiskt beteende, med en mandarin som första mål när kroppen är uttömd efter natten
massakay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 06:10   #21
mallis
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av massakay Visa inlägg
Va! En mandarin till frukost??? Min tvååring äter 10 gånger mer till frukost. Jag tyckte du sa att du ville ha en jävla sexig kropp. Tycker det mer liknar anorektiskt beteende, med en mandarin som första mål när kroppen är uttömd efter natten
Ja och ibland äter jag inget. Jag klarat mig bra fram
Tills lunch utan mat så spar hellre dom kalorierna till efter jag tränat eftetsom att det är viktigast. Sen sover jag hellre extra eftersom sömn är viktigt än att gå upp tidigare för att äta frukost som jag klarar mig utan. Problem officer?

Skriver från mobilen

Senast redigerad av mallis den 2012-12-15 klockan 06:12.
Gammal 2012-12-15, 06:28   #22
Maine_Cat
Registered User

Reg.datum: May 2009
Citat:
Jag är ny inom träningsvärlden. Tjej på ca 170 Cm och vikt 55 kg. Vill Minska mitt fett procent och definiera mina muskler. Tränar styrka 5-6 gånger per vecka och cardio 20-30 min efter 3-4 ggr per vecka (maskinen visar att jag bara bränner ca 200 på 20 min så kör inte fort direkt). Nedre delen av magen vill jag få bort fettet och även lår. Hur skulle detta schema funka? Åsikter? Ska jag äta mer fett? Skippa kolhydrater efter träningen förutom bananen?

Frukost
Mandarin (äter knappt c-vitamin annars)

Lunch
30 g proteinshake
1 kokt ägg
Grönsaker (ibland keso/bönor)

Mellis
250 g kvarg
Banan

Direkt efter träning
30 g vassle protte
Banan

20-30 min efteråt*
50 g linser/bönor (finns även olivolja här i , vet dock inte hur mycket)
10 g sötmandlar/cashewnötter
Kycklingklubba
1 fullkornsknäcke
Omelett på 1 halv dl äggvita + 2 hela ägg
1 matsked olivolja
15 g ost
100 g morötter

Ca 121 g protein
53 g fett
101 g kolhydrater

Ca 1300-1400 kcal

Vad ska ändras?? Synpunkter??
Frukost
1 dl havregryn +1 dl blåbär/hallon + 1 msk pumpafrö, 1 ägg

Mellanmål
200 g kesella alt 100 g makrill eller tonfisk

Lunch
200 g kött/fisk 225-250 g grönsaker + sallad 1dl ris

Proteindrink före träningen
Efter en banan+ 2 ägg

Middag
se lunch

Kvällsmål
keso+ bär+ halv advokado

Så här äter jag för att orka träna de mängderna och formen kommer därefter. Sedan jaja jag har plattmage men modet att visa den avstår jag. Du kan inte tvinga kroppen i någon större utsträckning att ta fett där du vill. Den formen får du med år av träning och det du kallar fett är hud vid din vikt.

För att nå dina mål behöver du med största sannolikhet ligga på ett litet överskott och träna tungt för att om ngt år skala av lite fett. Du anger att du är ny så antar att du inte hållt på så länge. Hur ser ditt träningschema ut idag dags att förändra för att utvecklas?
Maine_Cat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 07:19   #23
mallis
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Maine_Cat Visa inlägg
Frukost
1 dl havregryn +1 dl blåbär/hallon + 1 msk pumpafrö, 1 ägg

Mellanmål
200 g kesella alt 100 g makrill eller tonfisk

Lunch
200 g kött/fisk 225-250 g grönsaker + sallad 1dl ris

Proteindrink före träningen
Efter en banan+ 2 ägg

Middag
se lunch

Kvällsmål
keso+ bär+ halv advokado

Så här äter jag för att orka träna de mängderna och formen kommer därefter. Sedan jaja jag har plattmage men modet att visa den avstår jag. Du kan inte tvinga kroppen i någon större utsträckning att ta fett där du vill. Den formen får du med år av träning och det du kallar fett är hud vid din vikt.

För att nå dina mål behöver du med största sannolikhet ligga på ett litet överskott och träna tungt för att om ngt år skala av lite fett. Du anger att du är ny så antar att du inte hållt på så länge. Hur ser ditt träningschema ut idag dags att förändra för att utvecklas?
Pga mitt jobb kan jag inte ändra frukosten, lunchen och melliset. Men efter kan jag...

Kan skicka schemat
Gammal 2012-12-15, 07:51   #24
Maine_Cat
Registered User

Reg.datum: May 2009
Citat:
Pga mitt jobb kan jag inte ändra frukosten, lunchen och melliset. Men efter kan jag...

Kan skicka schemat
Kan inte eller vill inte? Vad du har för namn på målen är oviktigt frågan är vad du äter. När det gäller träningsschema så får du skriva här jag svarar inte på PM.
Maine_Cat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 08:14   #25
massakay
Registered User

Citat:
ibland äter jag inget. Jag klarat mig bra fram
Tills lunch utan mat
OK! Alla människor är i och för sig olika, men att det skulle vara bra för muskelbygge eller fettförbränningen har ja svårt att tro. Du skulle gott kunna unna dig en stadigare frukost, och även mycket mat runt träningen utan att gå upp i fettmassa.

Ingen som tränar hårt och vill ha en supersexig kropp klarar sig utan frukost fram till lunch, det är i alla fall min åsikt

Citat:
Sen sover jag hellre extra eftersom sömn är viktigt än att gå upp tidigare för att äta frukost som jag klarar mig utan.
Vem har sagt att det är bättre att sova längre på morgonen i stället för att gå upp och fylla på kroppen med näring in för dagens träningspass?
Gammal 2012-12-15, 08:27   #26
massakay
Registered User

Alla får göra som dom själva vill, men för mig själv är det dags för frukost nummer 2 nu 08:30, det blir 2 stora kycklinfiléer och en rågkuse och två omega3 kapslar. Vid 05:30 vart det 2,5 dl havregryns gröt med 30g vassleprotein, ett ägg som jag svalde ner med 30ml mivitotal plus vitaminer/mineraler och nästan en liter vatten.

Vad olika vi människor är och äter
Gammal 2012-12-15, 08:52   #27
BigBoy
Registered User

Reg.datum: Sep 2011
Det är inte sexigt att se ut som en utmärglad ko..
BigBoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 09:06   #28
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av BigBoy Visa inlägg
Det är inte sexigt att se ut som en utmärglad ko..
Var det någon som undrande vad du har för preferenser? Inte? Så du skrev det där helt och hållet för att dela med dig av din egen känsla av värdelöshet, så att vanmakten för ett ögonblick skulle synas dig mindre? Iiiiiiinte sexigt. =)

On topic: Bästa TS, var försiktig! Mången ätstörning har börjat med det tänkande du bitvis visar prov på. En bra tumregel, hur ironiskt det än kan synas, är att gå på andras bedömning om huruvida din mage är tjock eller ej snarare än din egen.

Men. Vill du ta bort fett så deffa. Det är ingen magisk skillnad på dig visavi alla andra, hård träning och bra kost med litet underskott komer att funka, och kommer att göra dig underviktig Deluxe. Jag antar att du är vuxen, vilket betyder att det är helt ditt eget val. Lycka till!
Gammal 2012-12-15, 09:27   #29
1684_
Registered User

1684_s avatar

Reg.datum: Jul 2007
men snälla.... *SUUUUUUUUUUUCKAR DJUPT!* 55kg på 170cm e ingenting! Och en liten mag där ner har alla NORMALA FRISKA tjejer! Jag tycker du ska vara rädd om din kropp! Sluta noja, ät varierat med gottis emellanåt, motionera... Voila kroppen fixar resten själv!

Du e väl ingen fitness brud eller i tävlngsform? Även dom har lite put mage vid off season.
Hoppas du e medveten om hormoner (östrogenet=mens) produceras/bildas nedre magen, utan underhudsfett = ingen mens = massa sjukdomar = barnlöshet.

Gör inte mitt misstag, e själv 170cm och kämpar för att upp nå 60-65kg. Jag väger också 55kg idag, och jag kan säga att ALLA människor jag träffar på, säger att man e som ett skelett...
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge

Sen försvann hon...
1684_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 09:44   #30
Pretorian
Registered User

Pretorians avatar

Reg.datum: Mar 2010
Inget snask på helger. Ät mycket mat och träna hårt på gym. Skippa skräpmaten. Låt det ta tid.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:19.