|
Visa resultat för omröstning: Kan man skämta om vad som helst/Kan man provocera hur som helst?
|
|
Ja man kan skämta om vad som helst
|

|
53 |
60.23% |
|
Nej man kan inte skämta om vad som helst
|

|
32 |
36.36% |
|
Ja man kan provocera på det här sättet
|

|
13 |
14.77% |
|
Nej man kan inte provocera på det här sättet
|

|
16 |
18.18% |
2012-08-02, 22:31
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
mini, låt oss säga att de inte alls tycker att sidan eller något de skrev om engla egentligen är humor/roligt, är det okej att provocera fram reaktioner på det sättet och tycka att det är roligt?
|
Här tycker jag att Bailahs kommentar om attentionwhoring har sin plats. Vidare tycker jag - inte för att jag är mini, men ändå - personligen att det är lite osmakligt att använda andra männskor som medel. Vilket man ju gör om man går runt och "petar på folk med pinnar" för att "se vad som händer". Det är även ett bra sätt att göra sig impopulär, när man passerat fjortonårsåldern, skulle jag säga. Det är inte så många som orkar vara kompis med någon som hela tiden försöker provocera en för att se hur man reagerar.
|
|
|
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead
Varför provocera på det sättet? Dom gör det inte för någon sak annat än att få reaktioner. Upprörda människor som dom kan skratta åt. Så jävla dumt.
|
Jag kan tycka det är lite underhållande ibland att läsa folks reaktioner. Gör det mig dålig?
|
|
|
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2010
|
Jag är inte lättstött och jag är så långt ifrån politiskt korrekt man kan komma,
men jag hoppas att släktingar till Engla aldrig såg den sidan,
jag gjorde det och om man tänker sig in i vad/vem det handlar om så var det grymt osmakligt och respektlöst, inte ett dugg roligt.
|
|
|
2012-08-02, 22:33
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
mini, låt oss säga att de inte alls tycker att sidan eller något de skrev om engla egentligen är humor/roligt, är det okej att provocera fram reaktioner på det sättet och tycka att det är roligt?
Mjo precis, men är det okej att göra? Provocera?
|
Om provokationen är för att skrocka på sin kammare: nej. Provokationer med ett syfte, kanske.
|
|
|
2012-08-02, 22:35
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Det är ju stor skillnad mellan att säga saker i en diskussion som man vet kommer att provocera motparten, för att denne har en annan åsikt än man själv, och att provocera at random bara för provocerandets skull. Gränsdragningen är sällan eller aldrig svår (om man är ärlig mot sig själv).
|
|
|
2012-08-02, 22:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Jag kan tycka det är lite underhållande ibland att läsa folks reaktioner. Gör det mig dålig?
|
En del personer tycks reagera helt hysteriskt och hota med att ha ihjäl personer, då kan det nästan bli komiskt på något sätt - i just personens reaktion. Det är helt enkelt en dum reaktion, på ett liknande sätt hade nog en stenåldersman reagerat. Jag tycker inte det gör dig dålig om du skrattar åt exempelvis en sådan reaktion. Men samtidigt är provokationen så himla fel, det är vidrigt.
Ursprungligen postat av filmjölk
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
|
|
|
2012-08-02, 22:38
|
|
|
Registered User
|
Ni som röstar för "Ja man kan skämta om vad som helst" och/eller "Ja man kan provocera på det här sättet ", kan ni inte utveckla detta?
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
|
|
|
2012-08-02, 22:57
|
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Ja, man kan skämta om vad som helst, men var sak har sin tid och plats.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2012-08-02, 23:11
|
|
|
BodyPumpens grundare.
Reg.datum: Nov 2001
|
Doping, proffsbyggare är heliga kor som det uppenbarligen inte får skämtas om har jag fått erfara...
|
2012-08-02, 23:20
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Man kan skämta om provocerande saker, ifall syftet är att underhålla andra personer än en själv. Att göra det enbart för att få garva åt en annan persons olycka är tarvligt och enormt omoget.
Bailah summerade det bra med "u mad?!"-exemplet. Vidare har den kretsen av människor inte särskilt kreativt tänkande heller. Standardsvaren de använder har redan skapats av deras idol - Zyzz - eller någon annan halvkänd figur. Otroligt tröttsamt.
|
|
|
2012-08-02, 23:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Man ska givetvis ha rätt att skämta om vad som helst. Vad facebook vill ha på sin sida är upp till dem, men som helhetsprincip ska man aldrig censurera vad folk får säga.
|
2012-08-02, 23:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Jag tycker absolut inte att det är OK. På facebook är det en enorm liten minoritet
|
Lustig mening.
Ont: I min mening är det okej att skämta om allt, MEN, håll det till folk som uppskattar det eller i alla fall inte tar illa upp, typ på 4chan som Rikard skrev. Givetvis ska man inte ha sådana skämt på en sida som alla ser (inklusive eventuella anhöriga), det är ju som att dra förintelseskämt i Israel.
Hade knappast tyckt att exempelvis Engla-skämt varit kul ifall jag hade varit besläktad med henne. Tycker i och för sig fortfarande inte att skämten är roliga, men men.
Senast redigerad av Mollestam den 2012-08-02 klockan 23:26.
|
|
|
2012-08-02, 23:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mollestam
Lustig mening.
|
Mycket lustig! Jag är dålig på att skriva ibland.
Är det någon som har informationen på vilka/vilken sida personen/personerna som skapat dessa sidor håller till? Kan vara intressant att veta för att få lite humm om vad det är för folk.
|
|
|
|
2012-08-02, 23:29
|
|
|
It's on now!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ni som röstar för "Ja man kan skämta om vad som helst" och/eller "Ja man kan provocera på det här sättet ", kan ni inte utveckla detta?
|
Özz Nujen - kan man inte skämta kan man inte man prata allvar heller.
Kanske?
|
|
|
2012-08-02, 23:33
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av wessmen
Özz Nujen - kan man inte skämta kan man inte man prata allvar heller.
Kanske?
|
Kanske?
Så du tycker att det är helt OK att skämta om Englas död på Facebook? Hade det varit lika kul att skämta om en eventuell död släkting till dig?
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:37.
|

|