Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-16, 19:32   #16
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av silvernatt Visa inlägg
Kan det bli något negativ effekt om jag använder mig utav båda för att komma upp i 5g "riktig" kreatin?
4 kapslar krea alkalyn dvs 6g (3g monohydrat)+2g från kolozzeums kreatin. Blir väll nästan lite småkrångligt

Kanske känns lättast om jag kör utan krea alkalyn under uppladdningsfasen för att sedan köra på det förstnämnda?
Det blir inget negativt. Kre-alkalyn är typ kreatin+bakpulver så det är inte farligt på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 19:42   #17
silvernatt
Registered User

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Det blir inget negativt. Kre-alkalyn är typ kreatin+bakpulver så det är inte farligt på något sätt.
Skitbra!

http://shop.kolozzeum.com/sv/kreatin...rat-500gr.html
http://shop.kolozzeum.com/sv/protein...ey-900gr.html?
http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosy...aa-500gr.html?

Lägger en beställning om en timme eller så :-) Tack för hjälpen!
silvernatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 19:46   #18
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Det är bra produkter. Kom ihåg att EAA inte har någon muskelbyggande effekt som inte vassle (whey) har, annat än att du får samma "effekt" för färre kalorier. Så har du inget behov av att hålla igen på kalorierna kan du skippa EAA:t.

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Gammal 2012-07-16, 20:01   #19
silvernatt
Registered User

Citat:
Det är bra produkter. Kom ihåg att EAA inte har någon muskelbyggande effekt som inte vassle (whey) har, annat än att du får samma "effekt" för färre kalorier. Så har du inget behov av att hålla igen på kalorierna kan du skippa EAA:t.
Stämmer det inte att EAA har en mycket större effekt än vassle?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

Och visst är det alltid skönt att spara kalorier på tillskotten dvs mer vanlig mat, kanske inte mycket men men.

Senast redigerad av silvernatt den 2012-07-16 klockan 20:02.
Gammal 2012-07-16, 20:09   #20
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Stämmer det inte att EAA har en mycket större effekt än vassle?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

Och visst är det alltid skönt att spara kalorier på tillskotten dvs mer vanlig mat, kanske inte mycket men men.
Det beror på hur man ser det. 10 g EAA har mycket större "effekt" än 10 g vassleprotein. Däremot har 20 g vassleprotein samma effekt som 10 g EAA. Det är alltså ett sätt att spara kalorier men inte mer än så.

Citat:
Gammal 2012-07-16, 20:31   #21
silvernatt
Registered User

Citat:
Det beror på hur man ser det. 10 g EAA har mycket större "effekt" än 10 g vassleprotein. Däremot har 20 g vassleprotein samma effekt som 10 g EAA. Det är alltså ett sätt att spara kalorier men inte mer än så.
Tror nog att jag kör på båda 2
Är väll inga problem om jag de flesta dagarna skulle köra på EAA för å efter träning men vissa dagar endast vassle?

Senast redigerad av silvernatt den 2012-07-16 klockan 20:32.
Gammal 2012-07-16, 20:39   #22
exevision
Registered User

exevisions avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Fast vassle höjer väll MPS under en lite längre tid medans EAA höjer den snabbare men under en lite kortare tid?
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-16, 20:44   #23
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Tror nog att jag kör på båda 2
Är väll inga problem om jag de flesta dagarna skulle köra på EAA för å efter träning men vissa dagar endast vassle?
Nej det är inget problem. Ta EAA-pulver motsvarande minst 10 g EAA (ofta runt 15 g pulver) och vasslepulver motsvarande minst 20 g protein (ofta runt 26 g pulver) så blir det fint. Det är bara att räkna på det utifrån näringsdeklarationen på förpackningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Fast vassle höjer väll MPS under en lite längre tid medans EAA höjer den snabbare men under en lite kortare tid?
Det är inget jag känner till. Men om du säger det så.

Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:37.