Blev inte benböj idag, det var så äckligt mycket folk och eftersom jag trycker som en tjej så valde jag att lägga mig i benpressen efter mycket uppvärmning.
Riktigt bra gick det, och jag har verkligen hittat mitt "jävlar anamma" i benpressen ist för att vara lite rädd för den/inte våga ta i.
bensträck
uppvärmn.
7x 40kg (uppvärmn också gick direkt på 50kg efteråt)
7x 50kg
7x 60kg
7x 65kg
bencurls
uppvärmn
7x 40kg
7x 45kg
7x 50kg
4x 55kg - blev bara för tungt.
vader
uppvärmn
15x 80kg
15x 90kg
10x 100kg
All around var det ett fantastiskt skönt pass och jag känner att jag tar i ordentligt i alla övningar och fruktar inte träningsvärken dagarna efter, känner att jag längtar till nästa benpass!
Ska försöka få in utfall eller benböj i varje pass dock i fortsättningen och göra nån form av superset på bensträck/curl/vadsettet typ för att minimera tiden så passet inte tar sån tid! vet inte riktigt ska googla lite varianter!
måndag 4/6 bröstpass på morgonkvisten med flickvän
Som nämnt ovan, morgon utan någon energi i kroppen, direkt ur sängen och med flickvän som tagg/pass så var jag inte allt för optimistisk om jag skall vara ärlig för ökning i bulgaren(no offense), hur som haver, mysigt är det i alla fall komma sig iväg med sin soulm8 och ösa lite träning på en dag som annars inte hade blivit något av(bättre än alternativet med andra ord!)
bengtpress bulgaren (92,5kg schemat)
som nämnt innan så klarade jag hela 90kg schemat förra v med bravur, avslutade med en 6 reppare på 4an@70kg så fanns ingen ursäkt av att inte öka.
uppvärmn
8x 55kg
1x 87,5kg FAIL, failade så hårt att jag inte kände för att avsluta schemat, så hoppade ner till 90kg-schema på resten.
7x 57,5kg
2x 80kg
6x 60kg
3x 77,5kg
5x 65kg
5x 70kg FAIL på 6'e rep.
flyes
uppvärmn med 20kg
7x 25kg
4x 27,5kg FAIL på 5'e rep.
Kändes inte bra med failen där på flyes så avslutade med att köra så många jag orkade på lutande armhävningar från en bänk med 2 sekunder ner 1 sekund upp för att ta ut mig ordentligt.
Halvsjaskigt pass, får skylla på min egen attityd, mördarn i mig var inte riktigt där, nu pigga upp lite med chili con carne med betoning på CHILI-rester till säsongsfinalen av GoT och sen lite dibbe-slakt på det!
Först och främst vill jag korrigera en sak, på senaste triceps passet skrev jag chins när jag förstås menade dips. Den dagen jag gör 15xKV chins så är jag en lycklig lycklig man.
Nåja över till dagens:
torsdag 7/6 Triceps/Axlar
Axelpress med hantlar
uppvärmn med 12.5 kg
uppvärmn med 17.5 kg
5x 25kg
5x 25kg
5x 25kg
Gick OK, ingen ökning eller så men kändes stabilt, hoppas på snart börja klara 7or så jag kan börja lukta på 27,5orna.
dips
uppvärmn
10x KV
9x KV
8x KV
Gick rätt kasst, tog nog ut mig en hel del på axlarna alldeles innan då jag körde 15,15,17 då jag startade med dips förra gången.
shrugs i smith
med utgångspunkten att smith-stången väger 20kg(föga troligt men måste ju vara konsekvent så vikterna stämmer throughout så att säga.)
uppvärmn
15x 80kg
15x 80kg
15x 90kg
Pushdowns/Pulldowns? Tricepsövning iaf.
uppvärmn på 20kg
7x 35kg
4x 40kg FAIL, gick mongotungt.
6x 37,5kg Semifail, vilar inte nog mycket när jag tränar själv.
hantellyft åt sidan(axlar) aka "flaxa fågel"
uppvärmn med 10kg
7x 15kg
6x 15kg
Palla inte mer... helt utbränd, börjar känna mig omotiverad och allmänt jag vet inte, neg. Måste tagga upp, hatar när tjejen jobbar kväll, passar mig inte alls träna förmiddagar.
Gick bra, lasta 10kg mer idag än sist och kände att jag hade nog kunnat höja mer, är lite så att det känns som att man ligger o pressar på det yttersta då man tar i med varenda fiber i ens kropp när man kör dessa djupa pressar, men på nåt sätt går de alltid lasta lite mer, var inget annorlunda denna gång heller men vill inte pusha mig för hårt heller.
bencurls
uppvärmn
7x 40kg
5x 50kg (semifail över den här)
7x 45kg
Älskade måndag är påväg att bli hatade måndag, inget GoT idag och inte en ökning i bulgaren på 3 fucking veckor, katastrof!
bengtpress
uppvärmn
8x 57,5kg
6x 70kg (trodde inte min träningsm8 skulle hinna dyka upp)
1x 87,5kg FAIL
7x 60kg
2x 82,5kg FAIL. gjorde bara en etta, försökte inte ens på rep #2.
6x 62,5kg
3x 77,5kg FAIL 2 reps av 3.
5x 67,5kg
4x 70kg Blev en femma, med försök på en sexa igen som faila.
fails överallt, blir nog att kliva ner och naila 90kg's schemat för lite självförtroende eller något.
flyes
uppvärmn 17,5kg
6x 27,5kg
5x 27,5kg
Nä detta är inte kul, när det går tungt men får försöka bita ihop, funderar på att köra ett vanligt träningspass nästa vecka eller gå ner ett snäpp i bulgaren men känns som att de kommer gå så himla lätt då och inte alls kännas som att man tar ut sig. :/
en del pb's idag, men skeptisk till utförandet i magmaskinen, kände att jag drog väldigt mkt med armarna, så skall nog nöja mig köra på 50kg eller så nästa gång och försöka göra mer strikt.
20 steg är max om någon undrade i denna klump, passade på dra skotern idag. Solen strålar och motivationen är ganska låg, men var skönt komma sig iväg och dra lite i vikterna i alla fall.
oooh en poster! Visste inte vad det var innan du nämnde det, läst in mig lite nu och det ser kul ut men nä, jag har varken tid eller ork att ha 2 specifika bänkpass i veckan, jag räknar kallt med att klara mitt mål med ett bröstpass i veckan då jag har till sent i december på mig .
Blir dock att läsa lite mer om det så jag kan dra igång programmet utan frågetecken i oktober om man är stuck mer än 5kg då för att inte bomma målet .
bengtpress
Bulgarpass, på 90kg-schemat denna gång, då jag har failat 3 veckor irad hårt på 92,5kg.
uppvärmn
8x 52,5kg
1x 85kg
7x 57,5kg
2x 80kg microfail på andra rep
6x 62,5kg
3x 77,5kg gick riktigt lätt. skönt.
5x 67,5kg
4x 70kg gjorde en femma, avslutat med en sexa tidigare men kändes ändå rätt ok.
flyes
uppvärmn
7x 27,5kg
7x 27,5kg
6x 27,5kg
riktigt bra flyespass! hoppas på klara 3 raka sjuor nästa.
Satt mig själv i hård-hårddeff nu då jag är less på att inte få några resultat senaste veckorna trots att jag tycker jag deffar, och resultaten i gymmet har låtit vänta på sig så likest känner jag, om jag inte ökar i gymmet kan jag lika gärna satsa på midjemåttet, skulle tro att jag helt enkelt deffar mindre effektivt än några veckor tidigare, det ska de bli ändring på, tjockade dessutom till mig en del i Piteå nu bara på några dagar... bjuds på så mycket gott hemma hos mors-fars.
Hittills idag har det blitt en kvarg på morgonen, lite kaffe och en banan, proteinshake till träningen(2x), middag blev det som vanligt med la familia där det bjöds på stuvade makaroner och korv, that said portionen min blev ganska viktad åt korv och mindre makaroner.
E väl inte direkt optad deffar eller byggarkäk men nån måtta får det ju vara, lillan måste ju få äta sitt.
Blev så jävla slut fysiskt, så klev ner, femman på 120 satt relativt bra dock.
Chins
uppvärmn 7x 30kg hjälp
6x 23kg hjälp
6x 23kg hjälp
4x 23kg hjälp
Kämpar på!
Ryggresningar
uppvärmn
x 10kg vikt
x 10kg vikt
x 10kg vikt
Räknade inte hur många det blev på respektive set, körde bara tills jag var helt slut och fokuserade mest på att ha kontakt och bra metodiska rullningar.
Får kanske börja peta in i dumbbellen igen hur mkt jag äter om jag ska få någon ordning på det här, men tänkte främst bara vara hårdare med mig själv och följa den rutinen som gjorde att jag skalade av nästan 10kg där i början av min träning så enkelt.
Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-06-26 klockan 17:44.
Tog mig iväg för ett benpass, var ett tag sen sist och det gick riktigt jäkla bra!
Skööööönt, med tanke på att jag hårddeffar också och äter mindre än vanligt så var det riktigt behagligt
Ökade här också, kändes inte så himla tungt heller för att vara ärlig, kan nog höja nästa vecka och göra respektabla 5+ reps på 75kg, kände mig dock liten då en kille på cirka 2 meter körde emellan och körde typ 45-50kg och ett ben åt gången och kombinerade sen och körde båda efter varje ben hade fått smaka, såg jävligt jobbigt ut
Bencurls
uppvärmn
7x 45kg
7x 55kg
5x 55kg
Verkar gå sämre med baksida lår, får ta och jobba på det lite tror jag, annars var det ett skönt pass och minnet kan svikta mig på bencurlsen, kan ha kört 5kg mer, är osäker, nåja skadar inte i så fall