speed race(2 st spelar mot varandra) i legend of zelda just nu och efter det ett speedrun utav ett av spel historiens bästa spel(enligt mig) *trumvirvel* final fantasy 7.....10 timmars spelande, hälften idag och hälften imorgon, idag hinner inte jag se nått utav det, men ska försöka haka på ff7 spelandet imorgon
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
Haha, nu blir jag lite nostalgisk när Quake kommer på tal. Kan ju knappast finnas något FPS spel där skillnaden mellan eliten och nybörjare är så stor. Finns så många faktorer som måste bemästras i detta extremt snabba spel. Se bara på denna film, och ja, det går verkligen så fort!
Är du sugen på att återuppta lite bunnyjumping så ska du bege dig till CS1.6, och lira banor med prefixet "kz_". Banorna är designade så att man ska klättra från start till stopp, istället för att skjuta varandra. Denna typ utav banor/"mod" har funnits till CS i mer än 10 år, och hela communityt är idag mer levande än någonsin. Idag har man funnit, och lärt sig mästra, alla buggar i HL1-motorn, och utnyttjar dem för att kunna plocka ett världsrekord. Lovar dig att det tar TID att lära sig, men när du väl klarat din första bana så kommer du vara fast; och bara vilja bli bättre/snabbare/smartare/mer våghalsig.
Vissa banor har t.om. bunnyhop med quakehastigheter aktiverat; det normala är dock samma hastighet som CS1.6. Har du CS1.6 på datorn? Starta då en "kz_"-bana så kommer du återigen se hur stor skillnad det är mellan rookien och eliten, och ju mer du spelar, desto mer kommer du förstå hur enormt galen skillnad det är mellan rookien och eliten...! Så nördigt, men otroligt utmanande, varierande och roligt. Som gammal Quake-lirare så förstår du säkert denna typ utav spelande mer än de oinvigda. Ta sig från A-Ö på snabbast möjliga tid, med så många tekniker som möjligt. Om vanliga CS är strategiskt, så är denna typ utav klättrande mer tekniskt utmanande.
En helt egen mod för denna typ utav spelande har även byggts på HL2-motorn = KZMOD, men 1.6 är enligt mig roligare även om grafiken är utdaterad.
Två exempel;
Senast redigerad av nínían den 2012-01-08 klockan 00:23.
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Inga speedruns men den passar nog i tråden ändå, kolla 720p:
Mycket svårare än det ser ut när thresholden för när man ska hoppa inte är extremt liten och slumpmässig, svårt att koncentrera sig på att hålla bra vinklar samtidigt.
Spelar Q3 DeFRaG också, har precis pillat lite i .cfg men jag kanske slänger upp ett klipp när jag vant mig.
Det var någon galning som klarade dark souls naken med träplankeskölden naken med 1hp. Legit.
Jag tror inte det går dock, jag kräver att sitta med fysiskt live för att tro på det. Det är inte ens sannolikt öht att det går.
Dom flesta som speedrunnar lägger ingen större vikt på att vara defensiva, det ska gå så fort som möjligt så man satsar på glaskanon builds med kristal vapen osv sen gäller det att dodga och parera allt. Om man t.ex. försöker slå världsrekordet så har man inte tid att samla souls och levla och så vidare man gör bara det som är absolut nödvändigt för att kunna progressa så snabbt som möjligt med en förutbestämd build.
Har sett flera gånger live på twitch när nevetsgiarc tagit världsrekord i PS3 versionen (innan PC kom ut och innan shortcut glitch-patchen), det är väldigt duktiga spelare som kan hela spelet innantil men dom kan sitta i timmar och köra om och om igen bara för ett litet misstag också, värsta är om dom t.ex. missar en parering på sista bossen, bakom rekorden ligger flera hundratals timmar nötande för att få till det.
Om du skulle spela defensivt skulle det ta mycket längre tid eftersom du måste samla mycket mer souls och utrustning för att det ens ska vara värt det.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Senast redigerad av Ronn den 2013-01-08 klockan 22:46.
ESA körde hela förra veckan oxå, satt som klistrad nästan hela tiden. Blir nog o kika lite nu med men de va inte riktigt lika många intressanta spel nu.