Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-15, 10:55   #16
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Samma framgångsrika resultat vet jag inte. Men konceptet att göra mer saker utan inblandning av filmbolag/skivbolag för att hålla nere priset för produktionen och på så sätt kunna sälja billigare till slutkund och ändå göra vinst på det hela... Det görs hela tiden. Det är för fan halva internet Det finns ju dessutom många artister som inte har något annat alternativ än att göra som Louise gjorde.

Det funkar väl bäst om det blir en viralgrej av det, som detta. En produktion som sprider sig själv behöver ingen backning från filmbolaget.

Försöker komma på vilket band det var som fick så mycket uppmärksamhet för några år sedan. De la ut sin skiva på deras hemsida för en spottstyver. Någon som minns?
Samtidigt detta gör nog att media branschen skiter på sig. Om 10 år behövs dom säkert inte på samma sätt som idag. Reklam kommer alltid behövas men en reklamfirma kräver inte lika mycket betalt som ett helt skivbolag
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-15, 10:59   #17
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Samtidigt detta gör nog att media branschen skiter på sig. Om 10 år behövs dom säkert inte på samma sätt som idag. Reklam kommer alltid behövas men en reklamfirma kräver inte lika mycket betalt som ett helt skivbolag
Men som i detta fallet. Det enda han egentligen tagit bort är investerarna (dessa har ersatts med eget risktagande).

Han behöver fortfarande någon som bygger hans hemsida och ett sätt att distribuera filmen. Han behöver fortfarande någon som filmar och producerar själva filmen. Mediabranchen är med i hela produktionen. Det enda som saknas är investerare (och därmed folk som bestämmer saker som vi kan uppfatta som idiotiska - DRM mm).

Finns inte mediabranchen om 10 år finns inte Louise heller.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-15, 11:03   #18
Fredron
Det är oklart

Fredrons avatar

Reg.datum: Jan 2011
Dock så låter det väl ganska troligt att det fungerade så väl för honom eftersom det blev lite utav en hype. Ifall det där var standard så tvivlar jag på att det fungerat lika bra för alla.
Fredron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-15, 11:07   #19
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Fredron Visa inlägg
Dock så låter det väl ganska troligt att det fungerade så väl för honom eftersom det blev lite utav en hype. Ifall det där var standard så tvivlar jag på att det fungerat lika bra för alla.
Absolut.
Följer Betners twitter lite till och från och han diskuterade samma sak. Utan hype och om man har en produkt som inte fungerar över i stort sett hela världen så är det nog ganska kört. I alla fall till det priser Louise kunde hålla (man ska ha i åtanke att hans vinst inte är speciellt stor ens, i sammanhanget). Du har ändå de fasta kostnaderna som jag nämnde innan. Dessa kan man såklart hålla tillbaka på (välkommen till youtube).

Om jag förstått det rätt så stod Betner för riskerna på sina förra DVD (släpptes fysiskt). Anlitade produktionsbolag för filmning och klippning, reklambyrå och DVD-press osv. Den gången gick det inte pluss dock. Helt annat upplägg med utgivning på fysisk media till det som anses normalpris, men ändå.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-15, 11:10   #20
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Härlig snubbe
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-15, 11:13   #21
EkarN
Registered User

EkarNs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Indieproduktion . Däremot tror jag inte det gjorts med dagens möjlighet till internetspridning i åtanke. Där är han unik gällande just framgångsrik försäljning med stor vinstmarginal.
Minecraft?

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-15, 11:21   #22
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Om jag orkar så tankar jag ner någon piratversion senare. Återkommer med betyg på filmen
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-15, 11:41   #23
BigSpawn
Chest&CO

BigSpawns avatar

Reg.datum: May 2004
det är helt rätt väg att gå tycker jag. Jag skulle köpa mycket fler filmer om priset var lägre och i ett format som jag kan köra direkt på tvn utan skivor. Skivor känns så stenålders och har man småbarn så vet man hur skivorna brukar se ut efter ett tag.

Skulle vara perfekt med en filmtjänst där man köper en film, laddar ner direkt i ett valbart format(tex divx eller vad man vill ha), vet inte om piratkopieringen skulle öka mer pga detta, det mesta finns ju på PB direkt trots olika krypteringar osv.
Gammal 2011-12-15, 12:27   #24
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Den enda skillnaden mot alla andra som gör/gjort på precis samma sätt är väl att han redan är känd (antar jag?) och därför får sälja en större volym?

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-15, 13:57   #25
panzerpig
Registered ulcer

panzerpigs avatar

Reg.datum: Jul 2007
Han är rolig. Jag köper när jag kommer hem!
Gammal 2011-12-16, 23:22   #26
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av EkarN Visa inlägg
Minecraft?
Men det är ändå inte exakt samma sak. Minecraft utvecklades väl i stort sett på egen hand och hade inga stora utgifter?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-16, 23:42   #27
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Oberst Visa inlägg
Om jag orkar så tankar jag ner någon piratversion senare. Återkommer med betyg på filmen
Det är hans sämsta show. Shameless är många, många gånger roligare.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 02:54   #28
Zoidy
Midnight toker

Zoidys avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Försöker komma på vilket band det var som fick så mycket uppmärksamhet för några år sedan. De la ut sin skiva på deras hemsida för en spottstyver. Någon som minns?
Radiohead sålde ju mp3-filer av sin CD in rainbows för några år sen där den som köpte själv fick välja vad man skulle betala. Man kunde alltså välja att ladda ner hela CDn helt gratis om man så ville

Senast redigerad av Zoidy den 2011-12-17 klockan 02:55.
Zoidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 03:28   #29
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Det låter sjukt mycket. Å andra sidan vet man inte hur mycket arbete som lagts ner på den också. Oavsett så är det ett hutlöst pris.
Nej, det är inte hutlöst mycket. En webkonsult kan i sverige få in 100 000+ kr på en månad. En sida som ska hantera stora mängder trafik, strömning etc, och vara robust kopplat till ett betalsystem gjort av en hyffsad webbfirma kan lätt gå på mer än så. Visst kan din kusin som är 13 år och sitter i mammas källare i Bredäng också fixa en sida, men man får oftast vad man betalar för.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-12-17 klockan 03:30.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-17, 03:36   #30
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Men som i detta fallet. Det enda han egentligen tagit bort är investerarna (dessa har ersatts med eget risktagande).

Han behöver fortfarande någon som bygger hans hemsida och ett sätt att distribuera filmen. Han behöver fortfarande någon som filmar och producerar själva filmen. Mediabranchen är med i hela produktionen. Det enda som saknas är investerare (och därmed folk som bestämmer saker som vi kan uppfatta som idiotiska - DRM mm).

Finns inte mediabranchen om 10 år finns inte Louise heller.
Han är filmskapare och producerar och klipper själv, samma som med sin tv-serie. Han hyrde kamera och crew. Poängen är att han kan göra det mycket billigare och lättare för användarn, och slippa inblandning från ngn stor studio, behålla full kontroll på materialet och ändå tjäna hyffsat bra.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.