Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-24, 12:34   #16
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Reg.datum: Dec 2011
Julaftonsträning

Fortsatt MM2K

Julbänk

7x70kg juluppvärming
3x120kg juligare uppvärming
3x142,5kg
3x142,5kg
2x152,5kg
2x152,5kg
1x167,5kg plågsamt långsam julnegativ

Blev lite tid över så jag hann med lite press

5x50kg
5x70kg

God Jul

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-26, 21:34   #17
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Idag är en bra dag efter "bara"5½ års jävla rehabträning!

Tjockisen vägde 127,2kg

Idag blev det MM2K bänk igen

7x70kg uppvärmning
3x120kg uppvärmning
6x130kg
5x137,5kg
5x137,5kg
?x145kg som skulle vara till fail, det bidde 4 rep, hade inte orkat 5 rep, helt perfekt enligt programmet.

Lite Rodd, mest för att det var 100 år sen ungefär

10x45kg
8x65kg
8x75kg
8x85kg
8x85kg

Sen kommer det roligaste för dagen! Böj! Egentligen är det inte böj i sig som är roligast det är mer att jag kunde genomföra det som jag gjorde, efter 5½års rehab efter lite... hrmm... otur kan man kalla det så har jag äntligen kunnat gå över 130kg utan någon direkt smärta! Tjohoo vad jag är nöjd! Jag trodde aldrig att jag skulle kunna komma över 200kg i varken mark eller böj igen men i mars månad drog jag 200kg i mark och idag 155kg böj. Kan vara att man ser ett litet litet ljus i slutet av tunneln, kanske 200kg igen innan 2012 är slut! Håll tummarna och heja på så får vi se. Så här gick det iaf:

7x75kg
3x105kg
3x125kg
1x145kg
1x155kg

Lätt och ledigt, inte alls tungt, kanske tveksamt djup, är ju inte giraff så jag kan inte bocka huvudet så långt åt sidan så jag ser det men det kändes iaf djupt nog.

Ärkefetto
Filmtajm
Gammal 2011-12-28, 18:21   #18
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Lätt och ledigt. Fortsätt försiktigt.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 21:36   #19
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Lätt och ledigt. Fortsätt försiktigt.
Tack så mycket! Jo ska ta det lugnt, paus i böjen en vecka igen så får jag se hur det går sen, välter nog lite däck på lördag om det är väder till det, det är lite mildare mot fotleden. jag har iaf ingen smärta idag mer än träningsvärk så allt är kanon!

Nu till dagens träning

Tjockisen vägde 127,2 i morse, kroppsvikten har absolut stabilicerat sig.

Bänk
7x70
3x120
3x145
3x145
2x155
2x155
1x172,5 plågsamt negativ

Håller fortfarande exakt programmet, bra 1rm då alltså. Känns kanon.

Koncentrerad strandmuskelträning

6x25kg x 4

Rephiss

6x70kg x 4

Runkmuskelträning

1x8kg med 1,5m snöre x 4

Rephissen är en egen uppfinning motsvarande latsdrag kan man nog säga, den består av ett hjul för 250 spänn, 4st gängstav 100 spänn, ett rep för 150 spänn som dubblar till en släde när det är utesäsong, ett rör som var gratis och två karbinhakar för 100 spänn stycket. Så en hel latsdrag för 600 spänn, ganska billigt om jag får säga det själv. Man ska akta tårna bara.

Ärkefetto
Filmtajm
Gammal 2011-12-29, 21:08   #20
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Fick en kul kommentar idag från en gammal lyftarkompis "Ja du är inte bulig som en body builder, du är byggd mer som ett kompakt vildsvin."
Undrar om jag ska bli förnärmad eller stolt...

Jag skulle vilja påstå att jag känner mig som ett överkört kompakt vildsvin idag, över 2 timmar massage, två damer den första timmen sen gav en upp. Imorgon kommer det vara svårt att gå ur sängen, tur man har semester...

Ärkefetto
Filmtajm
Gammal 2011-12-31, 13:48   #21
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Årets sista pass gjort och om man ska summera årets bedrifter och det ska man väl så ser det ut så här:

Mark och böj är ju inga höjdare precis men med tanke på förutsättningarna de senaste åren så är jag absolut helnöjd!

Mark 200
Böj 155
Press 110
Bänk med gummiband 185
Bänk med 4cm kloss 175
Bänk med 7,5cm kloss 190
Bänk med 30kg kedjor utlåst 180
Bänk med medelhård tröja 220
Bänk vanlig 170

Inga av dessa resultat är från tävling men samtliga med stop.
Har varit ett år kantat av diverse småskador och ett par mycket envisa tennisarmbågar som äntligen gett med sig. Över lag är jag nöjd för i år, får titta tillbaks nästa nyår och se om jag lyckats klämma ur mig ett par kg till

Kroppsvikten i år har varit lite upp och ner, vägde 127,8kg i november 2010 och som ni vet så ändrades viktklasserna då och jag bestämde mig för att gå ner till -120. Sagt och gjort, vägde in på 118,6 om jag mins rätt på serie 1an men var svag som en räka, inget stämde och fortsatte att inte stämma i princip hela året. Inte färrän serie 4an började det ordna till sig för då hade fått fulständig kramp på att hålla igen kroppsvikten och vägde in på 122,? och vann DM på blygsamma 195kg, men å andra sidan så behövde jag inte mer kg för att vinna så varför gnälla. Nu har jag låtit kroppen gå helt tillbaks till sin "vanliga" kroppsvikt där jag trivs som bäst och nu börjar allt falla på plats igen. Väger i skrivandets stund 127,4kg.

Nyårsbänkpress

mm2k funkar fortfarande bra, seg efter massagen i torsdags annars ett helt ok pass, precis lagom tungt.

7x70
3x120
5x135
5x135
3x147,5
3x147,5
Failx147,5 blev en 3a till

Gott nytt år!

Ärkefetto
Filmtajm
Gammal 2012-01-02, 21:13   #22
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Träningen idag blev ganska kort, har tryckt in ett extra pass med tröjbänk var tisdag nu i tre veckor framåt så det ska också orkas med.

Bänk

7x70
3x120
3x147,5
3x147,5
1x160
1x160
1x175 Negativ

Inget fel på styrkan idag, förhållandevis lätta lyft, inget segt alls, bra tryck framförallt i det två på 160 men kändes lite skumt i ett av tricepsfästena på vänster arm på uppvärmnigseten och direkt ont i de på 147,5 men lite lugnare på det tre sista. Just nu känner jag mig lite bedövad men utan smärta, jag inbillar mig att det är massagen i torsdags som spökar.

Ärkefetto
Filmtajm
Gammal 2012-01-03, 22:07   #23
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Dagens extrapass utöver mm2k.
Bänktröjeinkörning är nått skit, kommer dåligt ner med 205kg och det är en vikt jag vet att jag i vanliga fall inte har några problem med men passet idag var ingen större höjdare.

Bänk
7x70
3x120
1x145
1x160
1x190 Tröja på och ca 3cm till träff annars rätt ok tror jag

1x205
Sopigt lyft, försökte dra ner stången till träff och fick det men sabba lyftet helt, det blev dålig kontroll, gungigt som fan och press neråt. Missnöjd som fan

1x205
Drog ner stången igen för träff, lite mindre gungig känsla men pressade åt fel håll med pissig kontroll och kunde inte låsa ut höger helt.

1x205
Ganska ok, drog om kragen lite, fick bättre kontroll och bättre känsla i lyftet, inga problem alls att låsa ut precis som det ska vara på den vikten. Har en liten förhoppning om att tröjan ska funka på serieomg 1. Om den inte funkar på tisdag nästa vecka så får det nog bli den gamla ”pyjamaströjan” på serie 1an.
Ska se om jag kan lägga upp filmen från idag när youtube behagat ladda klart.

Marklyftslallande
10x60
6x100
3x140
1x180

Ärkefetto
Filmtajm
Gammal 2012-01-03, 22:15   #24
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Tack för idag! Skulle möjligtvis teknisk ansvarig kunna skicka böjfilmerna till mig på någon vänster?
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 22:20   #25
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Tack för idag! Skulle möjligtvis teknisk ansvarig kunna skicka böjfilmerna till mig på någon vänster?
Absolutut men tekniskt ansvarig ansvarar inte för filmer efter att det är äh filmade... Skicka ett PM med mailadress så redigerar den tekniskt oansvarige ihop det till en liten filmsnutt och mailar den till dig annars får du vänta till tisdag med en liten usb-sticka.

Ärkefetto
Filmtajm
Gammal 2012-01-03, 22:34   #26
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Herman H Visa inlägg
Absolutut men tekniskt ansvarig ansvarar inte för filmer efter att det är äh filmade... Skicka ett PM med mailadress så redigerar den tekniskt oansvarige ihop det till en liten filmsnutt och mailar den till dig annars får du vänta till tisdag med en liten usb-sticka.
Man tackar i förskott.

Testa annars att använda http://sprend.com/ och skicka filerna till min email.
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Gammal 2012-01-03, 22:47   #27
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Här har vi eländet.

http://www.youtube.com/watch?v=6tsPo...1&feature=plcp

Ärkefetto
Filmtajm

Senast redigerad av Herman H den 2012-01-03 klockan 22:56. Anledning: länken funka inte
Gammal 2012-01-03, 23:00   #28
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Man tackar i förskott.

Testa annars att använda http://sprend.com/ och skicka filerna till min email.
Säg till om sprend har lyckats få iväg filmen annars får jag göra om det.

Ärkefetto
Filmtajm
Gammal 2012-01-03, 23:20   #29
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Herman H Visa inlägg
Säg till om sprend har lyckats få iväg filmen annars får jag göra om det.
Det fungerade ypperligt! Tack:-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Gammal 2012-01-04, 21:24   #30
Herman H
Garagegorilla

Herman Hs avatar

Tänk vad mycket bänkträning det kan bli, det kan inte vara nyttigt... men det känns bra!

Vägde mig på en förhoppningsvis något defekt våg igår, hoppas jag iaf för enligt den vägde jag 129,4kg och det skulle vara ett nytt all time high och betyda att min egen våg har fått nippran och visar typ två kg för lite. Om min våg är den som slår rätt så väger jag 127,7kg idag. Jag var tvungen att kolla om jag blivit fetare eller snyggare, egentligen så utesluter kanske inte det ena det andra men iaf... 1cm större om bröstet, 1cm större om underarmarna, ingen förändring med varken midjemått eller överarmsmått så man får helt enkelt hoppas på snyggare. Har samma midjemått nu som när jag vägde 120kg och då får man ju vara nöjd.

Bänk

7x70
3x120
5x137,5
5x137,5
3x150
3x150
?x152,5 till fail skulle det vara idag och det blev 3 rep, helt perfekt.

Bra pass fast än det var tröja igår och ganska tungt i förrgår. Jag håller fortfarande MM2K's program.

Ärkefetto
Filmtajm

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:10.