2011-11-21, 18:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Harnold
Haha, den var klockren!
Försök inte vänj dig vid att leva ensam. Försök istället att hitta några vänner så du slipper vara det.
|
+1.
Finns inget tråkigare än att vara ensam en längre tid, fy fan alltså. Även psykiskt påfrestande.
|
|
|
2011-11-21, 20:12
|
|
All kinds of gains
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris
Pratar ni om att vänja sig vid att vara ensam? Varför skulle man vilja vänja sig vid det?
|
"Människan är skurkaktig nog att vänja sej vid vad som helst."
|
|
|
2011-11-21, 20:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
Du sysslar inte med någon idrott? Eller har gjort? Kanske går att uppsöka någon förening i närheten som pysslar med te.x sport.
|
|
|
2011-11-21, 20:19
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Jag skulle rekommendera att du skaffar flickvän, så får du en ny mamma att prata med.
|
+1
Löste problemet för mig
Kände mig sjukt ensam när jag flyttade till en annan stad. Visst det blev bättre med tiden, men inte förrän jag träffade min nuvarande flickvän blev det helt bra.
Men i vilket fall kommer det bli bättre
|
|
|
2011-11-21, 20:21
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Three pigs
+1
Löste problemet för mig
Kände mig sjukt ensam när jag flyttade till en annan stad. Visst det blev bättre med tiden, men inte förrän jag träffade min nuvarande flickvän blev det helt bra.
Men i vilket fall kommer det bli bättre 
|
Jag hade inte tagit några livstips ifrån en kille vars signatur är "life's apeshit".
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2011-11-21, 20:25
|
|
Joser
Reg.datum: May 2007
|
Good apeshit ??
|
2011-11-21, 20:29
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Apskit smakar inte så hemskt.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2011-11-21, 20:38
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Facebook, kollegor, träningskompisar, flickvän m.m.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2011-11-21, 20:48
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Du vänjer dig. Till slut vänjer man sig nästan lite för mycket
|
|
|
2011-11-21, 21:03
|
|
Bengt
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris
Pratar ni om att vänja sig vid att vara ensam? Varför skulle man vilja vänja sig vid det?
|
Jag pratar om omställningen att flytta hemifrån, och vad det innebär i form av att spendera kvällar ensam osv.
2011-11-21, 21:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Jag tyckte det var sjukt skönt att bo ensam i början, sedan råkade jag hamna ner i en svacka som inte löste sig förrän jag flyttade, men det går förhoppningsvis bättre för dig. Jag har lärt mig något av det och tar inte sådant för givet längre.
För tillfället bor jag i studentkorridor på utbyte, det är roligt ibland, men mest jobbigt. Jag är van vid att bo ensam i en etta sedan 1,5 år tillbaka, innan det bodde jag i dublett (dela en 2:a med en främling). Jag föredrar helt klart att bo ensam, men då gäller det att man har ett väl fungerande socialt liv och har hobbies eller andra intressen man ägnar sig åt. Har man inte det förstår jag verkligen hur det känns, jag har varit där också. Jag har iofs aldrig varit helt ensam på det sättet, så jag vet inte riktigt hur det känns, bara att vara socialt isolerad till viss grad.
Flickvän ser jag dock inte som en enda lösning på ett icke-fungerande socialt liv. Det låter som att du behöver försöka komma ut och träffa folk till större utsträckning än förut. Försök som sagt engagera dig i något du har intresse av, då är det lätt att hitta likasinnade. Nog för att man inte ska behöva vara helt isolerad heller, men det är viktigt att kunna trivas till viss del i enbart sitt eget sällskap också, annars får man nog problem framöver. Ens egen lycka ska enligt mig inte bero på att man har möjlighet att ständigt omgiva sig med andra människor. Lär dig uppskatta och ta tillvara den tid du har för dig själv också. Jag vet med mig att jag behöver viss sådan tid för att fungera normalt, annars blir jag lätt väldigt stressad och känner inte att jag har möjlighet att koppla av. Tids nog hittar du någon rimlig avvägning.
Trivs du inte med hur du bor i nuläget kan du ju alltid på lite längre sikt prova på lite olika boendeformer (t.ex. dela en lägenhet med kompisar, bo i kollektiv eller liknande).
|
|
|
2011-11-21, 21:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Jag hade inte tagit några livstips ifrån en kille vars signatur är "life's apeshit".
|
Nu blev jag ledsen
|
|
|
2011-11-21, 21:52
|
|
Groggluder
Reg.datum: Mar 2011
|
Ja man känner sig som Roland i Torsk på Tallin varje gång man kommer hem
|
|
|
2011-11-21, 22:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av awesomooo
Ja man känner sig som Roland i Torsk på Tallin varje gång man kommer hem

|
men nej!! vill inte servera från en vagn till mig själv
|
|
|
2011-11-21, 22:27
|
|
Groggluder
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av jasonmago
men nej!! vill inte servera från en vagn till mig själv 
|
Därför man får sticka till Tallin och försöka få med sig en dam hem
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.
|

|