Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-29, 17:48   #16
xarizma
Registered User

xarizmas avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Jag blir aldrig besviken så fort xarizma gör en tråd
Nu var det ju ingen som efterfrågade vad du tycker. Utan det relevanta är min fråga som jag ställt. Bidra till tråden eller så behöver du inte skriva alls.

Jag kan förstå att folk kan tycka saker om mig, men detta är bara ''fakelife'' så jag bryr mig inte så mycket heller. Sålänge jag håller mig till reglerna vilket jag gjort i flera år så spelar det ingen roll - moderatorerna håller nog med. Sedan vet jag att 50% av mina trådar är onödiga - men det beror på min egen lathet. Istället för bli besviken på mig så borde du skaffa dig bättre saker att bry dig om

Såå, åter till ämnet
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 17:51   #17
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Det han menade var nog att du redan fått svar flera gånger i tråden, samt en länk till en annan tråd som förklarar allt väldigt bra, men du fortsätter att ställa samma fråga.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 22:20   #18
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Är det inte så dock, att batterystats-filen (Android) skapas när man sätter på telefonen första gången? Den kan ju isåfall bli fel om man startar telefonen halvladdad, men det är ju å andra sidan lätt att fixa i efterhand.

För själva batteriet spelar det som sagt ingen roll dock, tom tror jag väl att det är så att man helst inte bör ladda ur det helt.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 02:45   #19
xarizma
Registered User

xarizmas avatar

Jag är bara rädd att ifall jag gjorde misstag där i början att jag väntade med att batteriet helt tog slut innan jag började ladda den , jag är rädd att det kommer leda till något som blir ett ''fast'' problem - d.v.s att det har tagit tillräckligt med skada så att batteriet är tillräckligt skadat så att den tar slut mycket snabbare HELA TIDEN. Å andra sidan är det ju en telefon med massa saker - så inte konstigt att batterierna tar slut lite snabbt ibland om man leker och pratar lite för mkt. Eller om man har för mycket program igång etc.
Gammal 2011-10-31, 02:55   #20
jonteeo
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Det där med att första laddningen är viktig existerar inte hos de nya mobilerna, det är bara sånt gammalt snack som gällde för i tiden. Så du kan vara lugn
jonteeo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 03:50   #21
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Plugga ur och börja använd telefonen.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 07:44   #22
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Är det inte så dock, att batterystats-filen (Android) skapas när man sätter på telefonen första gången? Den kan ju isåfall bli fel om man startar telefonen halvladdad, men det är ju å andra sidan lätt att fixa i efterhand.

För själva batteriet spelar det som sagt ingen roll dock, tom tror jag väl att det är så att man helst inte bör ladda ur det helt.
Ja men den tar information ett par cykler innan den är klar
Dock kan man fucka upp den om man flashar om mycket och då först behöver man wipa den
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 09:27   #23
Gigabyte
God jul?

Gigabytes avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av xarizma Visa inlägg
Det står 100% just nu och helt grönt. Den laddar inte mer. Frågan är dock om den ska stå sådär i 6-8 timmar totalt eller 1 helt dygn - eller om man kan börja använda den nu på en gång. För den kanske laddar eller får någon form utav energi även fast den är fullt laddad?
Det som händer när batteriet når "100%" är att telefonen automatiskt stänger av laddningen, och batteriet börjar förbrukas ner till en nivå där batteriet börjar laddas igen och så upprepar det sig. Detta kan vara bra att ha i bakhuvudet eftersom det kan bli så att batteriet visar t.ex. 93% strax efter att man kopplat ur laddaren. Det är alltså inget fel på telefonen eller batteriet utan det är så det ska fungera.
Gigabyte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 01:26   #24
xarizma
Registered User

xarizmas avatar

Nu har det gått ett par dagar och jag är nöjd med telefonen.. Jag skulle dock vilja fråga en sak till er som har en likadan telefon ;

Upplever ni också att telefonen ''ofta'' eller bara ''ibland'' är seg? Typ att det någon extra sekund att komma in någonstans eller när något ska ladda ?
Gammal 2011-11-02, 01:54   #25
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
För många applikationer som kör samtidigt isf. Alltså används mycket minne.

Googla. Snälla googla. Jag vet redan vad frågan kommer vara och jag tycker att du kan söka upp det.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:08.