2011-09-11, 09:42
|
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av cakehole
Jag har väl glömt att nämna att mitt recept är gjort med optimalitet i tanken. Ett slags fettsnålt substitut för riktiga fullfeta negerbollar.
Det är klart att det går att höja andelen RIKTIGT smör. kakao osv. så att det blir ÄNNU godare. Men mitt recept lämpar sig för den som vill hålla fettintaget lågt som sagt.
|
En liten opti-jävel har smygit sig på  Jag försöker helt enkelt få vanliga negerbollar med druvsocker. Ingenting annat än snacks (som ju iofs blir bra (åter)laddning också). Fett, protein och annat är helt åsidosatt som fokus här, för mig.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2011-09-11, 10:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
En liten opti-jävel har smygit sig på  Jag försöker helt enkelt få vanliga negerbollar med druvsocker. Ingenting annat än snacks (som ju iofs blir bra (åter)laddning också). Fett, protein och annat är helt åsidosatt som fokus här, för mig.
|
Hihih. Jovars, man är lite deffskadad jao. Men efter mitt recept så får degen en lagom sötma. Så du kan ju ha den som en mall för druvsockermängd. Du skulle ju kunna minska på proteinpulvret en aning och kanske öka smör, havre samt kakaomängden, och eventuellt tillsätta en liten slatt kaffe.
FAN. Nu blev jag själv sugen på att slänga ihop en sats fullfeta bollar med Dextro bas. Men jag har planerat att äta dessa bollar på daglig basis nu under ett tag, så det får bli ett undantag dårå. FETTSHOCK!
|
|
|
2011-09-11, 10:06
|
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av cakehole
Hihih. Jovars, man är lite deffskadad jao. Men efter mitt recept så får degen en lagom sötma. Så du kan ju ha den som en mall för druvsockermängd. Du skulle ju kunna minska på proteinpulvret en aning och kanske öka smör, havre samt kakaomängden, och eventuellt tillsätta en liten slatt kaffe.
FAN. Nu blev jag själv sugen på att slänga ihop en sats fullfeta bollar med Dextro bas. Men jag har planerat att äta dessa bollar på daglig basis nu under ett tag, så det får bli ett undantag dårå. FETTSHOCK!
|
Får man fråga varför denna fettfobi? Behöver du förhållandevis tokmycket kolhydrat p.g.a. tömmande konditionsträning eller något sådant?
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2011-09-11, 10:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Får man fråga varför denna fettfobi? Behöver du förhållandevis tokmycket kolhydrat p.g.a. tömmande konditionsträning eller något sådant?
|
Bra fråga! Jo, jag tränar relativt mycket. Minst 5 tunga styrkepass/veckan samt 2-3 timmar konditionsträning/dag. Jag förbränner ca: 1600-2200 kcal på bara konditionsträningen varje dag. De dagar det blir styrka + kondition (dvs de flesta dagarna) så går det åt ännu mer.
Jag har kört "hig carb low fat" upplägg sedan i mitten av december 2010 med mycket lyckat resultat. Varit nere på runt 6-7% kroppsfett utan att tappa speciellt mycket styrka. Har till och med ökat i vissa övningar under den långa kalorirestriktionen.
Nu blev det lite väl off-topic hihh.
|
|
|
2011-09-11, 14:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Härlig tråd, får det till 18 st politiskt inkorrekta benämningar (citat ej medräknade) på en liten godsak på barndomen.
|
|
|
2011-09-11, 14:34
|
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av qaws
Härlig tråd, får det till 18 st politiskt inkorrekta benämningar (citat ej medräknade) på en liten godsak på barndomen. 
|
Låt oss tala om saker vid deras rätta namn, fördomsfritt. Det är ingen rättighet att inte bli stött. Inte i min värld i alla fall.
|
|
|
|
2011-09-12, 17:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Låt oss tala om saker vid deras rätta namn, fördomsfritt. Det är ingen rättighet att inte bli stött. Inte i min värld i alla fall. 
|
fast den rätta benämningen är ju just chokladbollar, då dom innehåller choklad och inga negrer
|
|
|
2011-09-12, 17:12
|
|
|
Horny user
Reg.datum: Jan 2011
|
kakaobollar? De inne håller ju kakao! Intressant tråd detta, vill gärna höra hur resultatet blev med cocosflingor!
|
|
|
2011-09-12, 18:49
|
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av fralle
fast den rätta benämningen är ju just chokladbollar, då dom innehåller choklad och inga negrer 
|
Och wienerbröd heter egentligen sötkringla för det innehåller inga wienare.
|
|
|
|
2011-09-12, 20:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
|
|
|
2011-09-12, 20:35
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Det vore intressant att veta hur många gånger diskussionen för och emot negerboll som benämning kommer att uppträda på Kolozzeum innan den blir ointressant.
|
|
|
2011-12-09, 21:29
|
|
|
Förslag?
|
Jag förstår att det är många som sitter där ute i stugorna i spänd förväntan på att den här tråden skall uppdateras. Jag sitter nu och titrerar fram chokladmjök. Mycket protein, mycket kolhydrat men lite fett och ingen fruktos. Den har en bas i minimjölk med en smakoptimal fördelning av druvsocker, kakao och double pro choklad. Jag återkommer när receptet är fulländat.
|
Senast redigerad av Sheogorath den 2011-12-09 klockan 21:30.
|
|
|
2011-12-09, 21:38
|
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Jag förstår att det är många som sitter där ute i stugorna i spänd förväntan på att den här tråden skall uppdateras. Jag sitter nu och titrerar fram chokladmjök. Mycket protein, mycket kolhydrat men lite fett och ingen fruktos. Den har en bas i minimjölk med en smakoptimal fördelning av druvsocker, kakao och double pro choklad. Jag återkommer när receptet är fulländat.
|
Du menar negermjölk, va?
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
2011-12-09, 21:39
|
|
|
Förslag?
|
Citat:
Ursprungligen postat av regus
Du menar negermjölk, va?
|
Självklart negermjölk. Ursäktar.
|
|
|
|
2011-12-09, 21:46
|
|
|
Regustered Abuser
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Självklart negermjölk. Ursäktar.
|
Det är okej. Vi ska ju kalla saker för deras rätta namn. Annars kan vi väl lika gärna börja kalla Wienerbröd för sötkringla.
|
Konventionell styrketräning
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:30.
|

|