Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-25, 22:22   #16
Adrian
Registered User

Adrians avatar

Reg.datum: Dec 2003
OKi så jag gör även fel vid att käka banan och keso direkt efter träningen+ självklart även om jag tränar fettförbränning så vill jag gärna öka lite i muskelmassan,(störremuskelmassa=bättre fettförbränning. Men ska jag ändå skit i Gainer då?

MVH Adrian
Adrian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-26, 05:08   #17
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Originally posted by Adrian
OKi så jag gör även fel vid att käka banan och keso direkt efter träningen+ självklart även om jag tränar fettförbränning så vill jag gärna öka lite i muskelmassan,(störremuskelmassa=bättre fettförbränning. Men ska jag ändå skit i Gainer då?

MVH Adrian
Har du tagit ut dig ordentligt med konditionsträning motsvarande grad jämfört med styrketräning är det minst lika viktigt att fylla på med snabba kolhydrater och protein efteråt. Då passar en gainer bra, eller proteinpulver+lösgodis eller vitt bröd eller liknande.

Vill du minska i kroppsfett får du se till att "gainern" inte gör att du hamnar på för högt energiintag, men annars är det bara bra. Eller också kan du planera in simningen så du äter en rejäl måltid av typen lunch eller middag efter simturen, och baserar den på snabbare kolhydratsorter.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-26, 10:29   #18
Adrian
Registered User

Adrians avatar

oki tack för svaret King grub. är det någon som kan rekommendera mig något Proteinpulver/gainer som inte är allt för dyr och som lämpar sig lite mer för en beginner?

och som inte är allt för dyr

MVH Adrian
Gammal 2003-12-26, 10:44   #19
Diana
Källargymdelägare

Dianas avatar

Reg.datum: Jan 2003
excell e ju rätt billigt, har iofs aldri provat den men har bara hört positiva saker
Diana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-26, 13:24   #20
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
oki tack för svaret King grub. är det någon som kan rekommendera mig något Proteinpulver/gainer som inte är allt för dyr och som lämpar sig lite mer för en beginner?

och som inte är allt för dyr

MVH Adrian
Jag håller med Diana om priset på Exell och kan intyga kvaliteten. Valfria snabba kolhydrater till det = Och kolhydrater är ju billigt, för det mesta.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2003-12-27, 01:16   #21
Adrian
Registered User

Adrians avatar

Jepps tack ännu en gång får sticka in till stan och kolla läget. hur mycket det kan kosta,, OKI men iaf nu har jag tröttnat på mig själv och Angående SNABBA KOLHYDRATER

Så här är det. Vill gärna få det sagt en gång för alla så jag slipper tjöta om detta OM och OM och OM igen (Sorry jag vet att jag är jobbig)

Nu vet jag att jag ska tex käka godis/gele/skum efter träningen för att få i mig Snabba kolhydrater MEN HUR MYCKET. för att det är ju fettförbränning/vikt minskning jag ändå strävar efter

Jag brukar simma ca 1h utan paus varej dag, väger ca 70kg, ca 180lång (jag vet ni måste tänka VAFAN SKA JAG GÅ NER ÄNNU MER, men så här är det att efter allt frosseri nu i ca 4dagar så har jag ju fått LITE Fläsk runt magen ) HUr mycket är det jag ska käka av godiset som tex

lite info så att ni kan säga hur mycket som behövs

Ahlgrensbilar
Ingredienser
SKUMGODIS
Stärkelsesirap, socker, gelatin, majsstärkelse, invertsocker, syra (E 270), vegetabilisk olja, aromer, färgämnen (E 120, E 141), ytbehandlingsmedel (E 903).

Näringsvärde per 100 g
Energi 1450 kJ/ 350 kcal
Protein 6 g
Kolhydrat 80 g
Fett <0,5 g

Malaco Friskt & blandat
Ingredienser
BLANDADE KONFEKTYRER MED FRUKTSMAK
Socker, stärkelsesirap/glukossirap, invertsocker, vetemjöl, majsstärkelse, gelatin, glukos-fruktossirap, färgämnen (E 100, E 120, E 141, E 160a, E 160e, E 171), vegetabilisk olja, aromer, syror (citronsyra, mjölksyra), stabiliseringsmedel (glycerol, sorbitol), potatismjöl, dextros, härdad vegetabilisk olja, ytbehandlingsmedel (bivax, karnaubavax).

Näringsvärde per 100 g
Energi 1450 kJ/ 340 kcal
Protein <0,5 g
Kolhydrater 84 g
Fett <0,5 g Allergiinformation

skumsvampar
Ingredienser
SKUMGODIS
Socker, stärkelsesirap, invertsocker, gelatin, maltodextrin, syra (citronsyra), aromer, härdad vegetabilisk olja, färgämne (E 120), ytbehandlingsmedel (E 901, E 903).

Näringsvärde per 100 g
Energi 1500 kJ/ 360 kcal
Protein 4,5 g
Kolhydrater 84 g
Fett <0,5 g

Annars om ni inte orkar KÄMPA er så räcker det med en ca Mängd Snabba kolhydrater

MVH Adrian
Gammal 2003-12-27, 11:25   #22
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Cirka 1 gram per kilo kroppsvikt, lite mindre om du inte tagit ut dig.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2003-12-27, 11:33   #23
Adrian
Registered User

Adrians avatar

Tusen Tack King Grub..

Har en till fråga

Har märkt att jag har tappat Mättnings känslan (hehe om man kan säga så) förut så blev jag riktigt mätt på en portion Havregrynsgröt med loppfrön,kanel,mjölk och en apelsin,, men som sagt åt det idag, märkte knappt att jag va mätt, hade helt enkelt ingen känsel,,, Är detta vanlig om man Nu har "frossat i sig GOOO jul mat i ca 3-4 dagar?

är det så att matsäcken har förstorats så pass mycket?

MVH Adrian
Gammal 2003-12-27, 11:45   #24
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
Tusen Tack King Grub..

Har en till fråga

Har märkt att jag har tappat Mättnings känslan (hehe om man kan säga så) förut så blev jag riktigt mätt på en portion Havregrynsgröt med loppfrön,kanel,mjölk och en apelsin,, men som sagt åt det idag, märkte knappt att jag va mätt, hade helt enkelt ingen känsel,,, Är detta vanlig om man Nu har "frossat i sig GOOO jul mat i ca 3-4 dagar?

är det så att matsäcken har förstorats så pass mycket?

MVH Adrian
Magsäcken är mycket töjbar, åt båda hållen.

Och i svaret ovan menade jag 1 gram kolhydrater per kilo kroppsvikt. Mindre om du inte tagit ut dig, mer om du är fullständigt utpumpad efter ett stenhårt långpass.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2003-12-27, 11:52   #25
Adrian
Registered User

Adrians avatar

Jepps King, Jag förstog vad du menade i vilket fall som helst ännu en gång tack

MVH Adrian

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.