2011-04-07, 20:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker
Den hjälper väl att räkna fram vad du ska multiplcera BEE med. Jag chansade först att jag hade 1.4, men det låg därefter på 1.75. Eller missuppfattar jag dig?
|
2301 kcal med mina aktiviteter enligt en av sidorna han tipsar om... då blir det 1801 kcal mat. Känns så mycket?
|
2011-04-07, 20:52
|
|
Registered BAWS!
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceuphoria
2301 kcal med mina aktiviteter enligt en av sidorna han tipsar om... då blir det 1801 kcal mat. Känns så mycket?
|
Kanske, förmodligen inte. Går du inte ned i vikt ät mindre. Men det är väl en OK fingervisning.
|
2011-04-07, 20:55
|
|
Det är oklart
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
|
Mycket?
Du har onekligen ätit mer än så per dag i genomsnitt eftersom du är överviktig eller hur? så att börja där kommer antingen göra att du går ner i vikt eller i värsta fall att du står still i vikt. Det sistnämnda har jag svårt att tro dock.
Antagligen kommer du tappa en hel del vikt nu början om du satsar på 1500-1800kcal/dag sen om ett tag kommer det gå lite långsammare men det kommer fortsätta ner så länge du får i dig mindre energi än du förbrukar.
|
|
|
2011-04-07, 21:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredron
Mycket?
Du har onekligen ätit mer än så per dag i genomsnitt eftersom du är överviktig eller hur? så att börja där kommer antingen göra att du går ner i vikt eller i värsta fall att du står still i vikt. Det sistnämnda har jag svårt att tro dock.
Antagligen kommer du tappa en hel del vikt nu början om du satsar på 1500-1800kcal/dag sen om ett tag kommer det gå lite långsammare men det kommer fortsätta ner så länge du får i dig mindre energi än du förbrukar.
|
Kanske. Jag har som sagt ingen koll på kalorier. har inte riktigt kommit igång med kosten heller.
Idag har jag ätit..(klaga gärna, för jag vet att det inte alls är bra)
Frukost: En banan
Fika: En banan, två koppar kaffe med mjölk
Lunch: fullkornspasta (typ 2 dl), pastasås (typ 1 dl turkisk yoghurt, purjolök, bacon, champinjoner, kryddor)
Mellis: Banan, 0,5 liter pepsi max
Anledningen till alla bananer är att de håller på att bli gamla...
|
2011-04-07, 21:07
|
|
Registered BAWS!
|
Det där är ca 1000 kcal bara?
|
2011-04-07, 21:13
|
|
Det är oklart
|
Citat:
Kanske. Jag har som sagt ingen koll på kalorier. har inte riktigt kommit igång med kosten heller.
Idag har jag ätit..(klaga gärna, för jag vet att det inte alls är bra)
Frukost: En banan
Fika: En banan, två koppar kaffe med mjölk
Lunch: fullkornspasta (typ 2 dl), pastasås (typ 1 dl turkisk yoghurt, purjolök, bacon, champinjoner, kryddor)
Mellis: Banan, 0,5 liter pepsi max
Anledningen till alla bananer är att de håller på att bli gamla...
|
Slöseri med kalorier att trycka i sig bananer i vanliga fall om du ska banta.
Tänk att du har en begränsad mängd kalorier att spendera varje dag.
Då vill du lägga det på sånt kroppen behöver först och främst, fetter och protein och sen i andra hand saker som håller dig mätt och som du tycker om.
Jag skulle satsa på en frukost med gröt/fil och flingor/mackor eller vad du gillar och en kopp kaffe ifall du gillar det.
Sen din lunch ser jag inga problem med, försök att få middagen liknande om du trivs med det. Kött/fisk/fågel, lite pasta/ris/potatis och grönsaker.
Planera gärna så du har en måltid direkt efter du tränat.
|
|
|
2011-04-07, 21:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Det där är ca 1000 kcal bara? 
|
Haha what?
Normalt Dricker jag nog mer pepsi max och äter ibland till frukost typ
två mackor (typ halvljustbröd med frön, antagligen massa sirap i) med ost eller ägg. Men annars brukar jag typ käka pasta med youghurtsås.
Ibland blir det en kaka eller två på fikat också. Antar att kakorna är de största bovarna?
|
2011-04-07, 21:16
|
|
Registered BAWS!
|
Citat:
Haha what?
två mackor (typ halvljustbröd med frön, antagligen massa sirap i) med ost eller ägg. Men annars brukar jag typ käka pasta med youghurtsås.
Ibland blir det en kaka eller två på fikat också. Antar att kakorna är de största bovarna?
|
Uppkom det lite mer, brukar räkna vanliga mackor med ost på 100 kcal/macka.
Men ska vi se.... 100+100=200+200+300+400=2300 kcal. Du lär underskatta. Men det är överslagsräkning. Det du berättade nu var mer än dubbelt så mycket än innan.
|
2011-04-07, 21:16
|
|
Det är oklart
|
Citat:
Haha what?
|
Eftersom du planerar att äta mindre än tidigare så kommer du antagligen känna dig hungrigare oftare. Då hade i alla fall jag hellre ätit något som mättar en längre stund, istället för en kaka som kroppen inte har någon direkt nytta av utan bara blir en extremt kort energikick och sen är du hungrig igen.
|
|
|
2011-04-07, 21:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Försök gärna äta mer kött/fisk/fågel till lunch och middag(byt ut mot lite pasta t.ex), det är viktigt att få i sig protein vid en viktnedgång.
|
|
|
2011-04-07, 21:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Uppkom det lite mer, brukar räkna vanliga mackor med ost på 100 kcal/macka.
Men ska vi se.... 100+100=200+200+300+400=2300 kcal. Du lär underskatta. Men det är överslagsräkning. Det du berättade nu var mer än dubbelt så mycket än innan. 
|
Hehe. Okej! Du gick allt ihop lite bättre i alla fall  .
Så jag antar att jag borde skippa kakorna och brödet?
Jag tror att jag behöver äta bättre frukost, så att jag inte faller för dedär kakorna vid 10-fikat  .
Jag hoppas på att jag när jag kommer igång med träningen tröttar ut mig så att jag sover bättre -> vaknar i tid vilket betyder hinner fixa frukosten.
Havregrynsgröt är ju lättfixat! Helst utan mjölk för min del... hur många kalorier är det? :P
|
2011-04-07, 21:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Hehe. Okej! Du gick allt ihop lite bättre i alla fall  .
Så jag antar att jag borde skippa kakorna och brödet?
Jag tror att jag behöver äta bättre frukost, så att jag inte faller för dedär kakorna vid 10-fikat  .
Jag hoppas på att jag när jag kommer igång med träningen tröttar ut mig så att jag sover bättre -> vaknar i tid vilket betyder hinner fixa frukosten.
Havregrynsgröt är ju lättfixat! Helst utan mjölk för min del... hur många kalorier är det? :P
|
1 dl havregryn är ca 140 kcal. Ägg i alla former är underbart till frukost tycker jag, särskilt omelett!
|
|
|
2011-04-07, 21:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bwall
1 dl havregryn är ca 140 kcal. Ägg i alla former är underbart till frukost tycker jag, särskilt omelett!
|
Menar du att jag ska äta ägg ISTÄLLET för gröt eller både och? ;P
|
2011-04-07, 21:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Menar du att jag ska äta ägg ISTÄLLET för gröt eller både och? ;P
|
Jag äter en omelett(på 5 ägg) och tar en proteindrink till frukost. Vad du väljer att göra är helt upp till dig  Men om du gör gröt på 1 dl havregryn så har du definitivt rum för 2-3 ägg också, beroende på hur mycket av ditt dagliga intag du vill lägga på frukosten. Jag gillar stora frukostar.
|
|
|
2011-04-07, 21:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bwall
Jag äter en omelett(på 5 ägg) och tar en proteindrink till frukost. Vad du väljer att göra är helt upp till dig  Men om du gör gröt på 1 dl havregryn så har du definitivt rum för 2-3 ägg också, beroende på hur mycket av ditt dagliga intag du vill lägga på frukosten. Jag gillar stora frukostar. 
|
Optimalt vore väl att frukosten låg på typ samma kalorimängd som lunchen eller lite mindre bara. Jag behöver en stor frukost känner jag eftersom jag blir så sjukt sockersugen vid 10-fikat :P.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:33.
|

|