Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-03, 11:31   #16
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Hreidmar Visa inlägg
När det ändå pratas koffein, kan överdosering leda till illamående?

Har nu ett tag använt mig av AMP FX utan någon direkt bieffekt men sedan jag började med PWO som också den innehåller koffein har jag efter passen känt illamående och detta har bara uppkommit då jag tagit de tillsammans före träning.

Brukade alltid ta två kapslar AMP efter jag gått upp och nu när jag tränat mornar har det blivit lite kaka på kaka, när jag även börjat på PWOn. Kanske inte alls Koffeinet som är boven jag kanske rent ut av kör slut mig ordentligen och därför mår lite dåligt mot slutet av passet. För jag är ju inte i närheten av Sniggels 400mg :P

AMP FX
(Guarana (extrakt 20% koffein), Chocoine™ (Theobroma Cacau Seed], Geramine-2™ (1,3-Dimetylamine, an active component of Geranium Oil). Innehåller 87 mg koffein per kapsel.)
PWO
(Beta alanin, Tri kreatin malat, Kreatin monohydrat, L-tyrosin, Kalium citrat, DMAE (Dimetylaminoetanol), Glukoronolakton, Koffein, Natrium citrat, Synefrin HCL, Kiseldioxid, Aromer, Sötningsmedel (Aspartam), Färgämne (Rödbetsrött).)
Hur känslig man är för koffein kan variera. Prova att köra utan koffeinet och se hur det blir. Med lika hårda pass så bör du kunna se en skillnad OM det beror på ex koffeinet.
they install Windows."
– Anonymous
Apos78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 11:47   #17
Hreidmar
Registered User

Hreidmars avatar

Reg.datum: Jul 2010
Jag upplever inte att jag blir piggare av koffein, jag har somnat 30minuter efter att ha tryckt i mig rena koffeintabletter från apoteket när man satt uppe och spela dungeons and dragons pen & paper

Det är just illamåendet som är störande, men jag upplever att jag har kört hårdare senaste veckan än jag orkat göra tidigare. Sen får jag inte alls samma illamående när jag enbart kör AMP eller PWOn, men det blir nog att kassera AMPen, är bara 5 kapslar kvar ändå.
Hreidmar är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.