Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-20, 18:21   #16
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
2011-06-19 Söndag

Lätt lätt rörlighetesträning. Loggar det ändån som en klapp på axeln för det är sånt här jag verkligen behöver köra, för vällbefinande och för om jag nån gång ska köra grappling igen så är det allmän stelhet som är min största fysiska begränsning...

-Körde "halos" med en kattleksak, grejen är en stor cirkel vilket gjorde att man kunde vandra närmare med händerna när axlarna värmdes upp.
-Körde dislocates med en mopp, möe stelt fick vara långt ut med händerna och kom inte så långt in...
-Körde ryckböj med moppen.
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 18:39   #17
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-20 Måndag

Tog idag och lastade skottkärran med 20kgs kettlebell, 6.5kgs släggan och 8lbs släggan.

Gjorde 3 set av 2 reps av mer eller mindre strikta chins. Sakta men säkert så...
Värmde sen upp med macebell svingar med först lätta släggan sen tunga släggan. Följt av enhandssvingar bakom huvudet med den lätta släggan.

Resten av passet körde jag 5 svingar mellan alla övningar och efter att jag kört genom båda armarna med kettlebellsen. Som exempel när jag kör kettlebell pressarna kör jag vänster, går runt lite på grusplanen, höger gå runt lite, svingar, gå runt lite, vänster och så vidare.

Så pressar av 3, 5, 10, 15, 20 och 15.
Sen lite armhävningar med armbågarna in till kroppen, alltid hatat att göra dessa, känns som man använder nån del av tricepsen som jag helt enkelt inte har, blygsama 3 set av 5.
Följt av 2 x 20st hinduböj.
Gammal 2011-06-21, 22:58   #18
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-21 Tisdag

Promenad med hunden i 45 minuter.

Dagens vikt: 107.8kg
Gammal 2011-06-24, 23:54   #19
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-23 Torsdag

Lastade kärran med 6,5kg släggan och 20kgs kulan.

Blev macebell svingar med släggan, sen ryck med kulan om
1, 2, 2, 3, 5, 7, 10 och 12 reps, börjar gå mot att släppa kulan från toppen istället för att först släppa ner till axeln först, blir intensivare och värre för flåset när man kommer upp i lite reps märkte jag...

Avslutade med lite bottoms up press lek, klart och slut.
Gammal 2011-06-25, 18:28   #20
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-24 Fredag

Kärran lastades med 8lbs släggan, 20kgs kulan och sandsäcken.

Var inte riktigt "ON" idag men ville ändå få in lite träning, har besök hemma och blir lite rastlös så skönt att komma loss en stund.

Värmde upp med lite olika svingar med 8lbs släggan.
Körde sen i snabb takt strikta pressar, 20 för båda sidorna följt av 11 direkt efter följt av mina favorithat armhävningar för 5, krutet försvann snabbt ur mig.

Avslutade med vad som var tänkt som en komplex med 30kgs sandsäcken, 5 shouldering till vardera sida, 5 knäböj till vardera sida, 10 roddar och avslutade med 10 swings med kettlebellen. Inte så tufft på pappret men i verkligheten och utifrån dagsformen var det tufft, fick pausa en del gånger i och stå och andas med väsandes andning. Sen raka vägen hem med skottkärran, det kändes också efter komplexen.

Min goa sambo hade fräst upp kyckling och pommes att vräka i mig efter passet det var mycket gott.

Det här är också (nu när jag loggar det här dagen efter) 3e dagen utan vanlig coca cola, jag är hård jävla cola narkoman, försökt att bryta beroendet och brukar alltid falla tillbaka när mitt liv blir stressigt/jävligt... Men min snabba viktuppgång som verkade accelerera nu när aptiten kommer igång måste hejdas så jag gör ett försök med att droppa den infernaliska colan.
Gammal 2011-06-27, 14:49   #21
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-26 Söndag

Vikt: 108,2kg

Lastade upp med båda släggorna och kulan.

Körde ful-chins 4 set av 2 ful reps på lekplatsen på vägen till grusplanen där jag tränade.
Sen värmde med macebell svingar först med lätta släggan sen med tunga. Sen clubbell lek med lätta släggan.
Körde ryck om set av 1, 2, 3, 5, 7, 10 och 12 med kulan.
Mellan seten körde jag armhävningar av min hat variant med armbågarna in, började på 5 och jobbade mig upp till 8 över seten jag körde ryck. Sista setet var 3 reps med fötterna på en stor sten.

Körde sen en handfull bottoms up pressar med kulan, klarade några hyfsat strikta dubblar med högern och även några hyfsat fina med vänstern.

Avslutade med 2 set av en handfull steg av utfallsgång. Sen pustade jag hem med kärran.
Gammal 2011-06-27, 18:54   #22
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-27 Måndag

45min promenad med hunden, fantastiskt väder i solen!

----

Lastade upp med sandsäcken och kettlebellen.

Körde först en sandsäcks getup till vänster och höger sida. Brutalt och otrevligt på alla sätt och vis.

Sen en sandsäck/kettlebell combo av 5 shouldering till varje sida, 10 strikta pressar, 10 roddar, 5 böj för varje sida med säcken och 10 swings med kettlbellen.

Också otrevligt och hårt, tempot på shouldering var aggresivt och bra med sen blev det långsammare. Planen var att köra 2 rundor genom komplexen, tvekade efter första rundan, tog en promenad längs grusplanen för att psyka upp mig och övertalade mig själv. Väl på första repet shouldering på andra rundan så sa magmusklerna på sidan till mig att nej inga fler rundor idag.

Grattis sandsäck idag vann du, nästa gång vinner jag.

Stånka hem med skottkärran, rejält svettig och flåsig.
Gammal 2011-06-28, 21:33   #23
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-28 Tisdag

Mör och jävlig i hela kroppen idag. Vikten har inte börjat röra sig neråt men ett par ganska nyinköpta skjorts som satt perfekt har börjat hänga som fan. Borde betyda att man gör något rätt...

Promend med hunden i 45 minuter. Myggen dödade oss, undviker nog helst slingan när solen gått ner tror jag...
Gammal 2011-06-29, 15:59   #24
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-29 Onsdag

Vikt 107.2kg

Värmde upp hemma med lite lätt stretching. Mina lårmuskler är stelast i världen.

Lastade upp med 8lbs släggan och kulan. Körde 3 set av 2 reps ful chins på lekplatsen.
Värmde sen med lite macebell och clubell svingar med släggan, stressade nog över det lite tror jag i efterhand, blev en handful hindu armhävningar, nån t armhävning lite utfallsgång och något försök på cossack böj här med.

Skulle sen köra pressar, lyckades direkt sträcka vänster axeln i en slarvig vändning och sen var styrkan borta på den sidan... Blev en massa set för högern där jag var uppe på 19 reps som högst och det blev fler set för vänstern för att straffa dagens vekhet, kom inte högre än 15 reps men mkt volym...

Sprängde in 5 set av 7 dubbelfattade swings under passet.

Gjorde 2 singlar och en dubbel bottoms up press med högern, svaghetern på vänstern var tydlig här och satte ingen strikt, men jobbade en del med det.

2 set av 20 meters utfallsgång.
Gammal 2011-06-29, 19:12   #25
krellik
Registered User

krelliks avatar

forts onsdag

40 min promenad till affären.
Gammal 2011-06-30, 19:23   #26
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-06-30 Torsdag
Vikt: 106,2kg

Värmde med att stretcha massa stelt, lite bensving, hindu och t armhävningar, ryckböj med mopp och cossack böj, la ungefär 10 minuter på det. Försöker leka fram nån standard lösning för att få in streching, dynamisk ditto, ledsmörj och lite flås och svett.
Direkt följt av 70min promenad med hunden. Under promenaden gjorde jag 2x3 och 2x2 "ful" chins på olika ställen längs promenaden. Varmt och skönt.

Senare på kvällen:
Lastade upp skottkärran med säck och kula.
Körde komplex av 5 kettlebell ryck för båda sidorna, 5 shouldering båda sidorna, 5 böj per ben, 10 pressar över huvudet, 10 rodd och 10 swings med kettlebell. (första och sista övningen med kulan)
2 varv, gick 300m emellan för att klara andra rundan. Hårt men skönt, fick min revansch på säcken idag

Tagit "före" bilder att ha att jämföra med när jag börjar komma ner i vikt. De postas när jag spräcker 95kg...

Senast redigerad av krellik den 2011-06-30 klockan 19:24.
Gammal 2011-07-01, 09:54   #27
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-07-01 Fredag
Vikt: 106.5kg

Kom upp ur sängen tidigare än jag gjort på ett tag, det var bra, har en dygnsrytm att bryta...
Gick upp till slingan och joggade 2km. Första rundan på mkt länge.
Kände av att jag tränat låren senaste två dagarna första 500m, sen var det bara vader efter det, kändes som en utdragen och plågsam vadpress från något ont ställe. Blir väl så när man ligger på min nuvarande kroppsvikt. Efteråt mkt skönt och euforiskt.
Gammal 2011-07-01, 11:56   #28
krellik
Registered User

krelliks avatar

32kgs kula är beställd från mm sports, nu ska jag även bli lite starkare...

Även gudomligt bsn syntha 6 banana cream är beställt, smask smask smask.
Gammal 2011-07-01, 21:40   #29
krellik
Registered User

krelliks avatar

fredag forts

Körde ett litet pass på kvällen med brorsan, lastade kärran med allt och sen visade jag honom det mesta man kan göra med kulan plus att jag plågade honom med sandsäcks komplexen. Han fick snabbare bra teknik med lyften än jag själv hade i början, blir kanske så om man lägger sin fritid på att träna kroppskontroll med parkour.

Blev en handfull chins och diverse kettlebell lyft för min del, mest lek för mig ikväll, det enda flåsiga var att jag gjorde 20 raka ryck med högern. Men riktigt kul kväll, avslutades med pizza, skitsnack och så fick jag reda på att de har en bebis på g till
Gammal 2011-07-02, 23:21   #30
krellik
Registered User

krelliks avatar

2011-07-02 Lördag
Vikt: 106.2kg

Promenad med sambo och hundar i 45min, det var mycket varmt...

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:41.