2010-09-19, 18:20
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av HaZTuR
Jag tror också det =(, för han stod och skakade när jag pratade med honom av någon underlig anledning. Och när jag mot argumenterade honom så var han helt lakonisk och sa bara nej, nej, nej.
Tossefar ska jag skicka PM ?
|
Det var inte så att du skrev om att du ville mörda alla på skolan?
|
|
|
2010-09-19, 18:23
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2009
|
Som jag skrev i pm till dig, det enda felen jag hittade var att du borde låtit texten flyta samman och inte använda ny rad så ofta och kanske delat upp styckena. Men jag tycker att ditt språkbruk borde väga upp till åtminstone ett VG. Kom ihåg att en lärare måste kunna visa varför h*n satte ett visst betyg och att bara säga nej, nej, nej håller inte. Tycker du ska ta ett snack med honom/henne och be han lägga fram argument till varför du inte fick ett högre betyg, det är h*n skyldig att göra oavsett vad h*n påstår. Om du då lyckas knäcka alla hans argument men att h*n fortfarande vägrar lyssna är det bara gå till rektorn att klaga. Klart fan man har rätt till det. Lycka till.
|
|
|
2010-09-19, 18:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Jag kontaktade min mentor när jag upplevdes att ha blivit inkorrekt bedömd i ett ämne.
Jag fick då prata med både läraren i fråga, mentorn och rektorn för skolan för att reda ut det.
Ta upp det på en högre nivå än läraren som det gäller och framför dina argument varför du tycker att det var fel av honom att bedöma som han gjorde.
Läser också gärna igenom ditt arbete, men vill då veta vilket ämne det gäller.
Senast redigerad av forslund den 2010-09-19 klockan 18:25.
|
|
|
2010-09-19, 18:24
|
|
|
resU deretsigeR
Reg.datum: Mar 2009
|
Vilket ämne gäller det?
Antingen värderar du din insats väldigt mycket för högt eller så är det fel på personkemin. För steget mellan MVG och IG-G är en bit.
|
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
|
|
|
|
2010-09-19, 18:26
|
|
|
IKBF
Reg.datum: Oct 2009
|
Som Phille sa, gå till rektorn. Men kom ihåg att vara lugn och sansad. Att roida över att läraren är dum i huvudet och hatar dig kommer inte leda någonstans. Säg istället att du känner att ha fått ett felaktigt betyg och vill ta en diskussion om det.
Kom ihåg att ta med mamma också. Mammor gör lärare rädda.
|
|
|
2010-09-19, 18:29
|
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
For teh lulz! Även om du trollar så vill jag läsa!
2010-09-19, 18:31
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
betygsystemet i skolan är sjukt. Det är så jävla subjektivt och ojämnt.
|
|
|
2010-09-19, 18:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Någon mer som vill ha PM och läsa?
Exakt hoppet mellan IG-G och MVG är väldigt stort och det är därför jag är så upprörd.
|
|
|
2010-09-19, 18:51
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2010
|
Gäller saken grammatik så borde man inte kunna ha en så inkompetent lärare att dom kan sätta helt fel betyg. Totalt inkompetenta engelsklärare finns det dock gott om.
Låter som om din lärare är en riktig nöt om han bara står och skakar på huvudet utan att lyssna. Arrogans bland lärare ter sig ganska vanligt utefter vad jag har märkt.
Om din lärare inte lyssnar så har du rätt att gå till din rektor (många gymnasieskolor har många olika rektorer för olika delar på skolan).
Gå till han/hon och se till att någon annan lärare inom samma område får ge sitt omdöme, för det har du rätt till.
|
|
|
2010-09-19, 18:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Jag läser gärna. Hellst skulle jag önska att vi kunde få det hela upplagt och en tråd med en poll där man får sätta betyg.
|
2010-09-19, 19:07
|
|
|
Registered User
|
Förstår inte riktigt hur det ska gå till, ska jag lägga upp den i en ny tråd?
Loke ska jag skicka pm så länge?
|
|
|
2010-09-19, 19:11
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2009
|
Gör som han sa, en ny tråd där du lägger ut hela texten sen en poll så får du ju se vad majoriteten tycker.
|
|
|
2010-09-19, 19:12
|
|
|
Banned User
|
PM:a mig också. Eller gör en ny tråd. Jag är ingen utbildad lärare, men nog vet jag när det är MVG på mina egna uppsatser. Nämn också vad det är för kurs.
|
|
|
2010-09-19, 19:18
|
|
|
Registered User
|
Ok, jag vet inte riktigt hur man gör en poll, men lägger upp den i en ny tråd.
|
|
|
2010-09-19, 19:25
|
|
|
Banned User
|
Att kalla det IG-G är skitsnack. Min lärare hade kallat det att ordbajsa, att bara slänga sig med fina ord, men om du visar att du kan sätta dom orden på rätt plats och i rätt sammanhang som du gör i texten så är det jättebra.
Klockrent VG hade jag sagt, MVG om du har en snäll lärare, men svensklärare är ofta snåla med betygen. Knyter du ihop det lite snyggare, håller ett rakare stråk, och jobbar lite på din meningsuppbyggnad så är det ett redigt MVG.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:41.
|

|