Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Jag har inte smakat en god absolut hittills.
|
det ar for att det inte finns nagon!!

Absolut anvander sig av smakessenser nar de smaksatter sina vodkor, vilket resulterar i att doften i sig ar ok.. men smaken paminner inte alls om det flaskan utlovar
jag gjorde ett blindtest av citronvodkor for ett tag sen, Absoluten var den jag inte alls kunde kanna citronen pa.. varken pa nosen eller pa tungan. till och med vodkan som inte var en citronvodka hade mer citrustoner an Absolut, bara det sager val litegrann om kvalitén pa Absolut
Citat:
Ursprungligen postat av elBjurro
sen så måste jag säga att blanksprit me smak helst ska undvikas.. å blanksprit utan smak gör man själv.. å smaksätter efter egen förmåga om det nu är ett måste.
|
+1
framforallt citron- och vaniljvodka ar valdigt latt att gora sjalv, det ar bara att trycka ner farska citronskal/vaniljstanger i flaskan och lata den jasa i 24-48 timmar, sen har man en kanonfin smaksatt vodka
kanel ar ocksa fett underskattat, kop en potatisvodka och tryck ner en kanelstang.. lat jasa i nan dag och drick den med isbitar och apelsinskal.. mm, julkansla!
bilden nedan visar lite utav mina kreationer, den till vanster ar alkoholfri sa den ar ovasentlig.
drinken till hoger ar en kombination av Ketel One Citroen, Campari, kanelsyrup och apelsinskal
ps. jag i bakgrunden