Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-14, 06:55   #16
Thompy
Registered User

Reg.datum: Jan 2008
Lellan Tack för stödet, det peppar mig verkligen! Följ gärna min dagbok och ge mig tips längs med vägen!

Vecka 3:

Vecka 2
Vikt: 139,5 kg, -1.1kg
Midjemått: 135,5 cm, - 1cm.
Bröstmått: 125 cm, -3,5cm
Total viktnedgång: -4.5kg

Yes! Mitt mål är ju som sagt 1kg i veckan, Och än så länge funkar det ju! Mest överraskande den här veckan är bröstmåttet som minskat med 3,5cm, det hade jag inte räknat med. Det här ska vi fira med att åka till F&S efter frukost! =)
Thompy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 14:40   #17
Thompy
Registered User

Träning idag: 60 min på löpbandet, avg. speed 6.7 km/h. Kryper uppåt..
Hade med mig en kompis idag som har gymmat ett tag och han visade mig lite olika övningar. Idag körde vi axlar. Jag har suttit på EXRX och letat på vad alla heter och här är vad jag har kommit fram till.

Militärpress
15kgx13x3

Shrugs
15kgx13
20kgx13
20kgx15

Cable one arm lateral raise (namn på svenska? http://www.exrx.net/WeightExercises/...eralRaise.html) Det här var galet jobbigt!
2,5kgx13x3

Dumbbell shoulder press (Axelpress?)
8kgx13
8kgx13
11kgx13

Dumbbell lateral raise (namn på svenska? http://www.exrx.net/WeightExercises/...eralRaise.html)

12kgx12x3

Inga monstervikter direkt men skönt att man kommit igång! Imorgon är det vilodag och på söndag ska vi köra igen!
Gammal 2010-05-14, 14:43   #18
rickardptrsn
Registered User

rickardptrsns avatar

Reg.datum: Mar 2010
kabellyft åt sidan, hantellyft åt sidan

12kg hantlar.. monstervikter :P
Gammal 2010-05-14, 14:46   #19
Thompy
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av rickardptrsn Visa inlägg
kabellyft åt sidan, hantellyft åt sidan

12kg hantlar.. monstervikter :P
Tack för hjälpen! Nej det blev fel, 6kg's hantlar körde jag! Hur ska jag skriva? Ska jag skriva varje hantels vikt eller den totala?

Senast redigerad av Thompy den 2010-05-14 klockan 14:52.
Gammal 2010-05-14, 15:15   #20
rickardptrsn
Registered User

rickardptrsns avatar

Reg.datum: Mar 2010
själv skriver jag ner hantelns vikt å inte den totala..

btw läste lite om ditt mål.. ett tips vore å ha enklare delmål för att inte tappa motivationen.. sätt ett mål 2 till 4 månader framåt i tiden, behöver inte vara din egen vikt.. låst dig inte till den i första taget förens du tränat ett tag å vet va du har å ge!

lycka till!

Senast redigerad av rickardptrsn den 2010-05-14 klockan 15:22.
rickardptrsn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 15:58   #21
Matte_
!!!

Matte_s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Som rickardptrsn säger, ta något delmål så du inte tappar motivationen. Men annars ser det bra ut, lycka till med viktnedgången.
Matte_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-14, 16:27   #22
Thompy
Registered User

Bra idé! Har suttit och klurat ett tag och här har ni ett delmål:

Till första advent ska jag vara under 120kg.
Gammal 2010-05-15, 10:01   #23
Thompy
Registered User

Gårdagens mat:

Frukost: 2 wasa havre med kaviar, ett halvt glas mjölk.

Lunch: en liten tallrik romana-soppa, ett halvt glas mjölk.

Middag: Fläskfilé i en sån där färdig svampsås med kantareller och färska champinjoner, lite potatiskroketter och sallad till.

Efter middagen: Lite chips, något glas cola och några marknadsnougater!

Gårdagen blev veckans "syndardag", så idag blir det ingen cola eller liknande, vatten ikväll. Jag behöver ha en dag i veckan som jag får äta lite annorlunda på, det känns bra att när man blir sugen i veckan, bara tänka på att "i helgen, då kan jag få äta det". Men nu har jag utnyttjat den dagen för veckan!

Idag blir det vilodag, min hälsena gör ont som fan. Vet inte vad jag gjort. Återstår att se hur det känns imorgon, kanske bara blir styrketräning och inget löpband. Time will tell!
Gammal 2010-05-16, 18:19   #24
Thompy
Registered User

Gårdagens mat:

Frukost: Färskt grovt bröd från lokala bageriet, tre skivor med kaviar. Ett glas mjölk.

Lunch: En grillad korv med bröd med senap och ketchup. Bubbelvatten.

Middag: Grillat, kyckling, lamm och majs. Sallad till och en liten klick bearnaise. Ett glas cola och sen vatten!

Vilodag.

Idag:

Frukost: Färskt grovt bröd igen, tre skivor med kaviar. Ett halvt glas mjölk.

Lunch: En omelett på tre ägg, och ett paket bacon (140g). inget stekfett och ett glas mjölk.

Middag: En kebabsallad, tog dock bort det mesta av köttet. Bubbelvatten tills det.

Träning: 45 min på löpbandet, medelhastighet på 6.65 km/h. Hälsenan gjorde inte ont innan men efteråt var jag ganska stel. Nu såhär efteråt känns det! Vettefan vad det kan vara. Har på Voltaren-gel och hoppas det släpper. Efter det körde vi bröst/biceps. Återkommer med vilka övningar!
Gammal 2010-05-17, 19:57   #25
Thompy
Registered User

Idag:

Frukost: Tre Wasa havre med kaviar. Ett glas mjölk.

Lunch: Kycklingsallad med lite caesardressing. Bubbelvatten.

Middag: Grillad kyckling utan skinn. Bubbelvatten.

Träning: 60 min spinning. Sämst pass, ligger ute på hotell och de erbjöd träning i ett närliggande gym. I en liten trång sal, instruktören klarade inte av att hålla låtarnas tempo... De som var med hade önskat låtar passet innan tydligen, blev Elvis och allt möjligt..suck! Dessutom slutade högtalarna funka efter halva passet, så då fick vi köra till en liten boombox! Haha! Men jag blev svett som aldrig förr så det var skönt.

Efteråt högg det till ordentligt i min hälsena och jag fick sätta mig, men det gjorde inte ont efteråt. Gick en sväng till ICA och efter en stund högg det till igen! Otäck känsla! Behöver jag oroa mig för att skiten ska gå av eller nåt? :S
Gammal 2010-05-18, 18:34   #26
Thompy
Registered User

Idag:

Frukost: en tallrik skogsbärsyoghurt med special-k red berries, två kokta ägg med kaviar och ett glas äppeljuice.

Lunch: En banan, ett äpple och en allevo low calorie bar. Var upp till Idre i jobbet idag och jag vågade inte chansa på att det var massa matställen öppna så jag köpte med mig i bilen. Drack vatten till.

Middag: Efter råd med Pepz (thanks man!) köpte jag 170g rostbiff, och för att dämpa mitt sötsug köpte jag lite vindruvor. Har en iPhone och har lagt Livsmedelsverkets näringsinnehållsindex som ett bokmärke på startskärmen - oavsett vad jag köper tittar jag alltid i den! Vindruvor hade 75kcal/100g och 15g kolhydrater, det är taget.

Träning: Efter känningarna med hälsenan igår var jag tveksam till träning idag. Men, jag kunde inte hålla mig - är så jävla motiverad till det här så ni anar inte! Ställde mig återigen på löpbandet och körde 60 minuter. Började på 6.5 km/h men kände efter en stund att smärtan i hälsenan återkom, svalde stolheten och sänkte till 6.0 km/h och då efter någon minut försvann smärtan. Så idag blev det 6.06 km på 60 min, d.v.s nästan helt 6 km/h. Är nöjd med det och att jag klarade det utan att ha skitont i hälsenan.

Imorgon blir det en vilodag, så kör vi på torsdag igen.
Gammal 2010-05-19, 10:39   #27
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
snabb reflektion.

din frukost är för sockertät i mitt tycke.
yoghurten bör vara naturell om du har sockrade flingor på vilket du har.
bästa vore naturell helfet yoghurt med osockrade flingor och lite torkad frukt i. + två ägg.
skippa äppeljuicen och ät ett äpple istället. juice innehåller lika mycket socker som läsk och innehåller knappast några fler nyttigheter.

dina övriga frukostar är fattiga på protein. två knäckebrödmackor och ett glas mjölk ger för lite protein,
testa hälften lättkesella(eller keso)och hälften helfet yoghurt om du vill ha något mättande. blanda i fun light om du vill ha bra smak.

Senast redigerad av Pepz den 2010-05-19 klockan 10:41.
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-19, 17:19   #28
Thompy
Registered User

Idag:

Frukost: filmjölk, special k. Två ägg med kaviar och ett glas äpplejuice.

Lunch: Big tasty, två cheeseburgare, pommes med ostdip och en stor Cola.......nä, inte riktigt. två äpplen, en banan och en swebar chocolate. Lunch i bilen idag igen. Vatten till!

Middag: någon röra med potatis och köttfärs, nästan dom soppa. Mjölk till.

Träning: skulle ju ha en vilodg idag men blev en lätt promenad på 4.2 km.

Pepz: tack för tipsen! Har fått hem whey80 nu som jag ska prova nu. Ska tänka på att äta mer protein, på hotellfrukostar är det ju bara att ta vad man vill ha (ligger ute en del)
Gammal 2010-05-20, 18:56   #29
Thompy
Registered User

Idag:

Frukost: Damn! Försov mig, skulle upp tidigt som fan idag. Blev frukost i bilen, en lowcarb protein shake (har beställt lite olika för att prova) och en starbar.

Lunch: Räksallad, en liten dressing till och bubbelvatten.

Middag: 3 wasa havre med kaviar och ett glas mjölk.

Träning: 60 minuter på bandet, avg. speed 6.3 km/h. Efter ungefär 28 minuter började jag känna av ett jävla skoskav - har nya dojor. Jävla fan tänkte jag.. pausade bandet, knöt om fort som fan och körde igen. Nä, det blev sämre.. pausade igen, knöt tillbaka. Härdade ut. Tänkte att imorgon är det vägning, jag måste köra mina 60! No sacrifice, no victory! Körde 60 och kände mig jävligt nöjd med det.

Kände knappt av något av hälsenan under passet och nu efteråt är det ganska lugnt. Skönt! Som sagt, vägning imorgon, lets hope for the best!
Gammal 2010-05-21, 05:52   #30
Thompy
Registered User

Vecka 4

Midja: 135,5 cm, +/- 0, totalt -1cm
Bröst: 124 cm, -1cm, totalt -4.5cm
Vikt: 137.9kg, -1.6kg, totalt -6.1kg

Yes, skön siffra den här veckan!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:46.