Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-20, 23:58   #16
Castro
Registered User

Castros avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by Thell
castro, snointe mina ord nu ! =P
nerå, skojar bara...
Du jag hade köpt Maltodextrin från humle långt innan du ens fick nys om det så jag säger vad jag vill!
Castro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-09-21, 05:36   #17
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Originally posted by Börje H
Hur svårt kan man göra det?! Köp en gainer med 30% protein och 60% kolhydrater! Då slipper ni krångla med svindyra "tripplemultisuperduperwheymaxiplus100" och dextropur i små förpackningar.
Numera får man en bra gainer för 299-350kr för 4kg vilket ger 40-50 portioner (6-7kr/portion). Att sedan de "finare" kosttillskottsmärkena säger sig ha någon specialblandning av något x-tra ultrafiltrerat eller förspjälkat protein är inget annat än totalt skitsnack! Sedan gäller det att inta SNABBA kolhydrater direkt efter passet ( i gainern) sedan långsamma i det efterföljande och då duger det INTE med pommes! Här gäller paraboiled ris, korngryn eller pasta + någon proteinkälla. Tycker att det är mycket sorgligt med tränigsfolk som köper dyra proteinpreparat i tron att det skall vara bra sedan totalt skita i matkvaliten i övrigt.
Back to basic nu för bövelen!
Ge mig en vettig anledning till varför inte Pommes Frites skulle duga närmaste målet efter passet, efter vassle+snabba kolhydrater.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-09-21, 09:16   #18
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
[QUOTE]Originally posted by Börje H
Hur svårt kan man göra det?! Köp en gainer med 30% protein och 60% kolhydrater! Då slipper ni krångla med svindyra "tripplemultisuperduperwheymaxiplus100" och dextropur i små förpackningar.

Läser du tråden så ser du att man köper druvsocker för 10 kr kilot, förpackningarn börjar på 2 kg men upp till 25 kg förekommer och då blir priset lägre. Rent ekonomiskt tjänar man inte så mycket i alla fall men att vissa blandar själv kan ju ha att göra med andra orsaker än att vi vill krångla till det. I mitt fall är det laktosintolerans samt att jag använder "gainern" lite annorlunda än andra.

Numera får man en bra gainer för 299-350kr för 4kg vilket ger 40-50 portioner (6-7kr/portion).

Allt beror väl på vad man väger, 4 kg genom 160-170 g = 23-25 portioner.

Sedan gäller det att inta SNABBA kolhydrater direkt efter passet ( i gainern) sedan långsamma i det efterföljande och då duger det INTE med pommes! Här gäller paraboiled ris, korngryn eller pasta + någon proteinkälla. Tycker att det är mycket sorgligt med tränigsfolk som köper dyra proteinpreparat i tron att det skall vara bra sedan totalt skita i matkvaliten i övrigt.

Målet efter gainern har inte lika stor betydelse då det ju fortfarande är inom det 1,5 - 2 timmars "fönstret" som är efter träningen. Pommes är väl förövrigt inte så särdeles snabba kolhydrater ?

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-09-21, 10:59   #19
Snapphanen
Banned User

men hur fasen räknar man ut hur många gram kolisar det är i ett glas dextropur?
Snapphanen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-09-21, 11:16   #20
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Erik84: Använder någon typ av mått och mäter upp hur mycket du häller i ? På förpackningen står det ju vikt per dl eller något liknande.

Gammal 2003-09-21, 12:31   #21
DiZi
Discobuilding 4-ever!

DiZis avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by z_bumbi
Erik84: Använder någon typ av mått och mäter upp hur mycket du häller i ? På förpackningen står det ju vikt per dl eller något liknande.
Precis, eller /100 gram så Erik84: bara att läsa å mäta
DiZi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-09-21, 14:09   #22
Snapphanen
Banned User

jo.. jag förstår det

men det blir ju helt sjukt mycket då..
per 100g
p:0
k:91
f:0

förpackningen är på 400 g..
och man ska ha typ 80 g kolisar.. alla drinkar innehåller 3 t-skedar.. kan ju inte stämma att jag ska kränga en femtedel av förpackningen.. eller?!
Snapphanen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-09-21, 14:18   #23
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Erik84: Ska du ha 80 g så blir det ju t o m något mer än en femtedel. Det var ju 91 g kolhydrater / 100 g pulver.

Gammal 2003-09-21, 14:44   #24
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Originally posted by Erik84
jo.. jag förstår det

men det blir ju helt sjukt mycket då..
per 100g
p:0
k:91
f:0

förpackningen är på 400 g..
och man ska ha typ 80 g kolisar.. alla drinkar innehåller 3 t-skedar.. kan ju inte stämma att jag ska kränga en femtedel av förpackningen.. eller?!
Smakar det så kostar det. Tänk på mig som får trycka 100 gram skumbananer varje pass.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.