Citat:
Ursprungligen postat av Alexton
klippkort på alkohol skulle nog inte vara något större problem. Om du inte klarar av att hantera det ryker ditt kort (ungefär som körkort) och du får inte handla alkhol.
|
På sätt och viss kan jag hålla med här. Ett system för att förhindra idioter från att dricka sprit vore bra. Vissa snedtänder fullständigt efter några öl och de ska fanimej inte dricka!
Hur aspackad jag än blir har jag fortfarande hjärnan med mig, åtminstone vad gäller att skada andra människor. Jag har aldrig hamnat i så mycket som ett tjafs på krogen, medan dessa enstaka individer går och letar efter någon att slå på käften. 99% av folket blir lugna/avslappnade av sprit, resten blir vansinniga. Varför skall majoriteten alltid lida för att några få dumkn---ade idioter inte kan sköta sig?
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Det rör ju inte bara några puckon, det kostar staten väldigt många miljoner varje år för brott, dödsfall, vård osv. Det är en beroendeframkallande drog som skördar många liv varje år.
|
Det är fortfarande en väldig minoritet. Jag håller med dig, det kostar enorma summor pengar, men låt oss istället ta itu med de få som inte kan hantera alkoholen och inte förbjuda hela landet från att njuta av en whisky en lördagskväll.